Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Zij hebben nog steeds genoeg oorlogen aan hun broek door het volgen van de "Wolfowitz doctrine"....
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
And the Winner is.. (drumroll..)
Artikel van Fox9, wie is Tim Walz?
https://www.fox9.com/news/who-is-tim-walz-minnesota
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Meest voorzichtige keuze.
Meteen ook weer oude witte man... enfin ziet er ouder uit dan hij is.
Hij komt ook uit een blauwe staat, net als Harris. Ze lijkt er dus vanuit te gaan dat ze gemakkelijk de swing states (of toch een aantal ervan) zal winnen. En wie genoeg swing states wint, wint doorgaans de verkiezingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Zoals gewoonlijk, je aan de glasheldere feiten houden is beter dan zelf wat te gaan gokken en/of inzetten op persoonlijke voorkeuren in een omgeving waar je niets in de pap te brokken hebt.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Petrikske
- Elite Poster
Had ze dan beter niet gekozen voor Shapiro, qua swing states zal de keuze van Walz weinig extra opleveren vrees ik.
Hij heeft andere kwaliteiten, "de kleine man" vraag is of dat voldoende mensen zal overhalen.
Die reden blijkt dus te kloppen, Harris voor de stedelijke gebieden en Walz voor de hardwerkende "kleine man"
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
#sarcasme modus ON
Wel, wel, die leeftijd is blijkbaar weer eens heel belangrijk. Behalve als het over Trump gaat dan (want wsl ziet die er dan wel goed uit voor zijn leeftijd...?)
Mss ook direct even polsen naar jouw leeftijd dan en een fotootje van jou. Dan kunnen we ons meteen ook eens even snel uitspreken over hoe jij er uit ziet voor je leeftijd.
Mensen beoordelen op louter fysieke kenmerken vind jij precies heel belangrijk (net als Trump?)
Wat een ingesteldheid is me dat.
-
- Elite Poster
Nope, zijn raadgevers geven wel blijk van de nodige historische kennis (cfr. de oudere Vespasianus die ook een voorkeur had voor artificiële oranje kleurtjes om zijn fysieke aftakeling te verbergen vooraleer hij op latere leeftijd het Circus Maximus betrad om het publiek te groeten) en weten hem met cosmetische hulpmiddelen zo op te kalfateren dat het voor het publiek dat vooral brood en spelen wil zien niet zo opvalt.bvhaute schreef: 07 aug 2024, 03:11 Wel, wel, die leeftijd is blijkbaar weer eens heel belangrijk. Behalve als het over Trump gaat dan (want wsl ziet die er dan wel goed uit voor zijn leeftijd...?)
L'histoire se répète (de eerste keer als een tragedie en de tweede keer als een klucht, vrij naar Karl Marx).
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
Wait, what? Dat is net wat Kameleon deedbvhaute schreef: 07 aug 2024, 03:11 Mensen beoordelen op louter fysieke kenmerken vind jij precies heel belangrijk (net als Trump?)

Je kritiek op wat ze daar schrijft is zeker terecht dus.
En Vance is 40. De gemiddelde leeftijd van het Trump ticket is 59 jaar. Die van het Kameleon ticket is ouder met 59 1/2 jaar

