Electro winkel die mensen oplicht ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Ze zijn zo te zien eigenlijk al lang weg uit dat gebouw, want op één van de foto's in het artikel was te zien dat ecocheques enkel voor producten met een A+ label worden aanvaard. Maar die labels zijn ondertussen al bijna drie jaar geleden veranderd.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
NL'ers laten misschien niet zo makkelijk over zich heen lopen?
Ik heb trouwens m'n centen terug gekregen na een pittige review (Sunny Usenet) op Trustpilot, de aanhouder wint.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
het ding is dat niemand zegt dat ze niet leveren of niet terugbetalen... maar iedereen zegt dat ze EXTREEM lange levertijden en terugbetalingstijden hanteren.Petrikske schreef: 03 jan 2024, 16:44 Ik heb trouwens m'n centen terug gekregen na een pittige review (Sunny Usenet) op Trustpilot, de aanhouder wint.
misschien een soort van "ik neem jullie geld, zet dat ff op een rekening voor de interest, en daarna krijgen jullie het terug omdat we toch niet leveren" constructie?
- Data technicus
- Elite Poster
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 110 keer
"Meer dan 200 klachten, maar parket seponeert dossier tegen veelbesproken webshop Elektro Lommelen"
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240103_95486370
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240103_95486370
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16261
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20240103_95486370
Meer dan 200 klachten, maar parket seponeert dossier tegen veelbesproken webshop Elektro Lommelen
Hasselt -
Het Parket van Antwerpen heeft het dossier tegen Elektro Lommelen geseponeerd. Honderden klanten hadden klacht ingediend tegen de Kempense webshop omdat ze zich bedrogen voelen vanwege een laattijdige levering, niet terugbetaling of het gebrek aan communicatie.
Gezien het grote aantal gedupeerden, werden de processen-verbaal overgemaakt aan het parket van Antwerpen. Het parket heeft het dossier evenwel geseponeerd en vervolgens terug overgemaakt aan de Economische Inspectie voor administratieve afhandeling.
Het parket doet dat omdat de handelswijze van Elektro Lommelen niet als bewuste oplichting of strafbaar feit kan worden gecatalogeerd. “Het is een afweging en beslissing om via deze weg een gevolg te geven aan een dossier”, stelt de woordvoerder van het parket. “Het gebeurt wel vaker, in dit soort dossiers.”
“Klant is vaak fout”
Volgens Elektro Lommelen ligt het probleem heel erg vaak bij de klant. “Sommige klanten dienen al klacht in bij de FOD of de Consumentenbond als ze één week op een toestel moeten wachten”, aldus de webshop.
“Onze klanten mogen gerust zijn. De particulier heeft recht op een terugbetaling bij een annulatie als een toestel niet tijdig kan worden geleverd en die terugbetaling krijgt hij ook. Helaas zijn mensen zeer vatbaar voor alles wat rondgaat op sociale media. Maar dat wil niet per se zeggen dat wij iets fout doen.”
“Het kan voorkomen dat een terugbetaling uitblijft, maar dat is meestal een gevolg van het feit dat de klant zelf foutieve bestelnummers, verkeerde leveringsadressen of onjuiste rekeningnummers doorgeeft. Uiteraard kan er altijd een klant tussen de mazen van het net glippen en door onze fout op zijn honger blijven zitten. Die fouten zetten we ook meteen recht.”
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
gebrek aan communicatie is niet illegaal, en ik vermoed laattijdig leveren of terugbetalen ook niet,
zolang 1 van beide maar zal gebeuren.
als dan ook nog de kleine lettertjes waarmee je akkoord gaat wettelijk in orde zijn, dan zal er weinig aan te doen vallen, al zeker voor het parket,
dus dat lijkt me vrij logisch dat die daar niks mee doen (ze hebben genoeg échte zaken te doen)
dus is het nu afwachten wat de economische inspectie ermee zal doen, gezien zij volgens mij de juiste partij zijn om hier (indien nodig) iets aan te doen.
maar again: zolang ze de klant niet effectief oplichten, en ze dus niets illegaals doen, is er niet veel aan te doen, simple as that.
de opmerkingen die ze geven, trouwens, hoewel natuurlijk een excuus, zijn wel degelijk ook vaak waar: klanten klagen al snel als ze iets niet binnen de week hebben (wegens het verwend zijn met nog-dezelfde-dag-in-huis cultuur), en geven idd ook heel vaak zaken zoals bestelnr of rekeningnr niet correct of tijdig door (al kan je stellen dat die zaken natuurlijk gekend dienen te zijn als ze een deftig beheerssysteem hebben)
edit: hun AV, te raadplegen via de site, spreekt van een leveringstermijn van max 30 dagen, indien op de site aangegeven is dat het product onmiddelijk leverbaar is.
