welke autoverzekering hebben jullie

Hier kan je het hebben over niet-elektrische voertuigen
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hi

Welke autoverzekering hebben jullie en zo ja welke type ba full omnium of iets anders?
Waarom voor deze verzekering gekozen?
Wat denken jullie van yuzzu zie bij simulatie dat die er steeds als de goedkoopste uitkomt?
IS yuzzu betrouwbaar?
Zou het interessant zijn om te kijken naar het aantal km dat je rijd?

Mijn auto verzekering is: nu argenta
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 39 keer

Ik zit bij Ethias. Vnl omdat ik 1ste jaar via Vlaamse overheid 30% korting kreeg. De prijzen , toen ik vergeleek, lagen allemaal bij elkaar enkel corona direct was heel goedkoop maar daar heb ik minder vertrouwen in. Da's persoonlijk wel, kan niet aangeven dat die s****.
Ik heb een auto van 12 jaar oud dus een gewone verzekering genomen en ik betaal nu 328 euro per jaar omdat ik minder als 10k km rij ook. Anders zou het hoger liggen.
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb een Mini Omnium bij Yuzzu.

Ik heb tot nu enkel contact met hen opgenomen voor wat vragen en ze zijn altijd beleefd en vriendelijk geweest. Ook nooit lang moeten wachten aan de telefoon, en ik heb voorgehad dat ze mij zelfs terugbellen als het nodig was.

Ik koos voor hen gewoon omdat zij de goedkoopste waren.

Ik denk wel dat ze betrouwbaar zijn, ze zijn redelijk bekend, maar misschien dat anderen andere ervaringen hebben gehad.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

@nerph
Heb je ook gelet op hoe veel km je rijd
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

@glda19
Ja, momenteel is dat tussen 2500 en 5000. Ik doe geen lange afstanden, en gebruik mijn wagen niet alle dagen.

Ik zit wel nog maar in het eerste jaar van mijn contract. Ik heb nog maar pas (van vorig jaar november) mijn eigen wagen, voordien mocht ik af en toe die van mijn ouders gebruiken als ik een wagen nodig had.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het echte criterium is natuurlijk hoe goed die verzekeringen zijn op het moment dat er vergoed of verdedigd moet worden.
Ik heb zeer slechte ervaringen met Argenta als verzekeraar. Ik kan er over uitweiden maar dat zou hier een lang verhaal worden.
Momenteel bij Ethias omdat ze het goedkoopst waren (maar nog geen schadegeval gehad). Omnium omdat dat moet volgens de rentingvoorwaarden. Anders zou ik geen omnium nemen.
Laatst gewijzigd door R2D2 18 sep 2024, 13:12, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Jaren bij KBC gezeten, in 't begin full omnium, na verloop van tijd overgestapt op een kleine omnium. Schadegevallen altijd zeer correct afgehandeld.

Mijn ouders even corona direct gehad maar da's echt om van te huilen, die "service".
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 598 keer
Te Koop forum

ethias vermijd ik als de pest, gezien ze bij een ongeval dat ik ooit had perfect hadden kunnen bewijzen dat ik niet in fout was,
maar zoiets hadden van "nope, ieder zijn eigen ding, wij moeien ons niet"
(en heb zo nog voorbeelden van mensen die ik ken dat er ooit zaten)

zit sindsdien bij ag en heb er eigenlijk nog nooit problemen gehad, maar goed... heb ook nog nooit een ongeval gehad waarvoor ik hen nodig had,
dus het belangrijkste kan ik je niet zeggen.
Taaner242
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 29 keer
Provider
Te Koop forum

nerph schreef: 18 sep 2024, 12:23 @glda19
Ja, momenteel is dat tussen 2500 en 5000. Ik doe geen lange afstanden, en gebruik mijn wagen niet alle dagen.

Ik zit wel nog maar in het eerste jaar van mijn contract. Ik heb nog maar pas (van vorig jaar november) mijn eigen wagen, voordien mocht ik af en toe die van mijn ouders gebruiken als ik een wagen nodig had.
<off topic>
Als je zo weinig de auto gebruikt kan je voor de prijs van een full omnium + verkeersbelasting al heel wat ritjes doen met deelauto's/trein/taxi. Maar hangt uiteraard wat af van waar je woont wat het plaatselijk aanbod is.
</off topic>