In other news: Walz zou in bed zitten met China. Zet dat tegenover een VP-kandidaat als Vance die weet welke jobs China gestolen heeft van de arbeidersklasse in de VS.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 07 aug 2024, 14:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
In die vergelijking zou een cosmetisch bijgewerkte en gepatenteerde opportunistische windhaan als Vance er als de grote verliezer uitkomen.
Maar toegegeven, goede keuze van Trump want op dat vlak zijn ze aan elkaar gewaagd en liggen ze op dezelfde lijn.
Maar toegegeven, goede keuze van Trump want op dat vlak zijn ze aan elkaar gewaagd en liggen ze op dezelfde lijn.
Sol Invictus!
- Petrikske
- Elite Poster
Man man.. het kan echt geen kwaad om even zelf te kijken wat waar/onwaar is wat Don the Con dagdagelijks op Truth Social post.CCatalyst schreef: 07 aug 2024, 14:17In other news: Walz zou in bed zitten met China. Zet dat tegenover een VP-kandidaat als Vance die weet welke jobs China gestolen heeft van de arbeidersklasse in de VS.
Als de man China een fijn land vind alwaar hij graag naartoe gaat, zoals tijdens z'n huwelijksreis..dan zou hij dus in bed zitten met Xi?
https://time.com/7008637/tim-walz-china ... an-rights/
Ik ben trouwens ook van mening dat China een mooi land zal zijn om te bezoeken.
Zelf eet ik graag fritjes met mosselen aan onze kust, ben ik nu een mossel?
Verder hoop ik echt dat er een debat mag komen, ik heb een voorgevoel dat er dan wel eens enkele monden gesnoerd kunnen worden.
Ik ga nu alvast kijken naar hun eerste gezamelijke campagnespeech, ik hoorde vanochtend op de radio in het ziekenhuis toen ik aan het wachten was voor een epidurale infiltratie dat die speech deed terug denken aan Obama 2008 dus ja dat wil ik zelf wel eens zien en horen.
Mocht je interesse hebben, dit is de XL versie..
https://www.youtube.com/live/8M6aIo97kH ... MxWe0LXBK4
Toegevoegd na 2 uren 51 minuten 47 seconden:
Heb net hun eerste gezamelijke optreden gezien en inderdaad is Tim Walz een bevlogen spreker.dragonflo schreef: 07 aug 2024, 00:40 Tim Walz is een veel beter spreker dan Kamala Harris. Kamala lijkt ook permanent tipsy. Alleszins een goede keuze.
Maar kijk naar die man z'n leven..begonnen op de boerderij van z'n ouders.
Dankzij z'n tijd bij het leger (24 jaar) kunnen studeren, nadien als leerkracht en coach vh footballteam in de politiek gegaan en dat onder druk van z'n studenten.
Die man is de verwezenlijking van 'the American dream'.
Kamela Harris is ook wel goed al mag het nog wat pittiger en steviger maar daar zal wel aan gewerkt worden.
De alcohol lijkt wel gebannen want ze spreekt niet langer met een dubbele tong.
Nee ik ben echt benieuwd hoe de footballcoach 'eyeliner Vance' gaat opeten tijdens het debat.
Trouwens de coach begon het team te trainen nadat ze geen enkele wedstrijd hadden kunnen winnen en maakte hen kampioen.
Josh Shapiro gaf ook een stevig bevlogen intro op het einde leek z'n stem helemaal kapot.
Nu is het afwachten hoe de polls gaan reageren op hun eerste optreden en
dan is het aftellen naar de DNC in Chicago.
https://chicago2024.com/
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Walz has a long history with China. But he’s not ‘pro-China.’CCatalyst schreef: 07 aug 2024, 14:17 In other news: Walz zou in bed zitten met China. Zet dat tegenover een VP-kandidaat als Vance die weet welke jobs China gestolen heeft van de arbeidersklasse in de VS.
https://wapo.st/46AEMQ2 (gift article maar je moet registreren... wist ik niet)
niet toegelaten link/2YaXw (zelfde maar 'free')
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Over dat "old and quite weird":
Wie dit niet "weird" vindt mag me altijd proberen overtuigen en me uitleggen waar dit uberhaupt over gaat...
- Petrikske
- Elite Poster
De term "weird" die een tijdje geleden werd gelanceerd door nota bene Tim Walz geld voor alle clowns van het MAGA circus, en zeer zeker dus ook voor J.D. Vance die zich onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt met z'n sofa, dolfijnen en een rubberen handschoen..
Past dus ook perfect bij de persoon van Donald Trump die bleekwater wil drinken na een covid besmetting of een kernwapen wil richten op het centrum van een orkaan...
Past dus ook perfect bij de persoon van Donald Trump die bleekwater wil drinken na een covid besmetting of een kernwapen wil richten op het centrum van een orkaan...

Als ik het zo hoor heb ik blijkbaar toch nogal wat filmpjes gemist de laatste tijd...
Mocht je -tussen de cortisone-infiltraties door- de tijd vinden, graag wat links toevoegen naar al deze conversaties...
En aan wie zich geroepen voelt om de nodige nuance toe te voegen en te weerleggen dat dit niet "weird" zou zijn, please do!
Mocht je -tussen de cortisone-infiltraties door- de tijd vinden, graag wat links toevoegen naar al deze conversaties...
En aan wie zich geroepen voelt om de nodige nuance toe te voegen en te weerleggen dat dit niet "weird" zou zijn, please do!
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Trump kan je ook veel manieren benoemen maar weird vind ik nog erg positief, zelf hou ik het bij een oranje clown 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
https://www.reuters.com/legal/us-judge- ... 024-08-05/
Dit geeft een goede indruk van wat er speelt bij de verkiezingen...
Dit geeft een goede indruk van wat er speelt bij de verkiezingen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
LachwekkendCCatalyst schreef: 07 aug 2024, 14:17Zet dat tegenover een VP-kandidaat als Vance die weet welke jobs China gestolen heeft van de arbeidersklasse in de VS.

