EDPnet Max6 Dyn & Fix - Deel 2

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Tae schreef:Ik snap dan niet waarom ze adsl2 gaan aanbieden als de meeste mensen nog geen 6 mbit kunnen halen.

Ik heb ffe de test gedaan en had 2900m als resultaat, dus kan ik ook geen 6mbit halen laat staan 24mbit :D

Omdat je moet adsl2 langere afstanden kan overbruggen. Dus u conclusie is verkeerd door het feit dat niet alle mensen 6mbit kunnen halen moet men juist adsl2 naar voor brengen.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Leer je technology voor je onzin verteld

Leer je Nederlands voor je onzin vertel*T*.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Edward Valckx schreef:
Leer je technology voor je onzin verteld

Leer je Nederlands voor je onzin vertel*T*.

Dislexie m8 ( Link ), en dank u voor nogmaals te bewijzen dat je niets afweet van het onderwerp xDSL.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Arqentus schreef:Dislexie m8 ( Link ), en dank u voor nogmaals te bewijzen dat je niets afweet van het onderwerp xDSL.

Zelfs het woord dyslexie spel je foutief; je lijdt aan nog meer kwalen blijkbaar. En dank U om (niet "voor") nogmaals te bewijzen dat je niets afweet van het Nederlands.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tsss... Gelieve het bij het onderwerp te houden en niet op mekaars fouten te wijzen die bovendien niet terzake zijn. :nono:
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Edward Valckx schreef:
Arqentus schreef:Dislexie m8 ( Link ), en dank u voor nogmaals te bewijzen dat je niets afweet van het onderwerp xDSL.

Zelfs het woord dyslexie spel je foutief; je lijdt aan nog meer kwalen blijkbaar. En dank U om (niet "voor") nogmaals te bewijzen dat je niets afweet van het Nederlands.

Ik dacht dat jullie discussie ging over VDSL, wat al redelijk afwijkt van het originele topic. Waar de eigenlijke discussie over ging was zeker niet over de Nederlandse taal, daarvoor moet je op andere forums zijn denk ik.
Simba
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Heb je bij EDPNET eigenlijk nog een actieve telefoonlijn nodig ? Omdat ik op hun website de optie 'Geen actief Belgacom telefoonabonnement' zie staan als je ADSL MAX wil bestellen.
Ik weet dat je momenteel bij mobistar geen actieve telefoonlijn meer nodig hebt.
Indien dit nog niet kan bij EDPNET, wordt dit dan in de nabije toekomst wel mogelijk?
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Je hebt ALTIJD een actief telefoonabonnement nodig, echter kan je kiezen om via je ISP/Provider een lijn te vragen. Maar het is interessanter (goedkoper) om bij Belgacom een Discovery-lijn aan te vragen indien je de telefoon niet gebruikt. Anders is de eerste de beste instaplijn van 11 of 12€ ook al goed :)
SchizoSirhc
Member
Member

Heb toennet ook max6 dyn besteld.
Zit op 741m dus die snelheid komt wel goed.
Mijn migratie vindt plaats op de laatste dag van reeds gefactureerde periode. Over anderhalve maand ofzo, maar kheb geen haast.
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

iemand al overgeschakeld?
of enig idee hoelang het duurt tussen inschrijving en overschakeling?
Arqentus
Premium Member
Premium Member

toerist schreef:iemand al overgeschakeld?
of enig idee hoelang het duurt tussen inschrijving en overschakeling?

Nowp,

xDSL line : 0xxxxxxxx () Afwachten oplevering (manueel)

staat er nog altijd bij mij. Duurt vrij lang. Ze hebben wel een massa extra werk nu, en ik denk dat de oplevering zelf in de handen van Belgacom of Scarlet zit. Als die hun tijd pakken, en zeker als er ineens enkel 100de of meer extra aansluitingen/aanpassingen moeten gebeuren, dan duurt het effe.
znoppels
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

ik ben ook overgeschakeld van flexi naar max... aan de sync moeten ze niets veranderen, want ik zat reeds op 6mbits

enkel de voorwaarden zijn anders
Arqentus
Premium Member
Premium Member

EDPnet schreef:EDPnet biedt niet minder dan 5 verschillende lijnprofielen aan.
Hieronder de maximumafstanden (in km) die we voor elk van de profielen (kbps down/up) hanteren:

PSTN
2,5 - 6144/640
3,5 - 4096/512
4,5 - 3328/384
4,8 - 2048/512
6,0 - 1024/256

ISDN
1,5 - 6144/640
3,0 - 4096/512
4,0 - 3328/384
4,2 - 2048/512
5,0 - 1024/256

Bijna vergeten met diene zeveraar & zijn VDSL.

