Problemen hotmail, Media Player, PC banking

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gert
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:42
Locatie: Tienen

Hey,

zit hier met een serieus probleem. heb hier op een andere pc de oude virusscanner (Norton Antivirus) eraf gehaald en een nieuwe geïnstalleerd (Symantec Antivirus)...

En vanaf toen kan ik niet meer inloggen bij Hotmail (geeft dan direct "gereed" aan), bij Media Player geeft hij een "interne systeemfout" en PCbanking lukt ook niet meer.

Heeft iemand hier een verklaring voor? En een oplossing? Of stel ik deze vraag best ergens anders?

Merci

Gert
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Amai straf. Dat bij 3 verschillende applicaties. Wat hebben die gemeen? OCX'en aanspreken.

Ben je er zeker van dat je virusscanner(s) de schuldige zijn?
Gert
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:42
Locatie: Tienen

weet ni waar t anders aan zou kunnen ligge
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Déinstalleer maar alles wat er te maken heeft met Symantec Antivirus en installeer achteraf eens AVG Antivirus. Gewoon om te zien of Symantec de schuldige is of niet.

Anders even knutselen met de instellingen van Symantec?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gert
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:42
Locatie: Tienen

steeds meer programma's vallen weg, zal wel een virus zijn da m ni heeft gevonden!!! :cry:
Gebruikersavatar
Mr.V
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 aug 2004, 15:30
Locatie: Hasselt
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb ooit eens gelijkaardige problemen vastgesteld bij een klant,
toen was de oplossing 2 vinkjes aanzetten in de instellingen van internet explorer.

In internet explorer moet je eens gaan kijken onder de menu extra - internet opties. Daar kies je het tabblad geavanceerd.
Normaal krijg je dan een hele lijst te zien met dingen die je kan aan of uit vinken.

Check eens of SSL 2.0 gebruiken en SSL 3.0 gebruiken aan staat?

(Nadat ik deze had aangezet bij die klant, werkte alles ineens vlekkeloos!)
:wink:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ben je zeker dat van die oudere virusscanner alles verwijderd was.
Waarschijnlijk wel, anders kon je de nieuwe niet installeren.

Is deze nieuwe antivirus software direct aangekocht bij Symantec of eventueel geleverd via de provider Belgacom.
Indien klant bij Belgacom, heb je als ADSL gebruiker recht op help op het voorziene nummer bij problemen.

Wat ook kan helpen, cookies eens verwijderen...

Ook bij eventuele nieuwe install van de recente versie 2006, de regels laten vastleggen door het Norton Programma zelf, als alles juist geïnstalleerd is, verschijnt er ergens ... "het programma zelf de regels laten vastleggen".

Open eens Symantec, en klik dan onderaan rechts op privacy, dan moet je in dit scherm geraken.
Ook dit krijg je daar te zien. (rechts daarin zie je ook dat staan geavanceerd)
Klik daarvoor op configureren, en op geavanceerd.
Probeer eens "site toevoegen" en geef het adres in van de site welke je wil testen.

Opgelet, dat moet beginnen met (www.) enzoverder. dus niet htpps en mag geen speciale tekens bevatten, enkel letters maar bijvoorbeeld niet § of dergelijke tekens, zoals de kleine horizontaal liggende sinus (tilde ~ genaamd).
In het rechtse venster zie je nog instelmogelijkheden, de meesten daarvan moeten aangevinkt zijn.

Nog iets wat mij te binnen valt, na 3 pogingen bij postbanking kun je nadien niet meer inloggen, en moet je sowieso contact nemen met je bank.
Ik zou je aanraden eerst zien dat je die aan de praat krijgt welke niet zo "gevoelig liggen", en als daar alles goed werkt dan pas je bank om een nieuwe code te vragen.

Wat ik persoonlijk diende uit te vinken, om de speedtest te laten funcioneren op UB, toont dit screenshot popup advertenties.

Indien je klant bent bij Belgacom, je best tot die wenden voor meer info.
(zou je met deze uitleg hier niet geholpen zijn)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”