Als je het over bochten hebt, lijkt die Vance wel de betere: flipflopt over zowat alles, als het eindresultaat maar is dat hij aandacht krijgt.
En als je gelooft de China jobs van de arbeidersklasse gestolen heeft, zou ik alvast niet te hard voor Trump supporteren. Check eens wat hij "de arbeidersklasse" allemaal aangedaan heeft, voor hij presidentskandidaat was?
Het is nog wachten op het antwoord van de 2 brullers op het predikaat "weird"

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
https://www.timesnownews.com/world/us/u ... -112050295bvhaute schreef: 08 aug 2024, 02:13 Mocht je -tussen de cortisone-infiltraties door- de tijd vinden, graag wat links toevoegen naar al deze conversaties...
https://www.theguardian.com/us-news/art ... s-trump-vp
https://www.intomore.com/culture/jd-van ... haunt-him/
- Petrikske
- Elite Poster
Zal je later dit weekend wat adressen doorsturen via PB, heb het nu beetje drukjes.bvhaute schreef: 08 aug 2024, 02:13Mocht je -tussen de cortisone-infiltraties door- de tijd vinden, graag wat links toevoegen naar al deze conversaties...

- Petrikske
- Elite Poster
Ondertussen blijven de Republikeinse genomineerden de stommiteiten opstapelen, zo ga je als veteraan nooit een andere veteraan aanvallen, simply not done...
Ik heb de tijdslijn gezien van het ontslag van Tim Walz en het is verbazingwekkend dat "Shady" Vance z'n beschuldiging durft uiten.
Alle haat en persoonlijke aanvallen hebben verder tot gevolg dat de polls helemaal aan het keren zijn tegen Trump.
Gaan we na de conventie van de democraten naar een 'dubbele cijfers' voorsprong voor Harris/Walz? (zou mij alvast niet verbazen)
Gisteren campagne in Las Vegas, bloedheet (41 graden) maar zo'n mensenmassa dat duizenden moesten geweigerd worden omdat het te gevaarlijk werd. (12.000 aanwezigen, 4000 mensen werden geweigerd omdat ze te lang moesten aanschuiven voor de screening)
En Trump maar blijven toeteren dat hij de meeste mensen aantrekt..
https://www.telegraph.co.uk/us/politics ... e-a-dream/
Wat een verademing... (ook bij 41 graden blijkbaar)
Toegevoegd na 12 uren 44 minuten 13 seconden:
Benieuwd of dit nieuws lekker gaat binnen komen bij de clowns van het MAGA circus.
Wat moet die kerel een hekel hebben aan zichzelf, twijfelen aan zijn geaardheid, 3x van naam veranderen om nu ten strijde te trekken tegen alles wat niet hetero is.
Goed gekozen wel van Don the Con, best running mate ever..
PS: Foto werd genomen tijdens z'n studies op Yale. (2012)
https://www.thedailybeast.com/jd-vances ... drag-photo
Ik heb de tijdslijn gezien van het ontslag van Tim Walz en het is verbazingwekkend dat "Shady" Vance z'n beschuldiging durft uiten.
Alle haat en persoonlijke aanvallen hebben verder tot gevolg dat de polls helemaal aan het keren zijn tegen Trump.
Gaan we na de conventie van de democraten naar een 'dubbele cijfers' voorsprong voor Harris/Walz? (zou mij alvast niet verbazen)
Gisteren campagne in Las Vegas, bloedheet (41 graden) maar zo'n mensenmassa dat duizenden moesten geweigerd worden omdat het te gevaarlijk werd. (12.000 aanwezigen, 4000 mensen werden geweigerd omdat ze te lang moesten aanschuiven voor de screening)
En Trump maar blijven toeteren dat hij de meeste mensen aantrekt..
https://www.telegraph.co.uk/us/politics ... e-a-dream/
Wat een verademing... (ook bij 41 graden blijkbaar)
Toegevoegd na 12 uren 44 minuten 13 seconden:
Zou "Shady Vance" na z'n uren nog steeds die pruik dragen samen met z'n eyeliner?CCatalyst schreef: 07 aug 2024, 14:17Zet dat tegenover een VP-kandidaat als Vance die weet welke jobs China gestolen heeft van de arbeidersklasse in de VS.