Ikzelf zit bij KBC en vanaf de eerste dag basis-BA genomen, nooit geen omnium gehad.
Waarom enkel basis? Omdat ik een basis-wagen heb gekocht zonder toeters en bellen, en de wagen ook niet alle dagen gebruik (1.000 km/maand). Blijft een risico natuurlijk, maar bij een volledig verlies zou ik gerust tijdje zonder auto kunnen. En heb spaargeld staan om een andere auto te kopen.
Waarom KBC? Ik denk prijs-kwaliteit zeker niet slecht (waarschijnlijk niet de goedkoopste maar wel bereikbaar en van horen zeggen vlotte afhandeling). Ik heb daar ook een woningpolis en gezinspolis, als ik me niet vergis krijg je dan nog wat korting :-)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Taaner242 schreef: 18 sep 2024, 13:40 <off topic>
Als je zo weinig de auto gebruikt kan je voor de prijs van een full omnium + verkeersbelasting al heel wat ritjes doen met deelauto's/trein/taxi. Maar hangt uiteraard wat af van waar je woont wat het plaatselijk aanbod is.
</off topic>
Ik rij privé ook maar zo'n 4.000km/jaar en krijg ook altijd dit soort zever op mijn talloor.
Al eens bij stil gestaan dat ons OV om van te huilen is, dat een deelauto amper flexibiliteit toelaat en een taxi ook niet altijd handig is?
Draai het of keer het hoe je wilt, maar een auto is een vrijheid en dat mag wat kosten.

Mijn verzekering kost incl. full omnium €585, dat loopt via een agent bij Piette&Partners. (verkeersbelasting €119)
Hij raadde me de km-verzekering af omdat die blijkbaar lastiger doen voor terugbetaling en zwaarder fouten afstraffen.

Ik heb enkele maanden geleden een domme fout gemaakt (paaltje geraakt tijdens uitrijden parking).
Een telefoontje naar de makelaar
afspraak bij garage voor offerte
week later afspraak gemaakt bij garage en hersteld en vervangwagen.
100% terugbetaald en geen gezever.
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb een basisverzekering+ chauffeur (zit er niet standaard in!) bij KBC
omdat je maar weet hoe goed een verzekering is als je ze nodig hebt.
En ik meen te mogen zeggen dat KBC goed is.

Toegevoegd na 2 minuten 38 seconden:
Taaner242 schreef: 18 sep 2024, 13:40 Als je zo weinig de auto gebruikt kan je voor de prijs van een full omnium + verkeersbelasting al heel wat ritjes doen met deelauto's
Met een deelauto zou jij eigenlijk eerst foto's moeten nemen voor je hem
gebruikt en nadat je hem gebruikt hebt want als er schade aan is
mag de gebruiker voor verzekering spelen...
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Ik zit bij AG insurance via fortis bank. Heb levenslang bonus males -2 waardoor bestuurder gratis verzekerd is BA max). Heb pas full omnium afgesloten omdat ik pas nieuwe wagen heb met nog uitgebreide rechtsbijstand en top bijstand en dan ook nog een extra optie dat de waarde van de auto 36 maanden behouden blijft

En heb nog korting doordat ik tussen 7500 en 15000 km afleg per jaar.

Premie is 1341 euro per jaar.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

@TS: pols eens bij een Finotheker in de buurt. Hij/zij zal je perfect op weg kunnen zetten om de autoverzekering aan te gaan die het best aansluit bij jouw noden. Die van Brugge en Torhout - Jens Vanoverberghe - kan ik zeker aanraden.
Computer(k)nul
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

cadsite schreef: 18 sep 2024, 14:34 Mijn verzekering kost incl. full omnium €585, dat loopt via een agent bij Piette&Partners. (verkeersbelasting €119)
is dat dan p&v ? of ?
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Taaner242 schreef: 18 sep 2024, 13:40
nerph schreef: 18 sep 2024, 12:23 @glda19

<off topic>
</off topic>
Ik heb die optie zeker grondig overwogen voor ik toch besliste mijn eigen wagen te kopen. Zonder een hele uitleg te doen, voor mijn levenssituatie was het gewoon beter een eigen auto te hebben, al kost het mij zeker meer.

