EDPnet Max6 Dyn & Fix - Deel 2

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

flt schreef:Jap werkt idd terug => 1818m
Welke snelheden zou ik hiermee kunnen halen? (en bij ADSL2?)

ik kreeg als antwoord :
is de afstand 2115 meter. Dit valt net buiten de 6 Mbit curve, en wij raden u dan ook een 4 Mbit verbinding aan.
.
Dus neem aan dat het nog 6mb kan zijn voor je
(spijtiggenoeg voor mij niet.)
Bestaat er eigenlijk geen 5Mb?
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

ketter schreef:Ik heb alweer de goede hoop opgegeven :evil:

Afstand tot de lokale wijkcentrale: 4338 meter :evil: :evil:

Nu heb ik skynet en is wel stabiel alleen de 10gb komt me de keel uit :twisted:

Er gaat niks boven kabel alleen jammer dat ze daar nog nooit gehoord hebben van FUP hier in Belgie. :twisted:

Troost je, hier is het 7651 m :-( . Skynet is hier ook stabiel, op 1,1 Mbps :-( Leveren ze hier echt geen adsl op? Het abo van Edpnet met een snemheid van 1,1 is nog steeds beter dan skynet
Meerdere pc's bij Edpnet, betekent dit ook meerdere Ip's zoals de skynet multi?
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Afstand tot de lokale wijkcentrale:
3688 meter

Pff, dacht dat ik veel dichter zat...
Dat wordt weer op de kin kloppen
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Distance from local telephone exchange : 3701 metre

Helaas :(
NuKeM
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Mensen die boven de 4-5km afstand tot centrale hebben, kunnen in mijn ogen beter Telenet pakken om nog over snelheid te kunnen praten. Tenzij je een leechfreak bent, dan raad ik Versatel Always More aan (1Mbit unlimited).

Zelf vind ik het al balen dat ik op 3km zit, dwz. dat een overstap naar ADSL2+ bijna geen snelheidswinst bedraagt...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Aan al die afstanden hier te zien is het DRINGEND nodig dat belgacom is wat meer verdeelkaskes gaat bijplaatsen zodat iedereen wat korter komt te zitten want wat gaat dit dan geven als ze is echt aan adsl2+ gaan beginnen ???? Nutteloze investering dan zou ik zeggen want als je zover zit heb je dikwijls nog een lagere snelheid met adsl2+ dan dat je nu met gewone adsl hebt :twisted: :twisted:
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

toerist schreef:
flt schreef:Jap werkt idd terug => 1818m
Welke snelheden zou ik hiermee kunnen halen? (en bij ADSL2?)

ik kreeg als antwoord :
is de afstand 2115 meter. Dit valt net buiten de 6 Mbit curve, en wij raden u dan ook een 4 Mbit verbinding aan.
.
Dus neem aan dat het nog 6mb kan zijn voor je
(spijtiggenoeg voor mij niet.)
Bestaat er eigenlijk geen 5Mb?


Ok thx, maar is het niet zo dat als je op het randje zit (qua afstand) dat je verbinding dan vreselijk onstabiel wordt?
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

toerist schreef:ik kreeg als antwoord :
is de afstand 2115 meter. Dit valt net buiten de 6 Mbit curve, en wij raden u dan ook een 4 Mbit verbinding aan.
.
Dus neem aan dat het nog 6mb kan zijn voor je
(spijtiggenoeg voor mij niet.)


bullshit
ik bevind mij op een afstand van 2150m en ik heb met skynet (zelfde netwerk/centrale?) al snelheden van net boven de 1MB/s (!) gehaald

vraag me niet hoe dit mogelijk is, maar ik was iets aan het downloaden en plots schoot DU meter naar ongekende hoogtes
het lijnprofiel was nochtans een normale 4.6 sync

userbase speedtest:
Afbeelding

ik heb dit een keer of 3 meegemaakt op een jaar tijd
nee dat is geen fout door cache, het duurde een minuut of zelfs meer dat de snelheid constant zo hoog bleef
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik heb dat ook vaak..

PS: kan je bij fixed ip ook statische ips bijnemen?
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Mn neef krijgt de boodschap : " Deze locatie is te ver verwijderd van de lokale wijkcentrale."

