Ik wil met 1 druk op een toets of snelkoppeling van mijn remote "vrt1 live" kunnen openen binnen VRTmax.
Is dit mogelijk?
Sinds wij niet meer lineair kijken is het een ganse rompslomp geworden om gewoon de TV open te zetten op VRT1. Je moet een ganse waslijst toetsen na elkaar indrukken binnen de vrtmax app om één te kunnen kijken.
Iemand een tip hoe dit eenvoudiger kan? Het is een android tv, dus kan apps installeren indien nodig..
Graag een verlossende tip...
"één" vlugger benaderen binnen vrtmax bij aanzetten android TV
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 2 keer
via je browser kan je een shortcut maken naar https://www.vrt.be/vrtmax/kanalen/vrt1/
Geen idee hoe dat in de app gaat.
J.
Geen idee hoe dat in de app gaat.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 141 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Met 1 druk op de knop zal het niet lukken.
Wil je dat toch? Dan moet je een reguliere decoder in huis halen van de gekende duopolisten.
Ik heb ook een Sony met Android TV, en ik heb op de homepagina een lijst met apps vastgepint, van links naar rechts. De meest gebruikte heb ik links gezet.
Dus je moet idd wel VRT openen, dan pijlke naar onder tot "live" en dan op ok klikken van de remote.
Verschillende handelingen zijn sowieso nodig om de stream te starten.
Dat is het "nadeel" voor velen. Langs de andere kant spaart het je dit tientallen €'s per maand uit
Wil je dat toch? Dan moet je een reguliere decoder in huis halen van de gekende duopolisten.
Ik heb ook een Sony met Android TV, en ik heb op de homepagina een lijst met apps vastgepint, van links naar rechts. De meest gebruikte heb ik links gezet.
Dus je moet idd wel VRT openen, dan pijlke naar onder tot "live" en dan op ok klikken van de remote.
Verschillende handelingen zijn sowieso nodig om de stream te starten.
Dat is het "nadeel" voor velen. Langs de andere kant spaart het je dit tientallen €'s per maand uit

iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 7 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Een optie, indien jouw TV een Android Smart TV is, is om een knop op jouw afstandsbediening te herprogrammeren via de "Button Mapper: Remap your keys" app https://play.google.com/store/apps/deta ... tton&hl=en op Android TV, zodat VRT MAX wordt geopend wanneer je op die knop drukt. Zo heb ik de nutteloze Netflix-knop op mijn afstandsbediening hergeprogrammeerd naar Stremio (kort indrukken) & SmartTube (lang indrukken).
Zo win je tijd wanneer de TV uit staat om VRT MAX te lanceren wanneer je de afstandsbediening vastneemt.
Een andere optie is om, indien jouw TV via Home Assistant aan te sturen is, VRT MAX te openen via een automatisatie. Dit werkt bijvoorbeeld voor Philips TV's.
In beide opties moet je nog wel "Live kijken" selecteren en vervolgens VRT 1.
Zo win je tijd wanneer de TV uit staat om VRT MAX te lanceren wanneer je de afstandsbediening vastneemt.
Een andere optie is om, indien jouw TV via Home Assistant aan te sturen is, VRT MAX te openen via een automatisatie. Dit werkt bijvoorbeeld voor Philips TV's.
In beide opties moet je nog wel "Live kijken" selecteren en vervolgens VRT 1.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Net eens gekeken, het package be.vrt.vrtnu heeft geen activity om rechtstreeks naar een bepaalde pagina/blade/... te gaan in de app. Qua automatisatie kan je dus niet verder dan de app zelf openen. Met een Harmony-afstandsbediening zou je nog een sequentie aan signalen kunnen sturen, maar dat gaat geheid in 9 keer op 10 de mist in gaan door trage interface of het resumen van een vorige state of ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Of Compact Signaal met enkel een kaartje in de TV en de TV speelt zelf decoder, wat nog steeds de meest "legacy" oplossing is en overeenkomt met zoals het vroeger was.TheCeet schreef: 30 sep 2024, 14:42 Met 1 druk op de knop zal het niet lukken.
Wat overigens al meermaals aangeraden is aan OP voor zover ik herinner.
Vanaf je begint met extra bakskes die aan de TV hangen introduceer je onvermijdelijk extra complexiteit.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Legaal gezien heb je daar wel een tv abonnement voor nodig.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Idd, ik sla ze door elkaar. Voor Compact Signaal geen kaartje, zenders zijn onversleuteld maar beperkt aanbod. Voor "TV met een kaartje" (officiele naam van het product, altijd wel een beetje vreemde naam gevonden) uiteraard wel. Versleutelde zenders maar het volledige aanbod.
Voor beide producten geen apart bakske nodig, alles gebeurt op de TV zelf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 86 keer
OK, maar werkt dit dan goed en is dit gratis? Waar kan ik er 1 "nemen"?9livesuni schreef: 01 okt 2024, 09:21 Vergeet vrt max.
De gemakkelijkste optie lijkt mij een iptv account te nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 91 keer
Dat werkt goed zolang het duurt. Uiteraard is dat niet gratis en prijzen zijn van weinig tot heel duur.
OK, maar werkt dit dan goed en is dit gratis? Waar kan ik er 1 "nemen"?
Uiteraard is dat niet legaal maar voor de mama te laten kijken naar één op vorige eeuwse wijze leek het me wel een leuke oplossing die werkt.
Of dit ook opgaat voor een base/ tvvlaanderen abo geen idee.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik heb op mijn Philips Android TV het allemaal toch granny proof gekregen, niet nodig voor de granny maar wel voor de WAF.
Flauncher, ADB TV en Button Mapper apps geïnstalleerd.