Ik vraag mij wel af, als ik meer dan 5000km zou gedaan hebben op een jaar, aangezien ik doorgaf aan Yuzzu dat ik 2500 tot 5000km zou rijden, wat er dan gebeurt? Ik veronderstel gewoon bijbetalen?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Splitter schreef: 18 sep 2024, 18:02
cadsite schreef: 18 sep 2024, 14:34 Mijn verzekering kost incl. full omnium €585, dat loopt via een agent bij Piette&Partners. (verkeersbelasting €119)
is dat dan p&v ? of ?
ah neen é.
P&P =/= P&V

https://www.pnp.be/index-nl.aspx

:wink:
Ik vraag mij wel af, als ik meer dan 5000km zou gedaan hebben op een jaar, aangezien ik doorgaf aan Yuzzu dat ik 2500 tot 5000km zou rijden, wat er dan gebeurt? Ik veronderstel gewoon bijbetalen?
Op hun site is het alvast niet eenvoudig te vinden (door mij). Dat is nochtans een héél logische vraag, voor mij is het wegstoppen van zo'n evident antwoord al een behoorlijke domper.
Ik word hier behoorlijk achterdochtig van.
Wat gebeurt er als je aan 6000km zat en je bent betrokken in een ongeval, trekken ze zich dan terug wegens "foute informatie verstrekt door de klant"?
Bij verzekeringen kan je niet voorzichtig genoeg zijn...
Laatst gewijzigd door cadsite 18 sep 2024, 18:42, in totaal 1 gewijzigd.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

cadsite schreef: 18 sep 2024, 18:36 P&P =/= P&V
had ik al gevonden, en het enige wat (althans in firefox) werkt op hun site is de frontpage.
en als je daar naar onder gaat zie je dus dit:
Screenshot from 2024-09-18 18-41-14.png
Screenshot from 2024-09-18 18-41-14.png (9.23 KiB) 760 keer bekeken
edit: ok, er werkt meer als je op "ik ben consument" klikt linksonder, wat blijkbaar (althans in mijn geval?) niet de standaard was.
bizarre site, maar kan ook aan mij liggen :)
Laatst gewijzigd door Splitter 18 sep 2024, 18:45, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Elke verzekering werkt met herverzekering, hoe dat kluwen in elkaar zit weet ik ook niet.
Ik weet enkel dat ze me tot hiertoe altijd correct geholpen hebben. Komt dat door hen of door de makelaar? Geen idee, maar de schadegevallen (1 x ongeval in recht, 1 x ongeval in fout -omnium-, en 1 x stormschade) die er al geweest zijn, zijn telkens correct en snel afgehandeld geweest.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

cadsite schreef: 18 sep 2024, 18:44 Elke verzekering werkt met herverzekering, hoe dat kluwen in elkaar zit weet ik ook niet.
normaal heb jij een makelaar (whoever it may be), en die verkoopt je een verzekering (normaal betaal je echter wel rechtstreeks de verzekering, dus zou die naam op je papieren moeten staan ook)
de makelaar krijgt daar dan procentjes op, en effectief: het is normaal/meestal de makelaar "die wat kan gedaan krijgen", want voor de eindverzekering ben je meestal gewoon een nummertje in de boekhouding.

daarom dat ik het vraag: die p&p zal je makelaar zijn, i guess (maar die werken dan ook nog eens met andere makelaars?),
en ze zullen verzekeringen van p&v verkopen? (maar als ze enkel p&v verkopen, zijn ze eigenlijk zelf geen echte makelaar?)
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

cadsite schreef: 18 sep 2024, 18:36
Op hun site is het alvast niet eenvoudig te vinden (door mij). Dat is nochtans een héél logische vraag, voor mij is het wegstoppen van zo'n evident antwoord al een behoorlijke domper.
Ik word hier behoorlijk achterdochtig van.
Wat gebeurt er als je aan 6000km zat en je bent betrokken in een ongeval, trekken ze zich dan terug wegens "foute informatie verstrekt door de klant"?
Bij verzekeringen kan je niet voorzichtig genoeg zijn...
Ik heb het gevonden: https://www.yuzzu.be/nl/blog/kilometerverzekering
Hoe krijg je korting op je verzekering per km?

Om te profiteren van deze korting, hoef je ons enkel te vertellen hoeveel kilometers je jaarlijks denkt af te leggen. Dit vragen we in onze online simulatie of wanneer je telefonisch een offerte aanvraagt. Op basis daarvan (en van enkele andere criteria die we je hieronder vertellen) berekenen we jouw premie.

Heb je veel minder of meer kilometers gereden dan je oorspronkelijk hebt ingevuld? Geen probleem! Laat het ons gewoon even weten via telefoon (02 505 67 00) of vul ons contactformulier in en we passen je premie aan. De wijziging is dan geldig voor je volgend contractjaar. We behouden ons wel het recht voor om je gedurende je contract naar het aantal kilometers te vragen dat op je teller staat aangegeven. Zo houden we het eerlijk en transparant voor iedereen.
Het lijkt er op dus dat ze geen spel van maken en dat je ook niets moet bijbetalen? Zo begrijp ik dat tenminste. Je zal gewoon meer moeten betalen bij de aanpassing van je premie voor het volgend contractjaar.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Splitter schreef: 18 sep 2024, 18:47 daarom dat ik het vraag: die p&p zal je makelaar zijn, i guess (maar die werken dan ook nog eens met andere makelaars?),
en ze zullen verzekeringen van p&v verkopen? (maar als ze enkel p&v verkopen, zijn ze eigenlijk zelf geen echte makelaar?)
Nee, het zit nog complexer.
De makelaar is iemand van https://www.malfait.be
Hij verkoopt mij verzekeringen, onder andere van P&P (maar ook DAS, DKV).