Tot hoe ver werkt die meting juist?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Aangezien iedereen hier toch z'n resultaat toont... ik zit op 2396m volgens de lijntest :-)
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

toerist schreef:Dus neem aan dat het nog 6mb kan zijn voor je
(spijtiggenoeg voor mij niet.)
Bestaat er eigenlijk geen 5Mb?


Ook al gevraagt:

4.7 a 5 Mbps zou misschien wel haalbaar kunnen zijn *knip* maar we hebben geen 4.7 of 5 Mbps profiel waardoor we verplicht zijn om een 4 Mbps profiel aan te vragen.


Komt van Tom ( denk dezelfde persoon die hier post onder EDPnet? ).

Ik vind het ook jammer, want ik weet 100% zeker dat 4.7 a 5.0Mbits perfect mogelijk is op mijn afstand ( 3400m ). Maar mja, als men maar een 3 tal profielen heeft ( 3.3 , 4 , 6 Mbits ), dan zit men idd met een grote gap tussen de 4 & 6 Mbits die ongebruikt is, en waardoor men op lagere snelheid geplaatst word dan dat mogelijk.


M.a.w, het is ongeveer zoiets:

Kleiner dan 2200m = 6Mbits
Tussen 2300m & 4000m = 4Mbits
Groter dan 4000m = 3.3Mbits of lager
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik snap dan niet waarom ze adsl2 gaan aanbieden als de meeste mensen nog geen 6 mbit kunnen halen.

Ik heb ffe de test gedaan en had 2900m als resultaat, dus kan ik ook geen 6mbit halen laat staan 24mbit :D
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Tae schreef:Ik snap dan niet waarom ze adsl2 gaan aanbieden als de meeste mensen nog geen 6 mbit kunnen halen.

Ik heb ffe de test gedaan en had 2900m als resultaat, dus kan ik ook geen 6mbit halen laat staan 24mbit :D


Met ADSL2 zal je wel 8Mbps kunnen halen.
SVDE
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 okt 2005, 20:48

bij de bestelling via edpnet.be geven ze bij het kostenoverzicht "koperpaar 14,52 euro/maand"; ik zit op dit moment bij telenet maar hier ligt ook een belgacom lijn dus ik was altijd van plan die te gebruiken met discovery line abbonement aan 6,5 euro, en niet bovenvermeld alternatief (dat gelijk is aan raw copper?)

wat zijn eigenlijk de kosten om uw telefoonlijn bij bgc opnieuw te activeren?
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

_rEuTeL_ schreef:bullshit
ik bevind mij op een afstand van 2150m en ik heb met skynet (zelfde netwerk/centrale?) al snelheden van net boven de 1MB/s (!) gehaald

Onmogelijk met ADSL, ADSL kan niet syncen boven de 8MBit (=1MB/sec theoretisch maar dat is zonder 10-20% overhead). VDSL en ADSL2+ laten dat wel toe maar aangezien je die eerste niet hebt (dan zat je op wat meer dan 4.6Mbit) en de laatste nog niet beschikbaar is.

_rEuTeL_ schreef:vraag me niet hoe dit mogelijk is, maar ik was iets aan het downloaden en plots schoot DU meter naar ongekende hoogtes
het lijnprofiel was nochtans een normale 4.6 sync

Het is me eens gelukt om vroeger toen ADSL nog maar 1Mbit down had om tegen 1MB/sec te uploaden. Aangezien toen 128Kbit oftewel 14KB/sec zowat gemeengoed was en een mijn (en vele anderen hun) ADSL-modem niet boven de 1Mbit upload komt, was het een fout van de meetmethode.

DU Meter is geen uitzondering op het mogelijk weergeven van een foute snelheid door bv. caching.

_rEuTeL_ schreef:userbase speedtest:
Afbeelding

ik heb dit een keer of 3 meegemaakt op een jaar tijd
nee dat is geen fout door cache, het duurde een minuut of zelfs meer dat de snelheid constant zo hoog bleef
Tja het kan toch niet. Je kan niet op 4.6Mbit syncen en meer dan het dubbele qua snelheid halen.
Laatst gewijzigd door Phuncz 25 jan 2006, 20:17, in totaal 1 gewijzigd.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

ketter schreef:Aan al die afstanden hier te zien is het DRINGEND nodig dat belgacom is wat meer verdeelkaskes gaat bijplaatsen zodat iedereen wat korter komt te zitten want wat gaat dit dan geven als ze is echt aan adsl2+ gaan beginnen ???? Nutteloze investering dan zou ik zeggen want als je zover zit heb je dikwijls nog een lagere snelheid met adsl2+ dan dat je nu met gewone adsl hebt :twisted: :twisted:


Mailtje naar belgacom verzonden met als resultaat:

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.

