Kunnen problemen optreden bij ADSL icm een alarm? [opgelost]

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Zyne
Plus Member
Plus Member

Sorry mensen voor deze waarschijnlijk onnozele vraag, maar ik krijg hier tegenstrijdige berichten van belgacom, dus hoopte ik dat iemand hier me verder zou kunnen helpen... :)

Ik heb momenteel een ISDN lijn van belgacom.
Van die witte ISDN-box vertrekken er 3 telefoonlijnen, namelijk 1 digitale en 2 analoge.

1 digitale dient voor de telefooncentrale, waar 8 analoge toestellen zijn op aangesloten
1 analoge lijn van de belgacom-box gaat naar de alarm-centrale
1 analoge lijn van de belgacom-box gaat naar het fax-toestel.

Als ik de handleiding in de tutorial-sectie goed gelezen heb, moet de splitter geïnstalleerd worden VOOR de belgacom-box. Maw moet die dus voor alle toestellen komen, dus ook voor de alarm-centrale.

Kan dit problemen opleveren met mijn alarm?
Ik heb momenteel telenet, maar de hoge upload van edpnet heeft mij overtuigd om te switchen naar EDPnet. Ik bevind mij bovendien nog binnen het bereik van de 6mbit-lijn, dus zal ik wschl niet veel verschil merken in download-snelheid (ik heb momenteel telenet expressnet).

Alvast bedankt voor enige hulp!
Laatst gewijzigd door Zyne 28 jan 2006, 13:20, in totaal 1 gewijzigd.
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

ik zou dat toch aan een technieker overlaten ze, zo'n alarm installatie is altijd riskant. Heeft bi ons ook iemand moeten komen arrangeren.
Zyne
Plus Member
Plus Member

Dat zal ik waarschijnlijk ook doen, maar ik weet niet goed wie ik moet contacteren...
Een technieker van belgacom, of een technieker van ons alarm? Vorige week zijn ze hier voor het alarm langs geweest voor een jaarlijkse controle, maar ik ben het vergeten vragen :oops:

Ik vraag me trouwens ook af hoe lang het zal duren voor ik hier een technieker van belgacom over de vloer zal krijgen. Zal maandag maar eens bellen. Eerst moet ik van 't weekend nog een nieuwe modem en een splitter gaan halen...
Iemand misschien enige tips? (voor een ISDN modem weliswaar)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Technieker van Belgacom. Het probleem met alarmcentrales is als ze verkeerd aangesloten worden, dat je soms valse alarmen krijgt. En dit kan soms duur uitvallen :)
Even naar Belgacom bellen of een winkel binnen lopen.
Afbeelding
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

gewoon isdn splitter gaan halen (zo'n grijs bakske dacht alcatel). je hebt daar 6 klemmen op. 2 zitten appart, andere 4 staan tegen elkaar. aan de linkse 2 van de 4 die aan elkaar staan hang je uw isdn die van de straat komt. aan de rechtse 2 hang je de isdn die naar je Twin(wit bakske bgc) en aan de 2 klemmen die appart staan hang je uw isdn modem. that's it

ps: voor uw alarm veranderd er niets, ik zou geen tech laten komen voor zo'n simpel dingske

Gimic
Zyne
Plus Member
Plus Member

Sub Zero schreef:Technieker van Belgacom.

ben net naar zo een belgacom-winkel gereden, en daar wisten ze me te zeggen dat een belgacom-technieker enkel kon komen als er ook een ADSL-abonnement bij hen vastgelegd werd.
Het zal dus inderdaad een doe-het-zelf zaakske worden...
Nu moet ik alleen nog ergens een splitter zien te vinden, hoewel dat wschl niet eens zo een probleem zal zijn...

Nu moet ik enkel nog een tip krijgen voor een ISDN ADSL-modem :)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Waarschijnlijk heb je dit type splitter nodig, hier meer details.
Op X1 komt de Tel. lijn van Belgacom aan.
Op X2 komt het Tel. apparaat
Op X2 komt ADSL uitgang naar je modem of PC.

:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 28 jan 2006, 12:27, in totaal 1 gewijzigd.
Zyne
Plus Member
Plus Member

Blue-Sky schreef:Waarschijnlijk heb je dit type splitter nodig. Ik zoek nog even voor meer details.

Ik weet welke splitter ik nodig heb hoor... Ik weet alleen niet of ik hem zelf kan installeren zonder het alarm "om zeep" te helpen. Ik ben nogal handig, maar wens niet hier een alarm-sirene te laten loeien voor een paar uurtjes :).

Ik wou eigenlijk vooral een tip voor de modem... Maar ik heb de indruk dat ik mij content zal moeten stellen met de eerste de beste modem die ik kan vastkrijgen. ISDN modems zijn niet zo gemakkelijk te vinden precies...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ALs je een alarm en / of telefooncentrale hebt komt bgc zowieso de splitter plaatsen. Maakt niet uit welke provider je hebt, zij dienen daar normaal gezien een order voor te plaatsen.
Zyne
Plus Member
Plus Member

ditCh schreef:ALs je een alarm en / of telefooncentrale hebt komt bgc zowieso de splitter plaatsen. Maakt niet uit welke provider je hebt, zij dienen daar normaal gezien een order voor te plaatsen.
Wie bedoel je nu eigenlijk met "zij".
De nieuwe provider, of Belgacom?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Zyne schreef: Wie bedoel je nu eigenlijk met "zij".
De nieuwe provider dient dat door te geven aan Belgacom en dan maakt BGC een afspraak met u !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Zyne schreef:
ditCh schreef:ALs je een alarm en / of telefooncentrale hebt komt bgc zowieso de splitter plaatsen. Maakt niet uit welke provider je hebt, zij dienen daar normaal gezien een order voor te plaatsen.
Wie bedoel je nu eigenlijk met "zij".
Waarschijnlijk je provider aangezien elke ISP deze informatie vraagt in te vullen op hun aanvraag formulier.
Zyne
Plus Member
Plus Member

OK!

