Ik ben een klein jaartje geleden omgeschakeld van mijn unifi APs, die al wat ouder werden, naar een cisco CBW-150AX.... en dat *s*****
ten eerste is het bereik wat minder, ten tweede heeft het wel een webinterface maar springt die random op andere IPs dan uitgedeeld/voorzien/managed/....
en de laatste tijd had ik wat vreemde wifi issues, tot er vandaag bepaalde toestellen iets hadden van nope, we kunnen niet meer verbinden.
na een reboot was dat blijkbaar opgelost dus (thank god voor poe switches), maar dat is voor mij zo'n beetje een brug te ver, en ik wil dat ding dus terug eruitgooien.
maar.... ik heb geen idee wat te kopen, dus, UBers, help?

mijn eisen zijn vrij eenvoudig, zou ik denken:
- wifi 6
- VLANs (1tje voor management, en dan andere voor de wifi netwerken zelf)
- meerdere netwerken mogelijk (gebruik er maar 3, dus dat is voldoende)
- webinterface om de instellingen te doen, *lokaal* op het device (dus geen software controller ergens in een cloud of whatever)
- betaalbaar
als ik duur zou gaan, zou ik, denk ik, ruckus nemen - maar dat is boven budget met 400+ eur / AP.
unifi valt af vanwege de software controller, mikrotik is een optie maar liever niet omdat ze nog steeds niets native hebben voor linux (winbox werkt wel, maar is eigenlijk een windows tool)
aruba kan ik het bos niet meer door de bomen zien (ooit een instant-on getest en dat was niet wat ik zocht, geen idee van de andere?)
tp-link heeft omada, maar ik denk ook lokaal? maar daar kan ik niet aanuit welke nu eigenlijk oude meuk is en wat nieuw is bij hun
...
als iemand advies heeft, graag