Normaal gezien gaan alle lijnen in de loop van dit jaar aangepast worden met kleinere dslam dichter bij de klant om afstanden in te korten,
dit ook om iedereen op die manier een hogere snelheid en belgacom tv te kunnen aanbieden

Voor meer info wend u zich best op de 080022800 onze klantendienst of in dichtsbijzijnde teleboetiek.
sunshine2005
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2006, 18:48
Locatie: Riemst

Hoe lang zou het duren vooraleer ik ben omgeschakeld van EDPNET(A2Fér)naar het max abo?Kheb net aangevraagd en tis meteen te zien in My EDPNET.

Trouwens moet ff complimentje geven voor de goede service en verbinding van EDPNET(mag ook wel eens gezegd worden). :banana:
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

is het eigenlijk mogelijk als je op het randje zit, vb de 6M uit te proberen en indien veel disconnects over te schakelen naar de 4M lijn?
of is dat miserie zoeken en/of extra aansluitkosten moeten betalen?
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

Phuncz schreef:Tja het kan toch niet. Je kan niet op 4.6Mbit syncen en meer dan het dubbele qua snelheid halen.

welja

Afbeelding

zoals je ziet was het een korte periode, maar dat kon onmogelijk door cache geweest zijn
ik weet ook niet hoe het kon, maar toch was het zo (die pieken gaven dus 900kb/s en hoger aan)
volgens ioZS werd dat bestand aan een gemiddelde snelheid van ergens 700kb/s overgezet en die gaat zich ECHT niet misrekenen ;)

wat ik wou bewijzen; een lijnprofiel van 6400kbit is weldegelijk mogelijk op een afstand van 2150m (bij mij geeft hij het ook aan)

grtz
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

_rEuTeL_ schreef:
Phuncz schreef:Tja het kan toch niet. Je kan niet op 4.6Mbit syncen en meer dan het dubbele qua snelheid halen.

welja

Afbeelding

zoals je ziet was het een korte periode, maar dat kon onmogelijk door cache geweest zijn
ik weet ook niet hoe het kon, maar toch was het zo (die pieken gaven dus 900kb/s en hoger aan)
volgens ioZS werd dat bestand aan een gemiddelde snelheid van ergens 700kb/s overgezet en die gaat zich ECHT niet misrekenen ;)

wat ik wou bewijzen; een lijnprofiel van 6400kbit is weldegelijk mogelijk op een afstand van 2150m (bij mij geeft hij het ook aan)

grtz


Als ge dit bestand, http://pfsense.iserv.nl/downloads/pfSen ... TA1.img.gz , downloadt haalt ge zelf meer dan 1MB/s! :) (DU meter zal wel de juiste snelheid aangeven denk ik).
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

2609 Meter hier.

Zou EDPnet niet kunnen kijken voor wat meer profielen tussen 4 & 6mbps, zoals hierboven vermeld? Of is dat te duur?
Gebruikersavatar
MeYeR
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 feb 2005, 19:19
Locatie: anywhere but here

3378m tot de centrale

Dan kies ik wss voor dommel want die 6Mbps haal ik toch niet.
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Ik ben sinds een jaar klant bij EDPnet. Vooral de deskundigheid en correcte ondersteuning is zeer positief. Ik heb een abonnement met 3.3 kbps download snelheid. Sinds enkele maanden heeft men deze teruggebracht tot 2 kbps. Dit, volgens EDP, omdat de afstand tot centrale te groot is. ( 4.4 km )
Echter, volgens de router gegevens is er een goede SNR Margin (13.4 db downstream ) en 21 db upstream. Is overschakelen naar Max 6 Dyn dan ook wel zinvol. Of is telenet voor mij het enige alternatief om een hogere download snelheid te bekomen. Belgacom geeft ook geen gegevens vrij wanneer bijkomende nieuwe centrales worden voorzien. Ik heb sterk het gevoel dat ik hier geen geïsoleerde gebruiker ben.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Het 100GB aanbod van edpnet lijkt me interessant.