deze toevoeging daaraan is wel nogal "questionable":
zolang 1 van beide maar zal gebeuren.
als dan ook nog de kleine lettertjes waarmee je akkoord gaat wettelijk in orde zijn, dan zal er weinig aan te doen vallen, al zeker voor het parket,
dus dat lijkt me vrij logisch dat die daar niks mee doen (ze hebben genoeg échte zaken te doen)
dus is het nu afwachten wat de economische inspectie ermee zal doen, gezien zij volgens mij de juiste partij zijn om hier (indien nodig) iets aan te doen.
maar again: zolang ze de klant niet effectief oplichten, en ze dus niets illegaals doen, is er niet veel aan te doen, simple as that.
de opmerkingen die ze geven, trouwens, hoewel natuurlijk een excuus, zijn wel degelijk ook vaak waar: klanten klagen al snel als ze iets niet binnen de week hebben (wegens het verwend zijn met nog-dezelfde-dag-in-huis cultuur), en geven idd ook heel vaak zaken zoals bestelnr of rekeningnr niet correct of tijdig door (al kan je stellen dat die zaken natuurlijk gekend dienen te zijn als ze een deftig beheerssysteem hebben)
edit: hun AV, te raadplegen via de site, spreekt van een leveringstermijn van max 30 dagen, indien op de site aangegeven is dat het product onmiddelijk leverbaar is.
deze toevoeging daaraan is wel nogal "questionable":
dat is dus eigenlijk zeggen 'als we het na 30 dagen nog niet geleverd hebben, dan geeft de klant ons automatisch extra tijd"....Indien de onderneming niet voldaan heeft aan zijn verplichting om de goederen op het met de
consument overeengekomen tijdstip of binnen de in paragraaf 1 bedoelde termijnen te leveren, verzoekt de
consument hem de levering te verrichten binnen een aanvullende termijn die gezien de omstandigheden
passend is
-
- Elite Poster
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Mij zouden ze ook binnen de twee weken terug betalen. En ze gaven dan nog zelf toe wanneer ik mijn bestelling annulleerde zij niet meer bereikbaar waren. Volgens mijn vriend de deurwaarder heb ik veel geluk gehad dat ik mijn geld terug heb gekregen want zo werkt dat blijkbaar in België.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5117
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Niet te begrijpen dat ze ermee weg komen om dit spelletje jarenlang te kunnen blijven spelen.
(in de regio is deze winkel al jarenlang bekend hiervoor)
(in de regio is deze winkel al jarenlang bekend hiervoor)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Een tijd terug hetzelfde meegemaakt bij Mediamarkt.
Toestel was zogezegd geleverd en nooit terug opgehaald.
Na een briefje van de rechtsbijstand consumenten polis was het plots op een paar dagen in orde.
En terug betaling een feit.
Wel al 2 maanden verder.
Toestel was zogezegd geleverd en nooit terug opgehaald.
Na een briefje van de rechtsbijstand consumenten polis was het plots op een paar dagen in orde.
En terug betaling een feit.
Wel al 2 maanden verder.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12316
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
het is de schuld van... iedereen behalve wij.
Let goed op als mensen met deze uitleg afkomen, het is vaak hun schuld
Let goed op als mensen met deze uitleg afkomen, het is vaak hun schuld

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6919
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Meestal doet het zelfs niet ter zake en is er 'gewoon' een probleem dat een oplossing nodig heeft.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
Gerecht en/of econimische inspectie mag hier toch echt wel dringend optreden.
------------------
Mogelijk is dat moeilijk gegeven de wettelijke vereisten waarvoor ze kunnen optreden.
In zulk een flagrant geval als hier kunnen ze best toch '"creatief" zoeken naar een manier om lommelen een halt toe te roepen.
-----------------
Eigenlijk zegt gerecht momenteel: we kunnen niets doen zolang lommelen beweert dat ze echt nog altijd hun best aan het doen zijn te leveren.
Maar als de boel vervolgens (frauduleus) failliet gaat:
-heeft lommelen wel maandenlang cash kunnen inkasseren dat verdwenen gaat zijn
-waardoor het gerecht alsnog moet optreden maar nu een moeilijk en jarenlang onderzoek/rechtzaak moet voeren naar alicht aanwezige fiscale misdrijven (wegsluizen geld enzoverder)
ZUCHT....belgie zeker?
------------------
Mogelijk is dat moeilijk gegeven de wettelijke vereisten waarvoor ze kunnen optreden.
In zulk een flagrant geval als hier kunnen ze best toch '"creatief" zoeken naar een manier om lommelen een halt toe te roepen.