Als ik me juist herinder, kan ADSL een secure lock op 6Mbits krijgen op 3.2km ( max ). Ik vind het wel vreemd, dat men nogal conservatieve lijnprofielen heeft voor alles na 2.5km.

2.5km -> 3.5km dropped me al 2mbits
3.5km -> 4.5km dropped me maar 0.7mbits

Dat is wel eigenaardig he. Ik had de discussie al eens gedaan, dat ieder deftige modem meer aankan. Normaal 4.7 tot 5 Mbits. ADSL als ik me juist herinder heeft een lineaire curve tot het zijn/haar verzadigingspunt bereikt. Dan dropt de line sync enorm, waardoor drastise drops in line speed nodig zijn ( zoals men ziet bij de 4.5km point ).

Ik geef toe, ik spreek voor men eigen winkel ( sinds ik vlak onder de 3.5 punt zit ). Het grappig is, ik heb al 4Mbits op deze lijn gehad, en de toebehorende dB's genoteerd ;) Men is soms een beetje te conservatief met de toedeling van de lijn profiels, en zeker met het ontbreken van een 4.7 a 5.0 Mbits lijnprofiel.

Maar als ik juist ben, zit die beslissing niet bij EDPnet, maar bij Scarlet/Belgacom. Zij bepalen de lijnprofiels als ik correct ben 'EDPnet'?
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Dan verklaar maar waarom ik max 650KB/sec down en 65KB/sec up haal met 6.2Mbit/640Kbit profiel op 2.9km afstand ? :P En even de regelmatige disconnects niet vergeten :) Alcatel Speedtouch Home modem, BTW. Ik denk dat EDPnet goed weet wat ze doen. Ze hebben me toen gevraagd of ze me op 6Mbit wilden plaatsen, met eventueel als gevolg dat de lijn instabiel kon zijn. Ze hadden gelijk ook :)
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Phuncz schreef:Dan verklaar maar waarom ik max 650KB/sec down en 65KB/sec up haal met 6.2Mbit/640Kbit profiel op 2.9km afstand ? :P En even de regelmatige disconnects niet vergeten :) Alcatel Speedtouch Home modem, BTW. Ik denk dat EDPnet goed weet wat ze doen. Ze hebben me toen gevraagd of ze me op 6Mbit wilden plaatsen, met eventueel als gevolg dat de lijn instabiel kon zijn. Ze hadden gelijk ook :)

Toch gezegt dat je tot 3.2km aan 6Mbits kan gaan ;)

De table die gepost is enorm conservatief qua lijnprofiel vs afstand. Het is daarom dat ik verdenk dat die cijfers komen van Belgacom/Scarlet zelf ( hun safe range ).

Er zijn infeiten nogal veel "el-cheapo" modems verkocht vroeger, die een veel hogere dB waarde nodig hebben voor een linelock te houden. Als je ziet dat enkel jaren geleden 12 a 11dB niet ongewoon was, en mij hebben ze nog gezegt ( een jaar geleden ) dat men maar 8 a 9dB nodig heeft. En dan hoor je dat de laaste generatsie maar 6dB nodig heeft. Je merkt dat de modems enorm verbeteren.

Waarschijnlijk is die table nog van rond die tijd, en uit vrees voor problemen met mensen die oudere modems hebben, hebben ze altijd het "safe" gehouden.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Ik vermoed wel dat als je het aan de EDPNet helpdesk vraagt je op "eigen risico" je lijnprofiel kan laten veranderen.
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Volgens de PDF die ik van EDPnet ontvangen heb:

Verwachte activatie: 31/01/06

Ik heb in de week voordat de nieuwe abonnement bekend waren EDPnet Start aangevraagd. Dit is automagisch overgezet naar Max6 Dyn. Ben benieuwd wat het levert. Enige nadeel is dat ik dan nog niet klaar ben met verbouwen... en heb waarschijnlijk dan dus ook nog niet de mogelijkheid om het modem aan te sluiten. Sterker nog, ik weet op dit moment niet eens waar de telefoon binnenkomt...
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik zit volgens de EDPnet-site op 2962 meter van de centrale en ik gebruik een USR 9106 modem (http://www.usr-emea.com/products/p-broadband-product.asp?prod=bb-9106&loc=bene)