De 30/60GB download die je met expressnet turbo mag binnenhalen is een vergiftigd geschenk, omwille van de dure extra upload, 1 eur per elke extra 200MB schijf. Ik ken het ISP wereldje goed en aan wat een GiB aan traffiek kost verdienen ze zeer goed hun brood aan die extra upload tarieven.

Ik ben professioneel bezig met HD, om demo materiaal binnen te halen mag je al snel op 10GiB per file rekenen voor MPEG2 .ts streams die in de USA gewoon op satteliet zitten.

Gegeven het feit dat sommige trackers een 0,45 share ratio aanhouden, als je dus 2 10GiB demo files binnenhaald is de 10GB nachtsurf upload er aan :evil:

Telenet haat duidelijk alles wat P2P is, terwijl bij andere ISP's gewoon de limiet het totaal van up en down is - ik kom van evonet - helaas hier geen rocket 4 beschikbaar anders was ik daar gebleven.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 25 jan 2006, 23:49, in totaal 1 gewijzigd.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

wat ik wou weten: wanneer adsl2+ eraan kwam zou men bij edpnet "nog weinig rekening houden met limieten" van gewone adsl (citaat van edpnet staff)

wat moet ik daaronder verstaan?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

_rEuTeL_ schreef:wat ik wou weten: wanneer adsl2+ eraan kwam zou men bij edpnet "nog weinig rekening houden met limieten" van gewone adsl (citaat van edpnet staff)

wat moet ik daaronder verstaan?


Ik weet dat er centrales zijn waar er gewoon Belgacow apparatuur staat en waar de ISP zelf dus meebetaalt voor alle traffiek op het access netwerk.

En sommige centrales hebben ook een rack van bvb Scarlet, en dus loopt die traffiek niet over het access netwerk van Belgacow - en dus overvolume wordt dan ook financieel haalbaarder.

Nu zit ik in een regio waar geen Scarlet BAS staat, zit op 2,6 Km van de centrale wat nog redelijk is .... maar dus beperkt tot het Belgacom of afgeleide aanbod dat typisch max 4 Mbps is.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

ketter schreef:Aan al die afstanden hier te zien is het DRINGEND nodig dat belgacom is wat meer verdeelkaskes gaat bijplaatsen zodat iedereen wat korter komt te zitten want wat gaat dit dan geven als ze is echt aan adsl2+ gaan beginnen ????


Belgacom gaat helemaal geen verdeelkastjes bijplaatsen "zodat iedereen wat korter komt te zitten", mijn beste. Trouwens, die verdeelkastjes zijn niet belangrijk (wel bij VDSL!), maar wel de telefooncentrale.

ADSL2+ is een relatief goedkope oplossing om (in een bestaande ADSL infrastructuur) toch nog een snelheidsverhoging te verkijgen. Normaal gezien was die koperdraad van zoveel jaar geleden helemaal niet bedoeld voor snelle datacommunicatie. Wees dus blij met wat er momenteel kan! Men is gewoon veel te verwend tegenwoordig. Voor 99% van de gebruikers is 1 Mbps meer dan voldoende. Natuurlijk wil iedereen sneller, maar we moeten ook een beetje realistisch blijven qua investeringen en technologie. Al die klagers hier zijn slechts een minderheid.

Nutteloze investering dan zou ik zeggen want als je zover zit heb je dikwijls nog een lagere snelheid met adsl2+ dan dat je nu met gewone adsl hebt :twisted: :twisted:


Dat is onwaar. ADSL2+ presteert altijd beter dan ADSL, het protocol is op alle punten verbeterd.
Gebruikersavatar
Jos77
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dejean schreef:Ik ben sinds een jaar klant bij EDPnet. Vooral de deskundigheid en correcte ondersteuning is zeer positief. Ik heb een abonnement met 3.3 kbps download snelheid. Sinds enkele maanden heeft men deze teruggebracht tot 2 kbps. Dit, volgens EDP, omdat de afstand tot centrale te groot is. ( 4.4 km )
Echter, volgens de router gegevens is er een goede SNR Margin (13.4 db downstream ) en 21 db upstream. Is overschakelen naar Max 6 Dyn dan ook wel zinvol. Of is telenet voor mij het enige alternatief om een hogere download snelheid te bekomen. Belgacom geeft ook geen gegevens vrij wanneer bijkomende nieuwe centrales worden voorzien. Ik heb sterk het gevoel dat ik hier geen geïsoleerde gebruiker ben.

