EDPnet Max6 Dyn & Fix - Deel 3

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Vervolg op Deel 1 en Deel 2

Vanaf 24 januari introduceren wij onze eerste ADSL-Max-abonnementen: Max6 Dyn en Max6 Fix. Vanaf dan is er nog maar 1 adsl-abonnement met een dynamisch ip-adres en 1 adsl-abonnement met een vast ip-adres.

ADSL Max6 Dyn
· Max. 6144 kbps download*
· Max. 640 kbps upload*
· 20 GB trafiek per maand inbegrepen (automatische facturatie van extra trafiek: €0,25GB per begonnen GB tot 60 GB)
· 6 mailboxen met elk 3 e-mailadressen inclusief antivirus en antispam (grootte per mailbox: 65MB)
· 100 MB webspace
· Dynamisch ip-adres
· Onbeperkt aantal computers aan te sluiten

Maandelijkse kost: €29,95 (incl. BTW)
Activatiekost: €25 (incl. BTW)

ADSL Max6 Fix
· Max. 6144 kbps download*
· Max. 640 kbps upload*
· 40 GB trafiek per maand inbegrepen (automatische facturatie van extra trafiek: €0,25GB per begonnen GB tot 60 GB)
· 6 mailboxen met elk 3 e-mailadressen inclusief antivirus en antispam (grootte per mailbox: 65MB)
· 100 MB webspace
· Vast ip-adres
· Onbeperkt aantal computers aan te sluiten
· Servers en VPN mogelijk

Maandelijkse kost: €79,95 (excl. BTW)
Activatiekost: €50 (excl. BTW)

* BELANGRIJK: de eigenlijke download- en uploadsnelheid van de Max-abonnementen is in belangrijke mate afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Via de online ADSL-Max-configurator kan u voor elk adres in België de geschatte maximale snelheid opvragen.

Deel 1:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9620

Deel2:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9693
Laatst gewijzigd door mr_willes op 03 feb 2006, 09:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
ro0tz
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:48

Kan iemand mij vertellen hoe de stabiliteit van de EDPnet verbinding is?
Want ik ben sinds kort bij FullADSL, en dat trekt echt op niks.
Elke avond na 18u, schiet mijn ping de hoogte in, zo rond de 200 ~ 300ms (onmogelijk om te gamen natuurlijk) en gaat mijn snelheid pijlsnel de diepte in :(
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

ro0tz schreef:Kan iemand mij vertellen hoe de stabiliteit van de EDPnet verbinding is?
Want ik ben sinds kort bij FullADSL, en dat trekt echt op niks.
Elke avond na 18u, schiet mijn ping de hoogte in, zo rond de 200 ~ 300ms (onmogelijk om te gamen natuurlijk) en gaat mijn snelheid pijlsnel de diepte in :(


Speel sinds kort terug een beetje CS ( ieeeuw ) om de tijd te vedrijven ( sinds er toch bijna geen deftig PC games uitgekomen zijn ). En op duitse servers haal ik tussen 9 & 25 ping. Zat overlaatst te spelen tegen 9 ping. Zodus de ping lijkt me in orde.

Ik zou enkel opletten rond 17h, ik heb al ondervonden dat het internet dan trager word ( wat niet verrassend is omdat iedereen dan thuis komt / is ). Maar na een uurtje is dat trager gevoel weg.
Gebruikersavatar
mr_willes
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 nov 2005, 15:55
Locatie: Lommel
Contacteer:

Arqentus schreef:Speel sinds kort terug een beetje CS :???: ( ieeeuw ) :???: om de tijd te vedrijven ( sinds er toch bijna geen deftig PC games uitgekomen zijn ). En op duitse servers haal ik tussen 9 & 25 ping. Zat overlaatst te spelen tegen 9 ping. Zodus de ping lijkt me in orde.