-----------------
Eigenlijk zegt gerecht momenteel: we kunnen niets doen zolang lommelen beweert dat ze echt nog altijd hun best aan het doen zijn te leveren.
Maar als de boel vervolgens (frauduleus) failliet gaat:
-heeft lommelen wel maandenlang cash kunnen inkasseren dat verdwenen gaat zijn
-waardoor het gerecht alsnog moet optreden maar nu een moeilijk en jarenlang onderzoek/rechtzaak moet voeren naar alicht aanwezige fiscale misdrijven (wegsluizen geld enzoverder)
ZUCHT....belgie zeker?
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5866
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
de wet is natuurlijk de wet, als je ineens gaat creatief omwegen zoeken als overheidsinstantie ben je ook niet goed bezig....lirec schreef: 04 jan 2024, 16:42 In zulk een flagrant geval als hier kunnen ze best toch '"creatief" zoeken naar een manier om lommelen een halt toe te roepen.
daar zal hopelijk wel enig bewijs van zijn ook?lirec schreef: 04 jan 2024, 16:42 Eigenlijk zegt gerecht momenteel: we kunnen niets doen zolang lommelen beweert dat ze echt nog altijd hun best aan het doen zijn te leveren.
dat is bij elk bedrijf zo, zelfs als er een faillisement geopend is...lirec schreef: 04 jan 2024, 16:42 Maar als de boel vervolgens (frauduleus) failliet gaat:
-heeft lommelen wel maandenlang cash kunnen inkasseren dat verdwenen gaat zijn
de prijzenklopper bv zat al een jaar in faillisement alvorens effectief failliet te zijn en is in die tijd nog leveringen blijven aannemen en uitleveren.
natuurlijk zullen ze niet allemaal meer uitgeleverd zijn, ondanks betaalde voorschotten e.d.
ze mogen de wetgeving wel een keer aanpassen dat de bedrijfsleiders -in persoon, dus niet in bvba onder bvba via nv langs cv ....- aanspreekbaar stellen voor faillisementen... dan zal er misschien wel verstandiger omgegaan worden met geld binnen een firma.
(beetje zoals eenmanszaak, maar dan toch met een bepaalde bescherming - alleen niet zoveel als er nu is na 3j)
ook het 'overnemen' van lege bvba's etc mag weleens volledig aan banden gelegd worden, alsook betere opvolging van personen die een firma laten failliet gaan en vervolgens een andere beginnen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 153 keer
Akkoord, maar de wet is vaak vaag of alleszinds niet tot in detail uitgewerkt.Splitter schreef: 04 jan 2024, 17:33 de wet is natuurlijk de wet, als je ineens gaat creatief omwegen zoeken als overheidsinstantie ben je ook niet goed bezig....
Daarop word dus toegepast: interpretatie wet, administratieve omzetting naar praktijk, ....
Het is daarop dat ik doelde om creatief te zijn. Dat kan vaak perfect met een redelijke zekerheid dat een rechter dit daarna niet zal terugfluiten. De kans bestaat natuurlijk altijd want ook die rechter gaat de wet moeten interpreteren, omzetten, toetsen aan de praktijk.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
Hoe zou het komen dat deze niet meer terug te vinden is via Maps op bedrijfsnaam? Veel slechte reviews zijn zo wel gemakkelijk verborgen. Op Trustpilot komen ze nog dagelijks binnen.

TV:

ISP:

Tel.:

-
- Elite Poster
- Berichten: 9535
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Vermoedelijk als "Permanently Closed" gemarkeerd en zo verdwijnt het al snel uit Google Maps. Wordt soms ook gedaan door bedrijven zelf als ze veel slechte reviews hebben, ze markeren zichzelf als "permanently closed" en eenmaal verwijderd maken ze een nieuwe listing en de slechte reviews zijn weg. Google laat dat allemaal passeren.
Als iemand hier de Google Maps vermelding van dit bedrijf nog in z'n browsergeschiedenis heeft staan kan hij misschien nog met de rechtstreekse URL de listing zien en de status ervan, en bevestigen of het effectief een "permanently closed" is. Geschiedenis gaat 3 maanden mee dus zou nog wel te vinden moeten zijn indien niet gewist. Heb dit bedrijf zelf nooit bekeken dus staat er niet in bij mij.