Ik zit hier ook op 4.4 Km, met een vergelijkbare SNR (zelfs iets beter: 15dB). Volgens EDPNet (zit nu nog bij Scarlet, is in opzeg, Max6 is aangevraagd) zou ik een 3.3Mbit profiel kunnen hebben - wat ik dus nu ook heb, zonder problemen; ik heb bij de Max6-aanvraag wel de opmerking geplaatst of ze geen 4Mbit profiel kunnen proberen.... ik wacht (hoopvol) af.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Edward Valckx schreef:Normaal gezien was die koperdraad van zoveel jaar geleden helemaal niet bedoeld voor snelle datacommunicatie. Wees dus blij met wat er momenteel kan! Men is gewoon veel te verwend tegenwoordig. Voor 99% van de gebruikers is 1 Mbps meer dan voldoende. Natuurlijk wil iedereen sneller, maar we moeten ook een beetje realistisch blijven qua investeringen en technologie. Al die klagers hier zijn slechts een minderheid.

België staat op internetgebied nu al hopeloos achter tegenover de rest van de wereld. Jij vindt het dus normaal dat Belgacom woekerprijzen vraagt voor het gebruik van hun ondertussen bijna versleten koperdraadjes?
En wanneer moet men volgens jou dan wel investeren in nieuwe technologie? Als die koperdraad helemaal weg gerot is misschien? :roll:
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Edward Valckx schreef:Belgacom gaat helemaal geen verdeelkastjes bijplaatsen "zodat iedereen wat korter komt te zitten", mijn beste. Trouwens, die verdeelkastjes zijn niet belangrijk (wel bij VDSL!), maar wel de telefooncentrale.


Nochtans bij belgacom zelf zeggen ze andere dingen, maarja jij zal het allemaal wel beter weten. :roll:
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

België staat op internetgebied nu al hopeloos achter tegenover de rest van de wereld.


Zeker NIET qua gebruikte technologie of qua penetratie van breedband Internet! Wel qua prijzen en volume.

Trouwens "hopeloos achter tegenover de rest van de wereld" vind ik wel een krasse uitspraak. Had je nu nog gezegd "tov de Westerse wereld", zelfs dan was het nog onterecht.

Jij vindt het dus normaal dat Belgacom woekerprijzen vraagt voor het gebruik van hun ondertussen bijna versleten koperdraadjes?


Waar heb ik zoiets beweerd?!

En wanneer moet men volgens jou dan wel investeren in nieuwe technologie? Als die koperdraad helemaal weg gerot is misschien? :roll


Men is wel degelijk aan het investeren: ADSL2+ en VDSL. Op dat gebied zijn we zeker gelijklopend met de buurlanden!
Laatst gewijzigd door Edward Valckx 26 jan 2006, 11:26, in totaal 1 gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Nochtans bij belgacom zelf zeggen ze andere dingen, maarja jij zal het allemaal wel beter weten. :roll:


Geef me dan eens een goede reden waarom Belgacom extra *verdeeldozen* zou plaatsen?!? Of een link naar een persbericht hierover.

Uw denigrerende ondertoon is trouwens nergens voor nodig. Laten we wat vriendelijk blijven.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Edward Valckx schreef:Geef me dan eens een goede reden waarom Belgacom extra *verdeeldozen* zou plaatsen?!? Of een link naar een persbericht hierover.


Omdat ADSL/ADSL2+ & VDSL nog altijd enorm afstand gevoelig zijn. VDSL, het stokpaard van Belgacom is nog meer afstandgevoelig dan ADSL/ADSL2+. Met als gevolg, dat men de local LDC's MOET uitrusten met xDSL-Ready apparatuur om zo de afstanden te verkleinen.

VDSL kan bevoorbeeld 54Mbits max aan, maar men moet op 2km van de LDC wonen om een grote snelheid te halen. Meer er af, ben je bijna even goed af met ADSL/ADSL2+.