Kijk hier word een fervent CS speler natuurlijk heel erg vrolijk van. Was van plan om zelf een private CS servertje te gaan draaien, dus als er belangstelling is...
Boss: Why aren't you working.
Me: I didn't see you coming!
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

zoals beloofd vandaag aangesloten en alles werk perfect, goed werk edpnet!

speed is ook wel in orde:
afstand centrale: 2354m

Your current download speed:
4865kbit/s
or
608kbyte/s
Your current upload speed:
517kbit/s
or
65kbyte/s
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

Your current download speed:
2246kbit/s
or
281kbyte/s Your current upload speed:
511kbit/s
or
64kbyte/s

1900m van centrale


Mijn download is trager dan met mijn 3,3 bij edpnet (toen haalde ik 340kb/s)

Zou het het uur op de dag zijn?
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Aanvraag bestelling: 30/01/06
afstand centrale: 2290m

Your current download speed:
4865kbit/s
or
608kbyte/s
Your current upload speed:
517kbit/s
or
65kbyte/s

Ik ben meer dan tevreden :-D

Thx Edpnet !
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

Your current download speed:
3608kbit/s
or
451kbyte/s Your current upload speed:
515kbit/s
or
64kbyte/s

Is al beter, maar toch nog niet wat het moet zijn voor 1900m
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Persoonlijk zou ik toch even willen melden dat ik heel tevreden ben over Edpnet!

De snelheden zijn altijd heel goed, de verbinding is stabiel en da klantenservice is ook prima! Wat wil je als klant nog meer? :-D

Bij A2F heb ik wel anders geweten... Van Tiscali overgeschakeld naar A2F om geen downloadlimiet meer te hebben, om dan onmiddelijk te merken dat het meestal surfen is tegen dial-up snelheden :-(
Was ik even blij toen ik na een tijdje kon overschakelen naar Edpnet, en dat tegen dezelfde voorwaarden als A2F op het einde aanbood (40 GB / 4Mbps / €35,36). Wel geen mailboxen of webspace, maar die dingen zijn bijzaak. Voor nog geen 4 euro per jaar kan je trouwens een mailbox aanschaffen.

Nu ik hun nieuwe formules zie, moet ik toegeven dat ik onder de indruk ben. Door het steeds populairder worden van VOIP telefonie is de gestegen upload/download snelheid zeker fijn meegenomen!

Je kan hier dan wel klagen over het feit dat de providers in België nog met een downloadlimiet werken, maar als je de Edpnet formule vergelijkt met wat de meeste andere providers aanbieden, dan mag je zeker niet klagen! Trouwens, zoals hier al eerder vermeld telt niet alleen de downloadlimiet.

Ex-A2F klanten zoals ik hebben trouwens aan den lijve ondervonden waartoe het leid als slechts 1 (of een paar) providers internet aanbieden zonder downloadlimiet. Deze providers trekken dan alle grote leechers aan voor wie een dergelijk abonnement natuurlijk ideaal is, maar hierdoor gaat het netwerk zo fel overbelast worden waardoor de perfomantie drastisch naar omlaag gaat. Natuurlijk was het mogelijk om trafiek bij te kopen bij Scarlet, maar door de abonnementprijzen die A2F hanteerde, was dit voor hen echter niet betaalbaar.
De mensen van Webvisie (A2F) hebben ondanks hun goede bedoelingen al het slijk van de wereld over zich heengekregen, en zijn uiteindelijk zelfs moeten stoppen met A2F. Waarschijnlijk omdat ze teveel droomden en te weinig rekening hielden met de uitwerking ervan, je krijgt niets voor niets, ook zij niet. :roll:

Zoals ook al eerder vermeld in dit forum heeft Edpnet de klanten van A2F perfect opgevangen, en ookal bracht dit voor hen heel wat extra gebruikers en dus ook extra werk & internettrafiek met zich mee, het was aan de snelheid alvast niet te merken!
Ik ben er dus zeker van dat Edpnet ook met hun MAX formules zal kunnen waarmaken wat ze beloven!