Met herverzekeren bedoel ik op grote schaal. Zelfs spelers als Ethias&co verzekeren hun verzekeringen.
En die waarschijnlijk nog eens. Weet je nog, de kredietcrisis van een paar jaar geleden? Hetzelfde gebeurt bij verzekeringen.

Maar goed, als het erop aan komt zijn er een paar zaken die tellen voor mij:
-een aanspreekpunt (ik heb zijn gsm nummer en hij is de afgelopen jaren steeds bereikbaar geweest en heel behulpzaam
-de dekking (dat lijkt ok, maar dat weet je pas als je het nodig hebt, de keren dat ik het nodig had ging het tot hiertoe goed)
-de prijs, als ik rond hoor en zelf online zoek lijk ik zeker niet te veel te betalen
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

DAS is enkel rechtsbijstand verzekering vermoed ik
Voor wie geen brokkenrijder is kan je ook eens kijken bij https://aedesgroup.be/nl/
Je zal wel moeten spieken in de polisvoorwaarden van de full omnium om te zien hoe lang en tegen welke hoge aangenomen restwaarde je wagen tot 7j kan laten verzekeren (% niet op km)
Als ik me niet vergis is de onderliggende mij AXA voor auto

Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk

gunnix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Verzekering: Yuzzu
Km: 15 to 30 duizend
Polis: BA + Rechtsbijstand
Vroeger jaren klant van geweest maar dan overgestapt naar andere verzekering omdat elk jaar de premie omhoog ging. Bij volgende verzekeraar zelfde liedje (Belfius direct). Nu dus terug bij Yuzzu tot de premie weer teveel gestegen is. Trouwe klanten worden niet beloond.

Nog nooit ongeval in fout gehad. Wel aangereden langs achter en moet zeggen dat de service van Corona/Belfius Direct ondermaats was (zo goed als onbestaand). Uiteindelijk met veel mails/telefoons goed gekomen.

Een verschil is bijvoorbeeld dat de duurdere verzekeraars afspraken hebben met schadeherstellers, terwijl Belfius direct dit niet heeft. Bijgevolg deden ze in mijn geval zelfs moeilijk om een offerte op te maken, en zonder deze offerte kon ik geen schadevergoeding van de tegenpartij eisen. Na veel aandringen is het toch gelukt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 19 keer
Provider

glda19 schreef: 18 sep 2024, 11:35 IS yuzzu betrouwbaar?
Yuzzu is de nieuwe naam voor Touring Verzekeringen.
Ik denk wel dat Touring een betrouwbare maatschappij is.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
openaf
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Mijdt Corona Direct, nù Belfius Direct. De wagen van mijn dochter stond goed geparkeerd, een bus passeert te dichtbij, wagen beschadigd, 3000€ kosten, er zijn twee getuigen...
Ze heeft gewoon BA per km, vier maanden later is nog niets opgelost, Ze zijn onderbemand...
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

philippe_d schreef: 18 sep 2024, 19:59
Ik denk wel dat Touring een betrouwbare maatschappij is.
Pechbijstand bij Touring kost een veelvoud dan bij andere B.A verzekeraar.
Kbc Ba is goedkoper tot men de Vab pech bijstand bijtelt.

En betrouwbaar kijk eens naar bvb Startende jongere zijn premie als ze hem al aanvaarden.
Yuzzu mikt gewoon op oudere schadeloos vrije bestuurder.

En voor jongere bestuurders ken ik wel een maatschappij waarbij deze starten als zelfs 18 j aan bonus malus ouders.
Dit op eigen naam. (goedkopere polis als starter.)
Een voorwaarde polis ouders ook reeds daar afgesloten of overstap van ouders.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

DVV, kost wel wat meer maar ten minste nog persoonlijk. Ook nooit problemen gehad bij een varia aan verzekeringskwestie en bijna de hele familie zit daar.

Komt ge na 3 jaar binnen en ze weten nog wie je bent op kantoor bij ons.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “Niet-elektrische voertuigen”