En ik raad je aan om het nieuws een beetje meer te volgen. Belgacom had het een tijd geleden zelf aangekondigt dat men volop de locale LDC's aan het uitrusten was met xDSL apparatuur om zo VDSL te deployen over gans vlaanderen.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Arqentus schreef:Ik vind het ook jammer, want ik weet 100% zeker dat 4.7 a 5.0Mbits perfect mogelijk is op mijn afstand ( 3400m ). Maar mja, als men maar een 3 tal profielen heeft ( 3.3 , 4 , 6 Mbits ), dan zit men idd met een grote gap tussen de 4 & 6 Mbits die ongebruikt is, en waardoor men op lagere snelheid geplaatst word dan dat mogelijk.

M.a.w, het is ongeveer zoiets:

Kleiner dan 2200m = 6Mbits
Tussen 2300m & 4000m = 4Mbits
Groter dan 4000m = 3.3Mbits of lager
EDPnet biedt niet minder dan 5 verschillende lijnprofielen aan.
Hieronder de maximumafstanden (in km) die we voor elk van de profielen (kbps down/up) hanteren:

PSTN
2,5 - 6144/640
3,5 - 4096/512
4,5 - 3328/384
4,8 - 2048/512
6,0 - 1024/256

ISDN
1,5 - 6144/640
3,0 - 4096/512
4,0 - 3328/384
4,2 - 2048/512
5,0 - 1024/256
internet, fiber & telephony
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Arqentus schreef:
Edward Valckx schreef:Geef me dan eens een goede reden waarom Belgacom extra *verdeeldozen* zou plaatsen?!? Of een link naar een persbericht hierover.


Omdat ADSL/ADSL2+ & VDSL nog altijd enorm afstand gevoelig zijn. VDSL, het stokpaard van Belgacom is nog meer afstandgevoelig dan ADSL/ADSL2+. Met als gevolg, dat men de local LDC's MOET uitrusten met xDSL-Ready apparatuur om zo de afstanden te verkleinen.

VDSL kan bevoorbeeld 54Mbits max aan, maar men moet op 2km van de LDC wonen om een grote snelheid te halen. Meer er af, ben je bijna even goed af met ADSL/ADSL2+.

En ik raad je aan om het nieuws een beetje meer te volgen. Belgacom had het een tijd geleden zelf aangekondigt dat men volop de locale LDC's aan het uitrusten was met xDSL apparatuur om zo VDSL te deployen over gans vlaanderen.


En ik raad je aan om mijn tekst wat beter te lezen (en ook om op je dt-fouten te letten), alvorens te replyen met dingen waar het niet over ging. Belgacom gaat GEEN extra verdeeldozen bijplaatsen. Ze gaan wel VDSL apparatuur in die verdeeldozen plaatsen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Arqentus schreef:VDSL kan bevoorbeeld 54Mbits max aan, maar men moet op 2km van de LDC wonen om een grote snelheid te halen. Meer er af, ben je bijna even goed af met ADSL/ADSL2+.


Even off-topic over VDSL ...

Op het adres waar ik vroeger woonde (Kortrijksesteenweg in Gent) stond er zo'n BGC VDSL kast vlak voor de gevel van de buurman, zeer walgelijk geplaatst door Belgacow - de kast was hoger dan zijn vensterbank en verpestte het hele straatbeeld - nu zijn verdiende straf want hij is een huisjesmelker van studentenkamers en zo geraakt zijn kot nog slechter verhuurd.

Het was wellicht goedkoper om gewoon een ethernet kabeltje te trekken dan een VDSL modem voor zo'n afstand (10 meter tot mijn technical room).

Ook liep er glasvezel door het trotoir en ik zat op 200m van een Belgacom centrale met een 8 Mbps evonet rocket 4 :) Toen die VDSL kast er kwam en de prijzen van VDSL er kwamen heb ik me een breuk gelachen .... 9Mbps .... dan kunnen ze met de jaren lekker verder melken en de consument het gevoel geven dat hij erop vooruit gaat terwijl de technologie er al is.

Het is trouwens frustrerend als je voor de ADSL afdeling van Alcatel hebt gewerkt, dat je bij je aanvraag toen in 1998 slechts 1Mbps kreeg wetende dat je tot 8 Mbps kan gaan, iets wat pas in 2003 er kwam mede dankzij de stunt van het toenmalige xs4all.