Via ADB TV de default launcher gedisabled (Android TV Startscherm) en ook de native TV app (TV) gedisabled.
Met Button Mapper de home knop naar Flauncher laten gaan en de TV knop naar de BASE TV app.
Flauncher heel clean ingesteld (enkel BASE TV, Netflix, GoPlay, Prime Video, VRT Max en VTM Go).
Gevolg is dat als er iemand op de TV knop duwt die onmiddelijk in de BASE app terecht komt, wordt er op Home gedrukt kom je in een zeer cleane en duidelijke interface terecht ipv het zeer drukke standaard scherm van Google.
Opgelet, met het uitschakelen van de native TV app werken de HDMI ingangen ook niet meer, audio naar mijn soundbar werkt nog wel.
Flauncher, ADB TV en Button Mapper apps geïnstalleerd.
Via ADB TV de default launcher gedisabled (Android TV Startscherm) en ook de native TV app (TV) gedisabled.
Met Button Mapper de home knop naar Flauncher laten gaan en de TV knop naar de BASE TV app.
Flauncher heel clean ingesteld (enkel BASE TV, Netflix, GoPlay, Prime Video, VRT Max en VTM Go).
Gevolg is dat als er iemand op de TV knop duwt die onmiddelijk in de BASE app terecht komt, wordt er op Home gedrukt kom je in een zeer cleane en duidelijke interface terecht ipv het zeer drukke standaard scherm van Google.
Opgelet, met het uitschakelen van de native TV app werken de HDMI ingangen ook niet meer, audio naar mijn soundbar werkt nog wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Je zou Tivimate als player op je TV kunnen gebruiken, maar dan moet je nog ergens de stream van vrt1 live vandaan halen.
Je kunt de livestream van de VRT MAX site halen, maar die is wel DRM-beveiligd. Dat gaat dus niet 1-2-3 werken. Er bestaan echter wel scripts om in combinatie met een eigen homeserver de beveiliging eraf te halen waarna je de DRM-vrije content naar je TV streamt. Je zit hier ook wel in een grijze zone, maar niet in dezelfde categorie als de illegale IPTV.
Deze methode valt eerder onder de noemer "leuk hobbyprojectje" te rangschikken en is ook niet zomaar in 3 tellen op te zetten, maar het kan dus wel mits het investeren van de nodige leertijd en maakt het ook weer mogelijk om te zappen van de ene zender naar de andere.
Je kunt de livestream van de VRT MAX site halen, maar die is wel DRM-beveiligd. Dat gaat dus niet 1-2-3 werken. Er bestaan echter wel scripts om in combinatie met een eigen homeserver de beveiliging eraf te halen waarna je de DRM-vrije content naar je TV streamt. Je zit hier ook wel in een grijze zone, maar niet in dezelfde categorie als de illegale IPTV.
Deze methode valt eerder onder de noemer "leuk hobbyprojectje" te rangschikken en is ook niet zomaar in 3 tellen op te zetten, maar het kan dus wel mits het investeren van de nodige leertijd en maakt het ook weer mogelijk om te zappen van de ene zender naar de andere.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
Mijn ma haar Google TV als "apps only" ingesteld. Totaal niet drukt nu en ze kan er goed mee overweg. Nu alleen hopen dat de free apps stabiel blijven.Huff schreef: 01 okt 2024, 21:26 Gevolg is dat als er iemand op de TV knop duwt die onmiddelijk in de BASE app terecht komt, wordt er op Home gedrukt kom je in een zeer cleane en duidelijke interface terecht ipv het zeer drukke standaard scherm van Google.
-
- Member
Hier iets gelijkaardigs maar het doel was om de TV ad en bloatware free te maken. Projectify Launcher voor een proper startscherm. ADB app control & button mapper zijn wel heel handig en zwaar underrated. Netflix knop dient nu om Stremio te launchen.Huff schreef: 01 okt 2024, 21:26 Ik heb op mijn Philips Android TV het allemaal toch granny proof gekregen, niet nodig voor de granny maar wel voor de WAF.
De TV hangt ook aan Home Assistant en is ook bedienbaar via Amazon Alexa.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
- Bedankt: 192 keer
Is Android TV in de TV, of heb je een apart bakje?
Als het apart is, het gewoon op VRT Max laten staan, zonder stream natuurlijk, en nooit afzetten. Dat gaat over €2-€3 per jaar aan elektriciteit.
Als het apart is, het gewoon op VRT Max laten staan, zonder stream natuurlijk, en nooit afzetten. Dat gaat over €2-€3 per jaar aan elektriciteit.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Heb mijn tv ook aan HA hangen maar doe er eigenlijk niet veel mee (Sonos uit indien TV aan).gnomezor schreef: 01 okt 2024, 22:17 De TV hangt ook aan Home Assistant en is ook bedienbaar via Amazon Alexa.
Wat doe jij allemaal met HA <=> TV, enkel voor Alexa?
-
- Member
Via mijn Amazon Alexa Echo speakers:
Aan en uit zetten, het volume bedienen via stem en streams pauzeren/hervatten. Vooral gemakkelijk wanneer mijn handen bezet zijn en heel gemakkelijk om de TV te bedienen.
Deze optie is gelinkt via Philips Smart TV Voice control in de Amazon Alexa app.
Via Home Assistant:
Vooral automatisaties om de TV bij het slapen gaan of wanneer iedereen weg is, een signaal sturen om deze uit te zetten.
Ik ga binnenkort een automatisatie programmeren voor de kinderen om Smarttube (reclameloze YouTube app) via een Zigbee knop aan te spreken zodat deze wordt gelanceerd wanneer de knop wordt ingedrukt.
Dit is allemaal aanspreekbaar in Home Assistant:

Inclusief de hele lijst applicaties