Dag allemaal,
We hebben hier een skynet go die owv de afstand op 1,1 mbps staat. Afstand volgens skynet is iets meer dan 5 km, volgens edpnet is dit ongeveer 7630 m.
Ik heb om een lijntest gevraagd, en het antwoord was dat 1,1 het maximum was voor deze lijn.
De relatieve capaciteit zou meer zijn dan 70%, dus meer dan 1Mb zou(momenteel) niet mogelijk zijn.
Wat wil dat nu zeggen die relatieve capaciteit? Ligt dit enkel en alleen aan de lijn (dus Belgacom)?
Ik heb hier al meerdere posts gelezen over Noise Margin. Deze resultaten zijn toch niet zo slecht he.
Kan iemand mij in mensentaal uitleggen wat hier net aan de hand is?
Alvast bedankt
DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 384 / 1120
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 24 / 49
Noise Margin (dB) up/down = 22 / 19
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Relatieve capaciteit?
Je kunt eens vragen dat ze uw lijn proefwijze op 3.1 zetten, hoger zal wel niet gaan volgens het aantal meter welke je aangeeft.
Dat zou volgens mijn mening kosteloos moeten gebeuren,...? Is toch zo bij Belgacom.
Je neemt telefonisch contact met je provider, dan kun je direct vaststellen of het al dan niet functioneert, indien niet kun je altijd nog terugbellen om ze terug op je actuele snelheid te zetten.
Dat zou volgens mijn mening kosteloos moeten gebeuren,...? Is toch zo bij Belgacom.
Je neemt telefonisch contact met je provider, dan kun je direct vaststellen of het al dan niet functioneert, indien niet kun je altijd nog terugbellen om ze terug op je actuele snelheid te zetten.
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Kokki schreef:Dag allemaal,
Deze resultaten zijn toch niet zo slecht he.Kan iemand mij in mensentaal uitleggen wat hier net aan de hand is?
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12 / 19
Attenuation (dB) up/down = 24 / 49
Noise Margin (dB) up/down = 22 / 19
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Wel idd deze resultaten zijn goed met een 1.1mbit lijn, maar moest je op 4 mbit staan zouden deze resultaten niet haalbaar zijn ... daarom hebben ze je dus lager geplaatst
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
misschien zou 2,2mb nog lukken voor uw lijn.
Het enige wat ik kan zeggen, bel naar de helpdesk (0800 22 312)
Zij zullen uw lijn wel meten voor je, zowel low band (gewone lijn) en high band (adsl) en dan zullen ze effectieve afstand tot de centrale kunnen zien en ja eventueel vragen om lijn naar 2,2 of 3,3 te zetten. Je kan het dan voor een dag testen en kijken of die lijn verbreekt ja of neen...
En ja verbreekt hij, bel dan terug en laat die lijn dan iets zakken qua snelheid
Het enige wat ik kan zeggen, bel naar de helpdesk (0800 22 312)
Zij zullen uw lijn wel meten voor je, zowel low band (gewone lijn) en high band (adsl) en dan zullen ze effectieve afstand tot de centrale kunnen zien en ja eventueel vragen om lijn naar 2,2 of 3,3 te zetten. Je kan het dan voor een dag testen en kijken of die lijn verbreekt ja of neen...
En ja verbreekt hij, bel dan terug en laat die lijn dan iets zakken qua snelheid
- Kokki
- Pro Member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal de helpdesk nog eens gaan lastig vallen. Daar zijn ze tenslotte voor he.
Ik had idd willen horen dat 2,2 misschien ook zou kunnen
Deze lijn stond vroeger op 3,3 en dat was miserie. Van 2,2 was toen precies geen sprake
Ik had idd willen horen dat 2,2 misschien ook zou kunnen
Deze lijn stond vroeger op 3,3 en dat was miserie. Van 2,2 was toen precies geen sprake