Zelf denk ik niet te gaan wachten tot ADSL2+ beschikbaar is, volgens mij gaat dit meer kosten dan de huidige MAX formule, dus voor de gewone gebruikers lijkt mij de MAX formule voldoende, zeker met zo'n prijs.

Mensen stop dus aub met klagen en vragen voor nog meer, het zijn de kleinere providers zoals Edpnet die hun nek uitsteken voor hun klanten (en mogelijke nieuwe klanten), iets wat van Belgacom en Telenet niet gezegd kan worden. Ik denk ook niet dat Belgacom of Telenet zich op een extern forum gaan verklaren of gaan antwoorden op de vragen van (mogelijke) klanten, iets wat Edpnet blijkbaar wel doet. :-D

Ik denk ook dat Edpnet hier nu aanbiedt wat binnen hun realistische mogelijkheden ligt, zodat de netwerkperformantie hier niet onder zal lijden, maar hun klanten wel meer krijgen!

Wat mij bedreft : Hoedje af voor de mensen van Edpnet :-D :thumbs:
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Wat betreft het aanschaffen van Adsl2+, zal voor mij persoonlijk allemaal afhangen hoeveel je moet bijbetalen (+nog aanschaf andere modem, activatiekosten, etc.) en hoeveel datatrafiek je mag verbruiken.

Ik zie er wel naar uit met wat voor een interessant abo dat ze nu gaan afkomen wat betreft Adsl2+ :)

Ik zou zeggen doe zo voort Edpnet !!!
Gebruikersavatar
MrZipper
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:35

sinds mijn upgrade naar een 6mbit Dyn haal ik deze snelheden:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 379 kbit/s or 47 kbyte/s
- Upload speed : 481 kbit/s or 60 kbyte/s
Sun Feb 5 2006 at 11:11:06 UTC+0100

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

afstand tot centrale = 756 meter

ticket aangemaakt, wacht op antwoord
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

MrZipper schreef:sinds mijn upgrade naar een 6mbit Dyn haal ik deze snelheden:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 379 kbit/s or 47 kbyte/s
- Upload speed : 481 kbit/s or 60 kbyte/s
Sun Feb 5 2006 at 11:11:06 UTC+0100

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

afstand tot centrale = 756 meter

ticket aangemaakt, wacht op antwoord

Dat is zeker niet normaal :!: Je zou zeker de volle snelheid moeten halen als je maar 756 meter van de centrale zit ... dus er is iets niet helemaal in orde
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Braindamage schreef:Ik denk ook dat Edpnet hier nu aanbiedt wat binnen hun realistische mogelijkheden ligt, zodat de netwerkperformantie hier niet onder zal lijden, maar hun klanten wel meer krijgen!


Mooi... ik zou niet graag zien dat dit beloftevol abonnement ten onder zou gaan aan stomme beslissingen om "unlimited" aan te bieden. Ik hoop dus van harte dat zij de nodige kwaliteit kunnen blijven garanderen.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Hier minder geluk ,sinds donderdag geen adsl synchronisatie en telefoonsignaal meer (geen kiestoon) , maar aangezien de activatie normaal gezien donderdag zou plaatsvinden dacht ik dat dit normaal was.

Vrijdagmiddag echter nogaltijd hetzelfde liedje , toen gebeld naar de helpdesk van edpnet 'ja er is inderdaad geen synchronisatie meer en we zien dat u een storing op de lijn heeft u moet maar contact met belgacom opnemen want het heeft met de lijn te maken'

Toen naar Belgacom gebeld , zij zagen ook dat er een storing op de lijn zat en nu komt er morgevroeg tussen 8 en 12 een technieker langs om te kijken wat dit is.

Kvraag me alleen af wat die komt doen , er is niks aan m'n configuratie thuis veranderd , ik had de woensdag nog gewoon synchronisatie en een stabiele lijn en nu komt men kijken wat er aan de hand is ? Of is dat normaal ? Volgens mij lijkt het me eerder een fout van belgacom of edpnet die het signaal of lijnprofiel niet / verkeerd vervangen hebben maarja....