EDPnet raadt me dus een 4Mbps-profiel aan, maar als ik hier lees, dan zou dat dus zijn omdat dit zeker lukt. Kan ik ergens te weten komen of mijn modem in staat zal zijn om de 6Mbps aan te kunnen?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je kunt toch de vraag eens stellen aan EDPnet of ze je proefwijze de hogere snelheid instellen?
Indien te veel syncloss opnieuw vragen om op huidige snelheid te zetten, dat hoort toch bij de gratis service. (denk ik toch)
Deej_1977 schreef:Ik vermoed wel dat als je het aan de EDPNet helpdesk vraagt je op "eigen risico" je lijnprofiel kan laten veranderen.

Bij Belgacom kan men dat als ADSL klant aanvragen, daar is dat in ieder geval kostenloos.
Afbeelding
deej
Elite Poster
Elite Poster

GeertAki schreef:Kan ik ergens te weten komen of mijn modem in staat zal zijn om de 6Mbps aan te kunnen?

Als die volgens de standaard is gebouwd moet 8 Mbit kunnen hé.
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Waar vind je op die PDF wanneer ze verwachten het te activeren?
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

|T-J| schreef:Waar vind je op die PDF wanneer ze verwachten het te activeren?

Op de PDF staat heel groot: Configuratie gegevens

Onder Connectie informatie, daar staan: gebruikersnaam wachtwoord en verwachte activatie.

Tevens staan er ook een inlognaam en wachtwoord van myedpnet. Binnen My EDPnet staan deze gegevens ook nog eens. Kijk maar eens bij: Mijn configuratie --> Mijn xDSL verbinding(en) --> Overzicht bestellingen
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

mr_willes schreef:
|T-J| schreef:Waar vind je op die PDF wanneer ze verwachten het te activeren?

Op de PDF staat heel groot: Configuratie gegevens

Onder Connectie informatie, daar staan: gebruikersnaam wachtwoord en verwachte activatie.

Tevens staan er ook een inlognaam en wachtwoord van myedpnet. Binnen My EDPnet staan deze gegevens ook nog eens. Kijk maar eens bij: Mijn configuratie --> Mijn xDSL verbinding(en) --> Overzicht bestellingen

dan heb jij een andere PDF dan de mijne o_O
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Dat had ik al gedacht, het staat er zo duidelijk op namelijk. Dit is de 2e PDF die ik zie van EDPnet ik denk dat jij dan alleen de Orderbevestiging hebt gehad. Deze heb ik gekregen bij het aanvragen van het abonnement. Nu ruim een week later heb ik de Configuratie gegevens ontvangen. Nog even geduld dus...
deej
Elite Poster
Elite Poster

Zelfs Datanews is wakker geschoten nu :-).

EDPnet 22 euro goedkoper dan Telenet

(snip)

Het Max aanbod is gelijkwaardig aan het Telenet ExpressNet Plus aanbod dat voor 51,95 euro de deur uitgaat. Dat is precies 22 euro meer dan EDPnet. Op twee dagen tijd had EDPnet reeds 2.500 aanvragen voor zijn Max aanbod. Ook de datatrafiek per maand is verdubbeld tot 20 Gbyte.

Bron: Datanews

Nu zullen er bij die 2500 wel heel wat bestaande klanten zitten, maar 't zijn wel leuke cijfers!
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Ik hoop van harte dat EDPnet wel goed met de grote toeloop overweg kan, weinig zin om dadelijk een jaar vast te zitten aan een provider die vanalles beloofd heeft maar niks waar kan maken. Gelukkig is het vooruitzicht in ieder geval goed. Heb hier bijna alleen maar positieve reacties gehoord, en de eigen ervaring met de helpdesk is ook prima.