Benieuwd of dit nieuws lekker gaat binnen komen bij de clowns van het MAGA circus.
Wat moet die kerel een hekel hebben aan zichzelf, twijfelen aan zijn geaardheid, 3x van naam veranderen om nu ten strijde te trekken tegen alles wat niet hetero is.
Goed gekozen wel van Don the Con, best running mate ever..
PS: Foto werd genomen tijdens z'n studies op Yale. (2012)
https://www.thedailybeast.com/jd-vances ... drag-photo
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Trump zelf begint zich echt vast te rijden in een soort niets betekende uitlatingen waarbij hij soms dan alles door elkaar haalt.
Ik heb nog niets gehoord over de plannen van de zorg en de sociale zekerheid in de US voor alle duidelijkheid alles afschaffen is eigenlijk geen plan.
Beginnen over haaien (die hem willen opeten) en E-autos op de bodem van een oceaan is gewoon niet meer weten wat te zeggen en maar wat aan zeveren op een nooit gezien level.
Ik heb nog niets gehoord over de plannen van de zorg en de sociale zekerheid in de US voor alle duidelijkheid alles afschaffen is eigenlijk geen plan.
Beginnen over haaien (die hem willen opeten) en E-autos op de bodem van een oceaan is gewoon niet meer weten wat te zeggen en maar wat aan zeveren op een nooit gezien level.
- Petrikske
- Elite Poster
Ja het is heel erg aan het worden, mensen beginnen ook meer vroegtijdig huiswaarts te keren.
Worden leuke debatten..(3)
Worden leuke debatten..(3)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Het gaat nu weer over een ander verhaal,een noodsituatie in een heilicopter (waar trump en een EX Burgemeester van San fransisco inzaten Willy brown) die ,met veel moeite zou geland zijn in een weide.
Plaatselijke krant wilde meer info daarover, maar kreeg Trump aan de lijn die met geen bewijzen kwam (van de reddingsdiensten bijv.) maar met een dreiging de krant gerechtelijk aan te klagen.
Plaatselijke krant wilde meer info daarover, maar kreeg Trump aan de lijn die met geen bewijzen kwam (van de reddingsdiensten bijv.) maar met een dreiging de krant gerechtelijk aan te klagen.
- Petrikske
- Elite Poster
Blijkt dus weer helemaal niets van te kloppen, Trump is in sneltempo aan het dementeren.
https://edition.cnn.com/2024/08/09/poli ... 360-digvid
Iets meegekregen vh interview van Elon Musk en Sylvester The Cat? Oeps.. Donald Trump?
https://edition.cnn.com/2024/08/09/poli ... 360-digvid
Iets meegekregen vh interview van Elon Musk en Sylvester The Cat? Oeps.. Donald Trump?

