Ik ben op zoek naar tweedehands Ubiquiti Unifi UAC AC PRO access points of vergelijkbaar voor een gerichte vervanging en uitbreiding van een bestaand netwerk.
Ik heb via een stichting an 5 AP's kunnen versieren, maar meer is zeker welkom.
Zijn er bekende 'recyclers' die dit in de aanbieding zouden kunnen hebben? Hoeft niet gratis, maar liefst tegen een zo laag mogelijke kost.
Nieuw moeten ze nog minstens €130 kosten (volgens Tweakers).
Wat vergelijkbaar betreft: ik wil vermijden afhankelijk te zijn van een cloud-controller en/of een terugkerende licentiekost.
[Gezocht] Ubiquiti UAC AC Pro of vergelijkbare AP's
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Ik heb er - toen ik het bericht postte - 2 gezien (UAP AC PRO). Ik moet nog kijken of de andere centraal beheerd kunnen worden via bv. een UDM PRO. Ze gaan sowieso van elkaars bestaan moeten afweten anders gaan ze elkaar te veel storen.
Toegevoegd na 10 uren 28 minuten 57 seconden:
Toegevoegd na 10 uren 28 minuten 57 seconden:
Correctie: @heist_175 je hebt gelijk, op Ubiquiti UniFi AP AC PRO staan er inderdaad wel wat. Ik had die gisteren niet gezien (pagina op een andere manier aangevlogen).Sinna schreef: 21 aug 2024, 22:22 Ik heb er - toen ik het bericht postte - 2 gezien (UAP AC PRO). Ik moet nog kijken of de andere centraal beheerd kunnen worden via bv. een UDM PRO. Ze gaan sowieso van elkaars bestaan moeten afweten anders gaan ze elkaar te veel storen.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Alle Unifi AP's beheer je so ie so via een controller zoals de UDM Pro die je opgeeft.Sinna schreef: 22 aug 2024, 08:51 Ik moet nog kijken of de andere centraal beheerd kunnen worden via bv. een UDM PRO.
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Maar het ene AP is al wat gemakkelijker te beheren dan het andere... Soit: ik heb er ondertussen 35 kunnen aanschaffen via Tweakers.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Nope, alle Unifi AP's beheer je op identiek dezelfde manier.Sinna schreef: 31 aug 2024, 20:26 Maar het ene AP is al wat gemakkelijker te beheren dan het andere.
Lijkt me voor een stevig project te zijn.
Toegevoegd na 2 minuten 28 seconden:
Geen idee waarom je nog kijkt naar een AC Pro... een U6+ of U6 Lite kost nieuw 109 euro.
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb de AC Pro's voor minder dan €75/st kunnen aanschaffen. Op 35 stuks kan dat al tellen.
Ik verwacht er in totaal 80 nodig te hebben om een schoolcampus volledig te kunnen dekken.
Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken naar de U6+ of U6 Lite.
Die UAP AC Pro's genieten mijn voorkeur omwille van de tweede LAN-poort (al blijkt die bij nader inzien niet echt bruikbaar te zullen zijn in het scenario wat ik voor ogen had nl. één poort voor het AP zelf en de 2de poort om een specifiek VLAN in de ruimte waar de AP hangt te voorzien).
Ik verwacht er in totaal 80 nodig te hebben om een schoolcampus volledig te kunnen dekken.
Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken naar de U6+ of U6 Lite.
Die UAP AC Pro's genieten mijn voorkeur omwille van de tweede LAN-poort (al blijkt die bij nader inzien niet echt bruikbaar te zullen zijn in het scenario wat ik voor ogen had nl. één poort voor het AP zelf en de 2de poort om een specifiek VLAN in de ruimte waar de AP hangt te voorzien).
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
Je hebt toch geen tweede poort nodig om een aparte vlan in te stellen....je kunt dacht ik tot 5(of 4) verschillende vlan's over hetzelfde ap laten gaan gekoppeld aan verschillende id's ik pas dit al geruime tijd zelf toe en dat werkt perfect.Sinna schreef: 01 sep 2024, 19:25
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Klopt. Mijn bedoeling zou zijn om met verschillende (tagged) VLANs op het AP toe te komen en maar één untagged VLAN op de 2de LAN-poort te zetten. Blijkbaar staat die 2de LAN-poort in bridge. Het untagged VLAN moet voor het beheer van het AP zelf voorbehouden blijven, maar die zit dus in een ander VLAN dan wat ik op LAN2 zou willen.
Computer(k)nul