Nog mensen die al eens iets gelijkaardigs hebben meegemaakt of weten wat dit zou kunnen zijn ?

Khoop dat het maandag opgelost is maarja kunnen alleen maar afwachten zeker...

Alvast bedankt voor hulp / advies / ervaringen :wink:

Ruben
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

ruben schreef:ja er is inderdaad geen synchronisatie meer en we zien dat u een storing op de lijn heeft...
Toen naar Belgacom gebeld , zij zagen ook dat er een storing op de lijn zat en nu komt er morgevroeg tussen 8 en 12 een technieker langs om te kijken wat dit is.

Kvraag me alleen af wat die komt doen


Misschien die storing herstellen welke edpnet en belgacom hebben geconstateerd.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Misschien is het de nieuwe tactiek van Belgacom: andere ISP's bij overschakelen brakke lijnwaardes geven zodat het lijkt dat die andere ISP crap is.
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Phuncz schreef:Misschien is het de nieuwe tactiek van Belgacom: andere ISP's bij overschakelen brakke lijnwaardes geven zodat het lijkt dat die andere ISP crap is.


Maar wij weten wel beter hé :lol:
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

ruben schreef:Nog mensen die al eens iets gelijkaardigs hebben meegemaakt of weten wat dit zou kunnen zijn ?


Zoiets ja ... Men moet daarom niets veranderen aan je lijn om pech te krijgen. Bij ons vroeger had men de phone cable niet goed vastgeschroeft in de local centrale op het einde van de straat.

Meer & meer fouten op de lijn, meer & meer disconnects, tot het totaal ni meer ging. Trucks die voorbij reden hadden langzaam de cable lostgetrilled uit zijn socket ( in de centrale ).

Daarom zit de fout niet bij edpnet of belgacom, en is het een echt defect of ongeluk ( men kan wel niet ontkennen dat ze een enorme "voorkeur" behandeling gebruiken tussen Belgacom & Skynet ;) ).
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Nog mensen die al eens iets gelijkaardigs hebben meegemaakt of weten wat dit zou kunnen zijn ?


Ik ben verhuisd juist toen A2F stopte en Edpnet de klanten overnam. Toen ik op het nieuw adres op internet wou, toen ging het niet, ook niet met de nieuwe edpnet gegevens. Na een telefoontje naar de helpdesk werd er ook een technieker gestuurd, en die heeft alles fijn opgelost.
Sindsdien heb ik nooit problemen gehad met Edpnet, buiten een uitzonderlijke keer dat de smtp server even uitligt ofzo (1 keer op 1 jaar).
Dus ik ben er zeker van dat je na de komst van de technieker op internet zal kunnen.
Weet wel dat die technieker waarschijnlijk niet naar je thuis gaat komen maar naar de telefooncentrale gaat en daar de nodige metingen doet, hij zal jou dan wel bellen om te vragen om pc en computer enzo op te zetten, zodat hij de configuratie kan controleren.

But don't worry, you will be surfing before you know it :wink:
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

inderdaad ! het is precies zoals Braindamage zegt gegaan :) Technieker is eerst naar de wijkcentrale geweest , daar was er een fout , die heeft hij gemaakt en is toen ff naar hier gekomen om te testen of alles werkte en natuurlijk was dit zo het geval.