-
- Elite Poster
Na de bekendmaking (zeg maar de kroning waarbij niemand anders de kans kreeg om te kandideren) van Kamaleon, en de Democratische conventie waarbij de Koningin effectief haar kroon kreeg, is het voor Kamala nu gedaan met de gemakkelijke momentjes om punten te scoren.
Met nog 70 dagen te gaan is het nu volop tegen elkaar. Dat zie je ook aan de ads op televisie, waar het nu echt non-stop is. Comrade Kamala prijst volop "Bidenomics is working" terwijl alles zoveel duurder geworden is de voorbije jaren in de VS. Tegelijk wordt campagnemateriaal gebruikt waarin ze zegt de prijzen terug betaalbaar te maken, maar de vraag die gesteld wordt is waarom ze dat de voorbije jaren dan niet deed samen met Biden, daarop komt er vervolgens geen antwoord. Tenslotte ook een ad waarin Kamala zegt "The border is secure" met beelden gemonteerd van een massa illegalen die eerder dit jaar de grens illegaal overstaken.
In de 538 poll zie dat de trend van de winst van Kamala tov Trump weer begint om te buigen, ze loopt iig niet verder uit. Vandaag kwam ook nieuws van een poll uit swing state Arizona, waar Trump nu toch weer de leiding pakt.
Verder werd vandaag bekend dat Kamaleon wenst dat de regels van het debat gewijzigd worden, met name zou ze willen dat de microfoons aan blijven staan en de microfoon van de tegenkandidaat niet uitgeschakeld zou worden terwijl de andere kandidaat spreekt, zoals nochtans overeengekomen. Waarschijnlijk wil ze vooral dat Trump haar zou onderbreken, zodat ze weer haar "Mr. Trump, I'm speaking" arrogantie kan bovenhalen, zoals ze ook deed met Mike Pence in het VP debat van 2020. Ze denkt punten te kunnen scoren met dat Trump haar zou onderbreken, als in het steoreotiep uitbuiten van de man die de vrouw onderbreekt en de vrouw die het niet laat passeren. Maar om dat stereotiep te kunnen uitbuiten, moet de mic van Trump dus wel aan blijven staan wanneer Kamaleon spreekt, anders kan ze dat niet doen.
Edit: zojuist is bekend gemaakt dat Trump/Harris akkoord hebben bereikt over de regels, het debat op 10 september op ABC gaat dus door. Dat zal helaas wellicht het enige debat zijn, dit omdat Kamala Harris niet wil deelnemen aan een debat op Fox News op 4 september. Hopelijk komt er alsnog een tweede debat.
Met nog 70 dagen te gaan is het nu volop tegen elkaar. Dat zie je ook aan de ads op televisie, waar het nu echt non-stop is. Comrade Kamala prijst volop "Bidenomics is working" terwijl alles zoveel duurder geworden is de voorbije jaren in de VS. Tegelijk wordt campagnemateriaal gebruikt waarin ze zegt de prijzen terug betaalbaar te maken, maar de vraag die gesteld wordt is waarom ze dat de voorbije jaren dan niet deed samen met Biden, daarop komt er vervolgens geen antwoord. Tenslotte ook een ad waarin Kamala zegt "The border is secure" met beelden gemonteerd van een massa illegalen die eerder dit jaar de grens illegaal overstaken.
In de 538 poll zie dat de trend van de winst van Kamala tov Trump weer begint om te buigen, ze loopt iig niet verder uit. Vandaag kwam ook nieuws van een poll uit swing state Arizona, waar Trump nu toch weer de leiding pakt.
Verder werd vandaag bekend dat Kamaleon wenst dat de regels van het debat gewijzigd worden, met name zou ze willen dat de microfoons aan blijven staan en de microfoon van de tegenkandidaat niet uitgeschakeld zou worden terwijl de andere kandidaat spreekt, zoals nochtans overeengekomen. Waarschijnlijk wil ze vooral dat Trump haar zou onderbreken, zodat ze weer haar "Mr. Trump, I'm speaking" arrogantie kan bovenhalen, zoals ze ook deed met Mike Pence in het VP debat van 2020. Ze denkt punten te kunnen scoren met dat Trump haar zou onderbreken, als in het steoreotiep uitbuiten van de man die de vrouw onderbreekt en de vrouw die het niet laat passeren. Maar om dat stereotiep te kunnen uitbuiten, moet de mic van Trump dus wel aan blijven staan wanneer Kamaleon spreekt, anders kan ze dat niet doen.
Edit: zojuist is bekend gemaakt dat Trump/Harris akkoord hebben bereikt over de regels, het debat op 10 september op ABC gaat dus door. Dat zal helaas wellicht het enige debat zijn, dit omdat Kamala Harris niet wil deelnemen aan een debat op Fox News op 4 september. Hopelijk komt er alsnog een tweede debat.
- Petrikske
- Elite Poster
Lol CCatalyst ik was gisteren nog aan het denken om hier een lijntje te droppen omdat het zo stilletjes bleef maar vermoedelijk had jij ergens ook zoiets in gedachten en natuurlijk mag jij de honneurs dan waarnemen. 
Maar er is ondertussen zoveel om over te palaveren hé, sommige puntjes heb jij reeds aangehaald maar er is als het ware zoveel meer aan de hand.
En wat als het ware veel belangrijker is dat zijn zaken die achter de schermen aan het gebeuren zijn, wie Trump/Harris ondertussen zijn weten we wel, maar er staan natuurlijk grote partijen achter die 2 mensen hé.
Misschien moet ik de volgende punten verduidelijken?
*De Republikeinen bereiden zich voor op een nederlaag en zijn reeds een strategie aan het uitstippelen om die nederlaag aan te vechten.
*In heel wat staten rollen Republikeinse verkozenen als het ware vechtend over straat voor de postjes.
*Trump lijkt ondertussen nog slechts een schim van zichzelf in z'n laatste toespraken.
*Kamala Harris staat nationaal 2% voor op Trump al weet jij natuurlijk ook dat dit 0,0% garantie bied aangezien het gaat om de 'swing states'
*Ben er ondertussen wel vrij gerust in dat Trump zal verliezen CCatalyst, jij een andere mening toegedaan?
Onze vriend Matt555 is trouwens ook wel stilletjes de laatste tijd, met vakantie misschien.
Toegevoegd na 25 minuten 58 seconden:
Aangezien Trump geen zinnig woord meer kan uitbrengen maar ook als narcist z'n mond nooit kan houden.
Hij zal nu door een zwarte openbare aanklager op z'n plaats gezet worden en elke lettergreep die hij nog kan lispelen zal door
de microfoon opgepikt en uitgezonden worden, nee serieus heel goede beslissing van Harris.
We gaan als he ware kunnen zien hoe sterk ze in haar schoenen staat en ik heb er vertrouwen in zeker nu ze niet langer de 2é viool moet bespelen.
Moeten we het verder nog over 'Shady' Vance hebben?
Die zal immers door 'Coach' Walz tot op de parking geschot worden.
Goed hé... ik heb de volledige speech van Harris gezien en de tijd vloog voorbij, de speech van Trump op de RNC werd zelfs door de vazallen van Fox geknipt wegens te slaapverwekkend.
Trump = done!
Damned, laat de micro open staan zodat Trump zich kan ontplooien zoals hij is aux naturel.