Toch word ik een beetje bang als ik kijk naar de Teke2 All-In affaire, realdsl die sinds 21 oktober al geen nieuwe klanten meer aanneemt, A2F-verhaal (alleen heb ik dat alleen maar van horen zeggen)...
blondie2001
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Ik denk niet edpnet in zelfde straatje zal sukkelen als tele2 ... tele2 heeft in media grootschalige campagne gevoerd. Van edpnet heb ik zo nog niets gezien ... verder zullen er zeer veel aanvragen zijn. Maar diegenen die geen 6Mbps profiel aankunnen zullen veelal afhaken en voor andere providers zoals Dommel kiezen ...
Laatst gewijzigd door blondie2001 27 jan 2006, 16:23, in totaal 1 gewijzigd.
zaf
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer

Afstand tot de lokale wijkcentrale:
5824 meter

In het jaar 2000 kon ik geen ADSL krijgen omdat ik te ver van de centrale zat.

nu in het jaar 2006 zit ik er nog altijd te ver van. Doet belgacom eigenlijk nog iets aan hun netwerk? Of incasseren ze gewoon geld en laten ze hun netwerk verkommeren?

Waarschijnlijk zullen ze dan op de proppen komen met adsl2+. Dan kunnen ze mij op zo'n half werkende ubertrage lijn zetten :p.

Kzal maar bij telenet blijven zeker :-)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

zaf schreef:Afstand tot de lokale wijkcentrale:
5824 meter

In het jaar 2000 kon ik geen ADSL krijgen omdat ik te ver van de centrale zat.

nu in het jaar 2006 zit ik er nog altijd te ver van. Doet belgacom eigenlijk nog iets aan hun netwerk? Of incasseren ze gewoon geld en laten ze hun netwerk verkommeren?

Waarschijnlijk zullen ze dan op de proppen komen met adsl2+. Dan kunnen ze mij op zo'n half werkende ubertrage lijn zetten :p.

Kzal maar bij telenet blijven zeker :-)

tsja wachten op VDSL zeker. maar ik denk dat je nog even mag wachten voordat ze bij jouw de kabelverdeler uitrusten met een ROP
Tae
Premium Member
Premium Member

Ik hoop niet dat Edpnet slachtoffer van eigen suc6 word, en vraag ik mij af of ze die stroom van nieuwe klanten wel aankunnen ???
znoppels
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 7 keer

Tae schreef:Ik hoop niet dat Edpnet slachtoffer van eigen suc6 word, en vraag ik mij af of ze die stroom van nieuwe klanten wel aankunnen ???

die nieuwe stroom klanten brengt vers geld in het laatje waarmee ze meer bandbreedte kunnen kopen bij scarlet, toch?
Laatst gewijzigd door znoppels 27 jan 2006, 19:54, in totaal 1 gewijzigd.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

znoppels schreef:
Tae schreef:Ik hoop niet dat Edpnet slachtoffer van eigen suc6 word, en vraag ik mij af of ze die stroom van nieuwe klanten wel aankunnen ???

die nieuwe stroom klanten brengt vers geld in het laatje waarmee ze meer brandbreedte kunnen kopen bij scarlet, toch?

Dat denk ik ook. 25€ setupkost x 2500 moet toch wel een beetje bandbreedte opleveren.
Silence
Pro Member
Pro Member

EDPnet schreef:
Arqentus schreef:Ik vind het ook jammer, want ik weet 100% zeker dat 4.7 a 5.0Mbits perfect mogelijk is op mijn afstand ( 3400m ). Maar mja, als men maar een 3 tal profielen heeft ( 3.3 , 4 , 6 Mbits ), dan zit men idd met een grote gap tussen de 4 & 6 Mbits die ongebruikt is, en waardoor men op lagere snelheid geplaatst word dan dat mogelijk.

M.a.w, het is ongeveer zoiets:

Kleiner dan 2200m = 6Mbits
Tussen 2300m & 4000m = 4Mbits
Groter dan 4000m = 3.3Mbits of lager
EDPnet biedt niet minder dan 5 verschillende lijnprofielen aan.
Hieronder de maximumafstanden (in km) die we voor elk van de profielen (kbps down/up) hanteren:

PSTN
2,5 - 6144/640
3,5 - 4096/512
4,5 - 3328/384
4,8 - 2048/512
6,0 - 1024/256

ISDN
1,5 - 6144/640
3,0 - 4096/512
4,0 - 3328/384
4,2 - 2048/512
5,0 - 1024/256

Grappig ik zit op 2km van de centrale volgens die check. Echter - zit bij Easynet - men heeft mij op een lijnprofiel van 3,3 moeten zetten omdat ik met te veel packetloss zat/internet viel constant weg.

