Zijn hier nog klanten van KBC ? Heeft u het al gemerkt ?
Voorheen kreeg je bij inkomende overschrijvingen het adres van de tegenpartij te zijn. Sinds enkele weken is dat niet meer het geval.
Nu enkel nog de naam. Voor ons is dat vrij vervelend.
Wij hebben met er de Gezinsbond van ons dorp een rekening. Af en toe organiseren we een event waar mensen van overal kunnen aan meedoen. Als ze lid zijn krijgen ze korting.
Ze schrijven in door te storten op onze rekening. Als we dan hun adres hebben kunnen we hun lidmaatschap nakijken in het bestand van de Gezinsbond in Brussel.
KBC maakt het nu allemaal veel moeilijker.
Ik heb klacht ingediend bij KBC.
Hun antwoord: "wij hebben ons aangepast aan de GDPR- en privacy-regels. Maar als u een duurder abonnement neemt op uw rekening ( met Coda-bestanden) dan krijgt u wel nog deze informatie."
Zo spreken ze zichzelf tegen. De GDPR-regels houden er geen rekening mee hoeveel je wil betalen voor informatie (of ben ik verkeerd ?).
Bij mijn weten zijn de GDPR-regels onlangs niet veranderd. Trouwens, er zijn nog banken die wel de adres info doorgeven. Het mag dus zeker nog.
Wie wil mij steunen en dient ook klacht in bij KBC ([email protected]) ?
KBC overschrijvingen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Wel klant bij KBC, maar enkel als natuurlijk persoon. En ik denk dat hier het verschil zit.
Als gezinsbond ben je géén natuurlijk persoon en heb je in principe een ander type rekening. Ik denk zelfs niet dat ik als privé-persoon die duurdere rekening met Coda-bestanden zou kunnen nemen, mocht ik het aanvragen.
Persoonlijk vind ik het ook niet nodig om het adres te weten om betalen te sturen/ontvangen tussen privé-personen.
Als bedrijf(werkgever, webshop,...) weet je dat over het algemeen wel.
Heb het trouwens ook al gemerkt bij andere banken, maar mogelijk is niet elke bank even snel in het implementeren van de GDPR.
Als gezinsbond ben je géén natuurlijk persoon en heb je in principe een ander type rekening. Ik denk zelfs niet dat ik als privé-persoon die duurdere rekening met Coda-bestanden zou kunnen nemen, mocht ik het aanvragen.
Persoonlijk vind ik het ook niet nodig om het adres te weten om betalen te sturen/ontvangen tussen privé-personen.
Als bedrijf(werkgever, webshop,...) weet je dat over het algemeen wel.
Heb het trouwens ook al gemerkt bij andere banken, maar mogelijk is niet elke bank even snel in het implementeren van de GDPR.