Maar er is ondertussen zoveel om over te palaveren hé, sommige puntjes heb jij reeds aangehaald maar er is als het ware zoveel meer aan de hand.
En wat als het ware veel belangrijker is dat zijn zaken die achter de schermen aan het gebeuren zijn, wie Trump/Harris ondertussen zijn weten we wel, maar er staan natuurlijk grote partijen achter die 2 mensen hé.

Misschien moet ik de volgende punten verduidelijken?
*De Republikeinen bereiden zich voor op een nederlaag en zijn reeds een strategie aan het uitstippelen om die nederlaag aan te vechten.
*In heel wat staten rollen Republikeinse verkozenen als het ware vechtend over straat voor de postjes.
*Trump lijkt ondertussen nog slechts een schim van zichzelf in z'n laatste toespraken.
*Kamala Harris staat nationaal 2% voor op Trump al weet jij natuurlijk ook dat dit 0,0% garantie bied aangezien het gaat om de 'swing states'
*Ben er ondertussen wel vrij gerust in dat Trump zal verliezen CCatalyst, jij een andere mening toegedaan?
Onze vriend Matt555 is trouwens ook wel stilletjes de laatste tijd, met vakantie misschien.
Toegevoegd na 25 minuten 58 seconden:
Best move ever!CCatalyst schreef: 27 aug 2024, 21:45vandaag bekend[/url] dat Kamaleon wenst dat de regels van het debat gewijzigd worden, met name zou ze willen dat de microfoons aan blijven staan en de microfoon van de tegenkandidaat niet uitgeschakeld zou worden terwijl de andere kandidaat spreekt, zoals nochtans overeengekomen.
Aangezien Trump geen zinnig woord meer kan uitbrengen maar ook als narcist z'n mond nooit kan houden.
Hij zal nu door een zwarte openbare aanklager op z'n plaats gezet worden en elke lettergreep die hij nog kan lispelen zal door
de microfoon opgepikt en uitgezonden worden, nee serieus heel goede beslissing van Harris.
We gaan als he ware kunnen zien hoe sterk ze in haar schoenen staat en ik heb er vertrouwen in zeker nu ze niet langer de 2é viool moet bespelen.
Moeten we het verder nog over 'Shady' Vance hebben?
Die zal immers door 'Coach' Walz tot op de parking geschot worden.
Goed hé... ik heb de volledige speech van Harris gezien en de tijd vloog voorbij, de speech van Trump op de RNC werd zelfs door de vazallen van Fox geknipt wegens te slaapverwekkend.
Trump = done!
Damned, laat de micro open staan zodat Trump zich kan ontplooien zoals hij is aux naturel.
-
- Elite Poster
Mochten het vandaag verkiezingen zijn, dan zou Trump idd verliezen. Maar het zijn nog 70 dagen, en in die tijd kan er nog veel gebeuren. Zoals ik zei: de momenten waarmee Comrade Kamala gemakkelijk gratis punten kon scoren zijn nu allemaal voorbij, vanaf nu is het met gelijke wapens tegen Trump. 70 dagen voor de verkiezingen van 2016 dacht iedereen ook dat Hillary ging winnen.Petrikske schreef: 27 aug 2024, 22:43 *Ben er ondertussen wel vrij gerust in dat Trump zal verliezen CCatalyst, jij een andere mening toegedaan?
Een paar bemerkingen inzake:
- De evolutie van de polls is op te volgen. We zien nu een stagnering in de klim van Harris. Is dit tijdelijk, of eerder een indicatie dat haar support wat begint af te nemen? Zeer interessant moment. Als dit een tijdelijke stagnering is, en ze begint terug te klimmen, ziet het er zeker niet goed uit voor Trump. Anders heeft hij zeker nog een kans, want momenteel heeft Harris nog niet genoeg voorsprong om haar de zekerheid van winst te bezorgen.
- Comrade Harris heeft, als ik het goed voorheb, sinds de conventie geen enkel evenement meer gedaan. Pas morgen is er weer ene, maw ze heeft bijna een week verlof genomen in volle campagneperiode. Het wordt steeds duidelijker dat ze de strategie volgt van Biden: laat Trump zichzelf in de prak rijden, en vermijd dat je zelf in de prak rijdt. Hoe minder je doet, hoe minder kansen om je in de prak te rijden. Voor Biden heeft dat gewerkt, of het voor Harris zal werken moet ik nog zien.
- Comrade Harris heeft, sinds ze de presumed kandidaat is, nog geen enkel mediainterview toegestaan. Frappant. Kenmerkend voor haar arrogante stijl, of is ze bang van de lastige vragen, vooral die van "u belooft dit nu, maar waarom heeft u dit in de voorbije jaren dan niet gedaan?" waarop ze ontwijkende antwoorden zal moeten geven waarmee ze niet zal scoren?
M.i. is de strijd nog lang niet gestreden. Het zijn ook geen Belgische verkiezingen waarbij de uitslag op voorhand al vast ligt. Gelukkig maar!
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 aug 2024, 23:06, in totaal 2 gewijzigd.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Het is en blijft toch belachelijk hoe elk kamp de ander toch altijd een koosnaampje moet geven.
Beetje gelijk kleine kindjes...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- Petrikske
- Elite Poster
Voila! Elke mens met een werkende hersencel ziet dat dus in de US zullen ze dat ook wel zien.