Zijn sommige lijnen zodanig verrot dat... ?
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Silence schreef:Zijn sommige lijnen zodanig verrot dat... ?

Inderdaad, je kan op een aanvaardbare afstand van de centrale zitten maar toch een rotte lijn hebben.
Ik kreeg van Edpnet bericht dat ik op 2300 m. van de centrale zit

En in de mail staat letterlijk "Op deze afstand ligt een 6 Mbps-lijnprofiel (6144 kbps down, 640 kbps up) in goede omstandigheden binnen bereik (voor PSTN)." aldus EdpNet.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ZMD schreef:
znoppels schreef:

die nieuwe stroom klanten brengt vers geld in het laatje waarmee ze meer brandbreedte kunnen kopen bij scarlet, toch?

Dat denk ik ook. 25€ setupkost x 2500 moet toch wel een beetje bandbreedte opleveren.

in het begin wel ja :p

@Tae
Eigenlijk vind ik dat zever, in andere landen gaat dit toch.. waarom niet in België of is koper in hier anders dan in andere landen ..?
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Ofloo schreef:in het begin wel ja :p

@Tae
Eigenlijk vind ik dat zever, in andere landen gaat dit toch.. waarom niet in België of is koper in hier anders dan in andere landen ..?

Das altijd al zo een hekel punt geweest. Kijk naar servers te huren in Belgie & Nederland. Je betaald tot 2* meer voor dezelfde bandbreete in de local datacenters ( diegem etc ), dan dat je betaald in Nederland.

Een grotere concurrentie blijkbaar. En een ombudsdienst die acties durf nemen ( wat niet zo is in Belgie ).
Praetorian
Premium Member
Premium Member

Phuncz schreef:Mensen die boven de 4-5km afstand tot centrale hebben, kunnen in mijn ogen beter Telenet pakken om nog over snelheid te kunnen praten. Tenzij je een leechfreak bent, dan raad ik Versatel Always More aan (1Mbit unlimited).

Zelf vind ik het al balen dat ik op 3km zit, dwz. dat een overstap naar ADSL2+ bijna geen snelheidswinst bedraagt...
wordt niet meer aangeboden.... helaas voor iedereen
jonas_dg
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

nog een klein vraagje: ik zit op 3688 meter van de centrale. Wordt mijn profiel dan direct op "4,5km - 3328/384" gezet? Of kan je vragen om een hoger profiel te proberen? Ik heb nu belgacom Skynet Plus en ik haal 420kb/s en ik heb ooit al eens 52kb/s upload gehad ook (profielfoutje probably, was na 36h weer op die kut 256kbit/s). Zou echt graag de hoogst mogelijk upload hebben... (en voor die 384 vind ik het niet de moeite)
Arqentus
Premium Member
Premium Member

jonas_dg schreef:nog een klein vraagje: ik zit op 3688 meter van de centrale. Wordt mijn profiel dan direct op "4,5km - 3328/384" gezet? Of kan je vragen om een hoger profiel te proberen? Ik heb nu belgacom Skynet Plus en ik haal 420kb/s en ik heb ooit al eens 52kb/s upload gehad ook (profielfoutje probably, was na 36h weer op die kut 256kbit/s). Zou echt graag de hoogst mogelijk upload hebben... (en voor die 384 vind ik het niet de moeite)

3688 meter = 4 Mbits/512 Kbits profiel normaal.

Ik zit op 3400 meter van de central. En heb vroeger 4Mbits proffiel al gedraait. Gaat perfect. En de signiaal sterkte is meer dan genoeg, je kan volgens mij zelf rond de 4.5Mbits aan ( Volgens mijn eigen berekening kan ik 4.7 a 5Mbits normaal aan ).

De cijfers die men gebruikt is meestal nogal conservatief. Het hangt af van hoe een goede adsl modem je hebt, en of de phone cable goed is. Je kan vragen aan EDPnet om je op een hoger profiel te zetten als men je bij Belgacom of Scarlet te laag zet.
jonas_dg
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Denkt iemand dat belgacom nu met een antwoord zou komen? maw ook een snelheids/limiets verhoging?
Gesloten

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”