Bedankt voor de info...
Ik had liever gewacht met mijn provider vast te leggen tot alles hier in orde was, maar blijkbaar kan dit niet :)

Zal dan maar maandag contact opnemen met EDPNet voor mijn nieuwe abonnement. 12€ uitsparen per maand gewoon door van provider te veranderen... Klinkt goed genoeg voor mij ;)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je Alarm centrale, gaat die naar een herkende bewakingsfirma?
Dan kan je ook een stil alarm versturen, zonder dat er sirenes loeien.
Indien deze centrale geïnstalleerd werd door zo'n firma is dat hun verantwoordelijkheid.
Let wel zo'n alarm installatie moet steeds kenbaar gemaakt worden bij politie of bevoegde instantie.
Zoals je al schreef, bij vals alarm waarbij de politie moet uitrukken betaal je de onkosten.

Je centrale kan waarschijnlijk toch ook vensters of deuren bewaken of zelfs detectie via PIR voelers.
Deze PIR voelers worden dan aangesloten op NOR ingangen.
(waar mits verandering van weerstand het alarm ingeschakeld wordt, indien de centrale op scherp staat)
Deze kringen bewaken of er een contact is wat sluit, ofwel of er iets kortgesloten of onderbroken wordt bij sabotage (doorknippen van draad)

Normaal kan je de centrale ook in proefstand zetten zodat enkel leds aantonen dat er alarm is.
(maar dat hangt dan af van het type centrale)
Waarschijnlijk hebben minder dure uitvoeringen deze mogelijkheid niet.

Stil alarm is soms beter, zo kan men politie verwittigen voor er groot lawaai gemaakt wordt.

Mvg,

Laatst gewijzigd door Blue-Sky 28 jan 2006, 18:53, in totaal 2 gewijzigd.
Zyne
Plus Member
Plus Member

Blue-Sky schreef:Je Alarm centrale, gaat die naar een herkende bewakingsfirma?
Dan kan je ook een stil alarm versturen, zonder dat er sirenes loeien.
En dat wil ik nu vermijden, en dat was de reden waarom ik deze post maakte :)
Indien deze centrale geïnstalleerd werd door zo'n firma is dat hun verantwoordelijkheid.
tja... Ik heb net een aanvraag binnengedaan bij edpnet via het online formulier, en daar vragen ze of ik een alarm heb. Hopelijk weten ze waar ze mee bezig zijn dan :)

Let wel zo'n alarm installatie moet steeds kenbaar gemaakt worden bij politie of bevoegde instantie.
Zoals je al schreef, bij vals alarm waarbij de politie moet uitrukken betaal je de onkosten.
Voor zover ik weet, zijn alle nodige formaliteiten met ons alarm in orde. Ik zal het wel horen als die belgacom technieker komt. Tegen dan zal ik zowiezo ook eens naar de firma bellen die het alarm geïnstalleerd heeft, zodat ik tenminste zeker ben...

Nu weet ik wat ik moest weten... ;)
Bedankt voor de nuttige tips!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Zyne schreef: Wie bedoel je nu eigenlijk met "zij".
De nieuwe provider dient dat door te geven aan Belgacom en dan maakt BGC een afspraak met u !
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Indien ik isdn afkoppel & terug aankoppel met alarm centrales op dan bel ik naar de alarm kamer dat er storingen kunnen voordoen en dat ze niet moeten reageren in het eerste uur. dan ben je zeker van je stuk.

ivm je modem, de Thomson speedtouch 510i is een isdn modem, en is niet slecht denk ik.

Gimic
Zyne
Plus Member
Plus Member

Belgacom zou normaal deze week contact opnemen om die splitter te plaatsen... Dus dat is al goed nieuws. De commerciele dienst van EDPnet zei dat ik binnen de 10 (werk)dagen op internet zou kunnen zitten, dus dat is (imho) ook al goed nieuws! Toch zal ik maar wachten om telenet af te zeggen tot ik zeker ben dat alles in orde is. Ik sta niet graag voor verrassingen...

De modem heb ik gewoon laten leveren door EDPnet. Ik hed eigenlijk geen zin, noch tijd om rond te rijden om een ISDN modem te gaan zoeken. Het is een standaard zyxel modem geworden... Ik weet niet of die goed is, maar voor 79€ kan je imho niet te erg bedrogen zijn...
Als hij niet voldoet, zal ik wel ergens een andere zoeken als ik wat meer tijd heb...

Nogmaals bedankt aan iedereen die een reply stuurde!
Binnenkort ben ik eindelijk van Telenet vanaf :evil:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”