Toegevoegd na 6 minuten 36 seconden:
"Everybody Wants to Rule the World"
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Ik vind het eerlijk gezegd nog belachelijker als Trump-fans zoals hierboven, ook meegaan in dat kleutergedoe.devilkin schreef: 27 aug 2024, 23:01 Het is en blijft toch belachelijk hoe elk kamp de ander toch altijd een koosnaampje moet geven.
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Petrikske schreef: 27 aug 2024, 22:43 Lol
Nog niet met verlof ,mogelijk 2 Jan. tot 30 maart Thailand jaarvisum terug activeren , en de VS verkiezing wordt in de VS gedaan , niet op U.B in (fearfull ) wishfull posting

Hillary had ook meer kiezers ....., maar die verdomde kiesmannen he ....

t'menske is het nooit meer te boven gekomen

Laatst gewijzigd door Matt555 27 aug 2024, 23:48, in totaal 2 gewijzigd.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
-
- Elite Poster
Wat een bizar filmpje is me dat. Alternative facts? Trump stapt niet uit het debat en heeft dat nooit gedaan. Meer zelfs, Kamala was aan het bibberen en wou eruit stappen, tenzij de regels aangepast werden in haar voordeel (en dat is nu ook gebeurd). En nog meer zelfs: Trump wil nog een tweede debat, Fox News is bereid om het te hosten, maar Kamala is bang dat Fox News haar teveel kritische vragen gaat stellen dus dat gaat niet door (in ABC heeft ze blijkbaar meer vertrouwen dat ze haar gaan sparen). Als er 1 kandidaat is die zich tot heden erg zwak opgesteld heeft inzake de debatten, is het Kamala Harris.Petrikske schreef: 27 aug 2024, 23:17 Voila! Elke mens met een werkende hersencel ziet dat dus in de US zullen ze dat ook wel zien.![]()
Kamala is als de dood voor vragen inzake haar track record, want die heeft ze bijna niet en wat ze wel heeft is niets fameus. Kamala is de kandidate niet omdat ze de best gekwalificeerde persoon is, wel omdat ze toevallig VP is, en dat alleen maar omdat Biden met haar de zwarte/vrouwelijke kiezers kon overtuigen. Voordien suggereerde Harris nochtans dat Biden een racist is, want dat kwam haar goed uit toen ze in 2020 President probeerde te worden (wat een totaal fiasco was).
Maar ongetwijfeld wel flinke echo chamber dat filmpje, waarmee dus ook enkel niet-Trump stemmers bereikt zullen worden.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 27 aug 2024, 23:59, in totaal 1 gewijzigd.
- Petrikske
- Elite Poster
Haha.. je weet dat ik je bijdrage ten zeerste waardeer hé.Matt555 schreef: 27 aug 2024, 23:44Hillary had ook meer kiezers ....., maar die verdomde kiesmannen he ....
t'menske is het nooit meer te boven gekomen![]()