Dit is dus m'n eerste post op het forum met m'n flexi abonnement maar de downloadsnelheid steekt me wel nog wat tegen :

Code: Selecteer alles

Transferred 1 file totaling 6,98 MB in 19,14 seconds (375,5 KB/s) (ftp.belnet.be)


Your current download speed:
3117kbit/s
or
390kbyte/s

Your current upload speed:
514kbit/s
or
64kbyte/s

(speedtest userbase)

de uploadsnelheid zit dus wel goed , zoals ook bevestigd wordt door hetzelfde testbestand van belnet te uploaden op m'n webspace :

Code: Selecteer alles

Transferred 1 file totaling 6,98 MB in 1 minute 48 seconds (66,3 KB/s)


achja , misschien is het het uur van de dag ? kben toch alweer blij dat ik terug internet en telefoon heb hier thuis , voor de snelheid kunnen we nog altijd later een ticket aanmaken :wink: [/img]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ruben schreef:de downloadsnelheid steekt me wel nog wat tegen :


Afstand tot de centrale... ?
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

r2504 schreef:
ruben schreef:de downloadsnelheid steekt me wel nog wat tegen :


Afstand tot de centrale... ?


volgens belgacom 490meter , volgens edpnet 560meter dus een gemiddelde van pak 520meter :wink: daaraan kan het alvast niet liggen...ook haalde ik met m'n vorige isp (skynet) een stabiele 430kb/s vanaf belnet dus ik zou al minstens diezelfde snelheid moeten halen met edpnet

*edit*

weet trouwens iemand met het zit met de logingegevens voor de newsserver van edpnet ? wil wel eens testen wat voor snelheid ik haal vanaf hun gecapped giganews account :) moet je daarvoor eerst mailen ofzo ?
(heb al geprobeerd om verbinding te maken met m'n inloggegevens maar die zijn blijkbaar niet juist)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

ruben schreef:weet trouwens iemand met het zit met de logingegevens voor de newsserver van edpnet ? wil wel eens testen wat voor snelheid ik haal vanaf hun gecapped giganews account :) moet je daarvoor eerst mailen ofzo ?
(heb al geprobeerd om verbinding te maken met m'n inloggegevens maar die zijn blijkbaar niet juist)



Op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=helpcentre_newsgroup kan je lezen dat je je gegevens van je verbinding moet gebruiken, maar @EDPNET moet vervangen naar @edpnet
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

ZMD schreef:
ruben schreef:weet trouwens iemand met het zit met de logingegevens voor de newsserver van edpnet ? wil wel eens testen wat voor snelheid ik haal vanaf hun gecapped giganews account :) moet je daarvoor eerst mailen ofzo ?
(heb al geprobeerd om verbinding te maken met m'n inloggegevens maar die zijn blijkbaar niet juist)



Op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=helpcentre_newsgroup kan je lezen dat je je gegevens van je verbinding moet gebruiken, maar @EDPNET moet vervangen naar @edpnet


thanks , dat werkte wel (had al geprobeerd met EDPNET in hoofdletters maar dat werkte niet)

over de lagedownloadspeeds van mij , weet iemand soms op welke waarde deze settings van m'n modem moeten staan ? misschien dat andere waarde betere downstream snelheden mogelijk maken :???:

ik vond voor de meeste settings geen waardes op de edpnet gegeven , behalve dan de VPI / VCI die op 8/35 moet staan

Afbeelding

alvast bedankt ,

ruben
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Alles staat juist :) Zijn er geen meer instellingen?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Ken Losfeld schreef:Alles staat juist :) Zijn er geen meer instellingen?


hmmm , dan toch maar misschien beter een ticket aanmaken ? :?

Code: Selecteer alles

Transferred 1 file totaling 9,15 MB in 26,47 seconds (355,4 KB/s)
(ftp.belnet.be) dit is nog trager dan met m'n skynet account , en dat om half 9 's avonds da vind ik toch nietmeer normaal...

kheb m'n skynet nog niet opgezegt dus ik ga zometeen eens testen hoe de snelheden daar mee zijn
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Blijkbaar zijn er momenteel wat problemen met de Max Dyn snelheden, maar daar zal wel verandering in komen zeker.

Zelf ben ik nog niet overgeschakeld, ik ga eerst een beetje de kat uit de boom kijken en zien hoe het evolueert. Momenteel ben ik heel content met de verbinding die ik heb, dus er is geen haast :-)
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

ik heb hier een aantal vragen/bedenkingen na het lezen van de 3 threads.