Als een niet-mainstream ISP als evonet/edpnet/realdsl/dommel/... met een adsl2+ aanbod komt en limieten die geschikt zijn voor HDTV dan vliegt telenet turbo er terug uit.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Edward Valckx schreef:En ik raad je aan om mijn tekst wat beter te lezen (en ook om op je dt-fouten te letten), alvorens te replyen met dingen waar het niet over ging. Belgacom gaat GEEN extra verdeeldozen bijplaatsen. Ze gaan wel VDSL apparatuur in die verdeeldozen plaatsen.


Amaai dan gaan er veel mensen zonder belgacomtv zitten, een geluk da ze bij belgacom zelf andere dingen zeggen. *hint* ga eens tot bij nen belgacom winkel. :roll:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ub4b schreef:Ook liep er glasvezel door het trotoir en ik zat op 200m van een Belgacom centrale met een 8 Mbps evonet rocket 4 :) Toen die VDSL kast er kwam en de prijzen van VDSL er kwamen heb ik me een breuk gelachen .... 9Mbps .... dan kunnen ze met de jaren lekker verder melken en de consument het gevoel geven dat hij erop vooruit gaat terwijl de technologie er al is.


D'er zijn wel indicaties dat ze naar het dubbele gaan ondertussen. Stond hier ook ergens gepost in een recente speedtest van iemand als ik het mij goed herinner.

Ze zullen eigenlijk wel moeten hé. Telenet is aan het adverteren op 20 Mbps, Chello (hoe regionaal beperkt ook) doet het ook al, EDPNet en Scarlet gaan binnnenkort stoefen over 24 Mbps... Dus BGC zal wel uit zijn kot komen denk ik. Alleen moeten ze nu bikkelhard werken om VDSL uitgerold te krijgen. Daarna zal hun marketingmachine wel op gang komen hen kennende.

En je ziet het hé, alles wordt gespeeld op snelheid, niet op limiet ;-).
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Edward Valckx schreef:En ik raad je aan om mijn tekst wat beter te lezen (en ook om op je dt-fouten te letten), alvorens te replyen met dingen waar het niet over ging. Belgacom gaat GEEN extra verdeeldozen bijplaatsen. Ze gaan wel VDSL apparatuur in die verdeeldozen plaatsen.


Leer je technology voor je onzin verteld, en klaagt over dt fouten. Belgacom gaat de LDC's upgraden met "verdeeldozen". End of story.

VDSL plaatsen in de huidige verdeeldozen heeft totaal geen enkel nut want op die manier valt het grootste deel van de consumenten uit de boot.

VDSL heeft minder signiaal sterkte over lange afstanden. VDSL is een technologie die enkel haar potentieel kan halen op korte afstanden ( 1.2km ). Om dat probleem op te lossen is Belgacom nu BEZIG met het updaten van de local LDC's. Enkel de huidige bestaande central's aka "verdeeldozen" updaten heeft maar een beperkt nut.

* VDSL 1.2km, 52 Mbps download, 13 Mbps ( of synchrone 26 Mbps )
* ADSL 5 km, 8 Mbps download, 1 Mbps upload
* SDSL 4 km, 2,3 Mbps download, 2,3 Mbps upload
* ADSL2+ 6km, 25 Mbps download, 3,5 Mbps upload
* ADSL2+ 6km, 25 Mbps download, 1,3 Mbps upload

Lees gewoon de huidige Thread eens, en kijk eens naar de afstanden dat mensen gepost hebben. 1/10 man hier kan de hoge VDSL speed halen, al de rest valt uit de boot omdat hun range tot hun xDSL "verdeeldozen" hoger is dan 1.2km. En hun local LDC's zijn niet uitgerust met xDSL, enkel telephonie.

Op dit moment zitten alle ADSL users op de 5 km systeem. Als men iedereen wilt omswitchen naar VDSL, dan moet men de locale LDC's updaten ( wat Belgacom intussen BEVESTIGD heeft ), en waar men aan BEZIG is ). Hell, vraag even aan de mannen van EDPnet, zij krijgen de status reports binnen van LDC's die Belgacom update met xDSL ieder 3 maand. Jongens toch.
Gesloten

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”