Ja, een betreurenswaardige tendens helaas. Het is natuurlijk allemaal begonnen met een zeker Donald Trump met zijn "Sleepy Joe Biden". Een bedenkelijke (en zoals je aanhaalt) kinder-achtige manier om debat te voeren. Dit kinderlijke gedrag wordt sindsdien tot mijn spijt ook meer en meer als genormaliseerd gedrag aanzien en sommige UB-ers -waarvan ik uit tal van andere posts nochtans moet vaststellen dat ze over de nodige portie intelligentie beschikken- menen dit kinderachtige gedrag te moeten kopiëren. Ik vraag me dan steeds af hoe zulke mensen zich in het dagdagelijkse leven uitdrukken tov hun medemens...devilkin schreef: 27 aug 2024, 23:01 Het is en blijft toch belachelijk hoe elk kamp de ander toch altijd een koosnaampje moet geven.
- Petrikske
- Elite Poster
Dat ze niet de allerbeste kandidate is daarin ga ik met je mee, er zijn er inderdaad betere, qua uitstraling was ik gescharmeerd van Gavin Newsom en qua bespraaktheid een 10 op 10 voor Pete Buttigieg.CCatalyst schreef: 27 aug 2024, 23:45Kamala is als de dood voor vragen inzake haar track record, want die heeft ze bijna niet en wat ze wel heeft is of was niets fameus.
Maar ook jij kent de uitspraak.. "when push comes to shove"
Ik verbaas me soms ook over de gedachtegang van mensen uit m'n onmiddellijke leefwereld, en inderdaad is niet iedereen op UB mijn gedachtegoed genegen maar we kunnen en blijven nog altijd door dezelfde deur kunnen gaan en hebben zelfs contact via PB dus geen probleem.bvhaute schreef: 28 aug 2024, 00:02sommige UB-ers -waarvan ik uit tal van andere posts nochtans moet vaststellen dat ze over de nodige portie intelligentie beschikken- menen dit kinderachtige gedrag te moeten kopiëren. Ik vraag me dan steeds af hoe zulke mensen zich in het dagdagelijkse leven uitdrukken tov hun medemens...
We proberen elkaar te overtuigen van ons gelijk zonder te vervallen in haat en ander agressief gedrag, een op en top gezonde praatbarak dus.
Is dat niet waar UB voor staat?
"ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was"

Persoonlijk vond Ik dit het allermooiste moment van de DNC, het ultieme bewijs van familieliefde, oftewel hoe een kind niet ontberend van verschillende aandoeningen ten aanzien van vele duizenden mensen zijn trots betuigd aan zijn papa.
Het moment van de conventie, wetende ook dat de familie Walz pas na een lange lijdensweg de verlossende boodschap kreeg van zwangerschap.
Ik zal jullie de giftige GOP en vazallen reacties besparen.
Ik blijf immers genieten van de mooie en pure beelden van liefde...
Oh, maar ik heb niet zozeer een probleem met ander gedachtengoed hoor (het zou triestig zijn als iedereen hetzelfde moest denken), maar wel met een kinderachtige, laag bij de grondse manier van communicatie
"Vroeger was het allemaal beter en hechtte men meer belang aan waarden", is een vaak aangehaald argument van de conservatieve zijde.. Nou, niet echt denk ik dan, als ik dergelijke commentaren met kinderachtige praat lees.
"Vroeger was het allemaal beter en hechtte men meer belang aan waarden", is een vaak aangehaald argument van de conservatieve zijde.. Nou, niet echt denk ik dan, als ik dergelijke commentaren met kinderachtige praat lees.
- Petrikske
- Elite Poster
De beledigingen en persoonlijke aanvallen zijn inderdaad diep triest, en dat allemaal in de wetenschap dat dit natuurlijk ook onze richting komt uitwaaien, we hebben dergelijke strapatsen zelfs in onze nationale politiek reeds in mindere mate mogen aanschouwen dus houd je vast aan de takken van de bomen want dergelijke liefkozingen a la US gaan onze politiekers nog meer te beurt vallen.
Mensen die dan weer op UB een scherpe noot laten klinken moeten we maar met een liefelijke mantel bedekken vind ik.
Veel erger vind ik het wanneer UB leden elkaar zwaar in de haren gaan zitten.
Mensen die dan weer op UB een scherpe noot laten klinken moeten we maar met een liefelijke mantel bedekken vind ik.
Veel erger vind ik het wanneer UB leden elkaar zwaar in de haren gaan zitten.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Qua prijsverhogende maatregelen denk ik dat Trump toch de slechtere papieren heeft: zijn protectionistische en isolationistische maatregelen deden de prijzen voor de gewone Amerikaan wel fors oplopen natuurlijk.