Als iemand hier de Google Maps vermelding van dit bedrijf nog in z'n browsergeschiedenis heeft staan kan hij misschien nog met de rechtstreekse URL de listing zien en de status ervan, en bevestigen of het effectief een "permanently closed" is. Geschiedenis gaat 3 maanden mee dus zou nog wel te vinden moeten zijn indien niet gewist. Heb dit bedrijf zelf nooit bekeken dus staat er niet in bij mij.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Berichten: 976
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
https://support.google.com/business/ans ... 9092?hl=enJoskeVermeulen schreef: 16 feb 2024, 21:06 Hoe zou het komen dat deze niet meer terug te vinden is via Maps op bedrijfsnaam? Veel slechte reviews zijn zo wel gemakkelijk verborgen. Op Trustpilot komen ze nog dagelijks binnen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6919
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
en als je wel tijd had, wat ging je dan doen ? naast 'stoppen'...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Ze blijven toch nog steeds verder verkopen.
Wel vreemd dat ze zover gaan om de Google reviews te verwijderen.
Ik dacht dat de rechtbank de aanklachten tegen hen ook geseponeerd had en ze rustig mogen verder blijven oplichten.
Wel vreemd dat ze zover gaan om de Google reviews te verwijderen.
Ik dacht dat de rechtbank de aanklachten tegen hen ook geseponeerd had en ze rustig mogen verder blijven oplichten.
- Data technicus
- Elite Poster
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 110 keer
Artikel deze week in Het Belang van Limburg maar is wel een plus artikel.
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20240308_95996969
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20240308_95996969
-
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 12 dec 2023, 00:12
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 5 keer
Volgens mij bokst Elektro Lommelen boven zijn gewicht uit, en kan het de logistieke stromen die het verwerkt niet aan met het huidige personeelsbestand. Het is ten slot van rekening een klein familiebedrijf dat zich heeft getransformeerd tot middelgrote online-speler. In het artikel van Het Belang van Limburg wordt geschreven dat iedereen uiteindelijk wel zijn producten geleverd krijgt, maar dat het soms lang kan duren.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Mobiel: Neibo Mix Budget
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 22 keer
Blijkbaar heeft de Elektro Lommelen fan club zijn weg naar userbase gevonden.
Denk dat iedereen wel begrip kan opbrengen voor een beetje vertraging.
Maar zoals in het artikel geschreven staat 14 MAANDEN wachten die mensen al en ze zijn zeker niet de enige. Dit is niet omdat je ineens boven je gewicht bokst, dit is pure oplichting.
Als je boven je gewicht bokst zet je een tijdelijke stop op het kunnen bestellen tot je de achterstand hebt weggewerkt of ze je een duidelijke melding op je website.
Denk dat iedereen wel begrip kan opbrengen voor een beetje vertraging.
Maar zoals in het artikel geschreven staat 14 MAANDEN wachten die mensen al en ze zijn zeker niet de enige. Dit is niet omdat je ineens boven je gewicht bokst, dit is pure oplichting.
Als je boven je gewicht bokst zet je een tijdelijke stop op het kunnen bestellen tot je de achterstand hebt weggewerkt of ze je een duidelijke melding op je website.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Toch lachwekkend het Belgische parket.
Nu zullen ze het niet meer kunnen ontwijken maar zijn er intussen meer dan 1500 gedupeerden.
Meer dan 200 klachten, maar parket seponeert dossier tegen veelbesproken webshop Elektro Lommelen
Gunter Willekens(HBvL)
Woensdag 3 januari 2024 om 16:14
Nu zullen ze het niet meer kunnen ontwijken maar zijn er intussen meer dan 1500 gedupeerden.
Meer dan 200 klachten, maar parket seponeert dossier tegen veelbesproken webshop Elektro Lommelen
Gunter Willekens(HBvL)
Woensdag 3 januari 2024 om 16:14
Laatst gewijzigd door on4bam 01 jun 2024, 08:53, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Reden: full quote van vorige post verwijderd
-
- Elite Poster
- Berichten: 6553
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Offtopic: @on4bam heb jij nu echt een full quote van een oneliner weggehaald ?! Ik had immers een notificatie dat ik gequotet was. Wat had karine dan moeten doen, nog wat woordjes weghalen ?!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Zeer triest dat er eerst 1500 mensen moeten opgelicht worden voor men er iets aan doet.
Maar oplichters blijven nu eenmaal oplichters.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240826_93589438
Populaire maar erg omstreden Elektro Lommelen sluit webwinkel (maar opent magazijn in Hasselt)
Maar oplichters blijven nu eenmaal oplichters.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240826_93589438
Populaire maar erg omstreden Elektro Lommelen sluit webwinkel (maar opent magazijn in Hasselt)
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6415
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Ben er niet verbaasd door.
Volgens mijn vriend de deurwaarder zijn dat normale zaken in België.
Als je zijn verhalen hoort.
Zijn advies, betaal steeds met Visa, Mastercard, PayPal.
Volgens mijn vriend de deurwaarder zijn dat normale zaken in België.
Als je zijn verhalen hoort.
Zijn advies, betaal steeds met Visa, Mastercard, PayPal.