Ik hoop dat de mensen van edpnet hierop antwoorden:

1. Eerst en vooral een vraag over de afstand, volgens de configurator zit ik op 3341m van een centrale en kan ik maar max 3300+ en 384 ul krijgen.

Echter in een antwoord dat jullie( van edpnet) formuleerden stond het volgende:
Arqentus schreef:
Ik vind het ook jammer, want ik weet 100% zeker dat 4.7 a 5.0Mbits perfect mogelijk is op mijn afstand ( 3400m ). Maar mja, als men maar een 3 tal profielen heeft ( 3.3 , 4 , 6 Mbits ), dan zit men idd met een grote gap tussen de 4 & 6 Mbits die ongebruikt is, en waardoor men op lagere snelheid geplaatst word dan dat mogelijk.

M.a.w, het is ongeveer zoiets:

Kleiner dan 2200m = 6Mbits
Tussen 2300m & 4000m = 4Mbits
Groter dan 4000m = 3.3Mbits of lager
EDPnet biedt niet minder dan 5 verschillende lijnprofielen aan.
Hieronder de maximumafstanden (in km) die we voor elk van de profielen (kbps down/up) hanteren:

PSTN
2,5 - 6144/640
3,5 - 4096/512
4,5 - 3328/384
4,8 - 2048/512
6,0 - 1024/256

ISDN
1,5 - 6144/640
3,0 - 4096/512
4,0 - 3328/384
4,2 - 2048/512
5,0 - 1024/256
_________________

Ik heb een pstn lijn, dus samen met mijn afstand zou ik toch kunnen komen aan 4096/512?

Kan ik ook vragen om 6144/640 te kunnen gebruiken?

2. Wat gebeurt er wanneer ik over die 100gb kom? Ik verbruik nu maandelijks een datavolume dat schommelt tussen 250 en 350 gb/maand, dit zal echter waarschijnlijk nog iets hoger uitkomen als ik overschakel van skynet en hier bij jullie een hogere snelheid kan krijgen, zeker wat upload betreft.

3. Momenteel heb ik een dynamisch ipadres, echter ik heb hier met portfarwarding en andere tips and truck een statisch ip adres ingesteld, kan ik dit zo opnieuw instellen als ik bvb een maxdyn abo neem?

Dit zijn misschien een aantal lastige vragen of vragen waar al hier en daar verspreid een antwoord is opgegeven maar daarom had ik hierop graag een antwoord gekregen van de mensen van edpnet zelf.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

davygky542 schreef:1. Kan ik ook vragen om 6144/640 te kunnen gebruiken?


Je kan dit vragen bij de aanvraag om dit te proberen (hoewel ik aanraad gewooon 4096/512 te proberen, omdat 6144/640 99,9% zeker niet zal werken).

davygky542 schreef:2. Wat gebeurt er wanneer ik over die 100gb kom? Ik verbruik nu maandelijks een datavolume dat schommelt tussen 250 en 350 gb/maand, dit zal echter waarschijnlijk nog iets hoger uitkomen als ik overschakel van skynet en hier bij jullie een hogere snelheid kan krijgen, zeker wat upload betreft.


Na uw eerste 100GB (200GB als je 's nachts download) kom je op smallband of kan je extra volumepacks bijkopen.
1GB - 1,00€
2,5GB - 2,37€
5GB - 4,50€
10GB - 8,49€
20GB - 16,00€
30GB - 23,23€

davygky542 schreef:3. Momenteel heb ik een dynamisch ipadres, echter ik heb hier met portfarwarding en andere tips and truck een statisch ip adres ingesteld, kan ik dit zo opnieuw instellen als ik bvb een maxdyn abo neem?


Ik weet niet hoe je dat kan doen, maar als het je lukt bij skynet veronderstel ik dat het bij EDPnet ook kan (tenzij het een bug is bij skynet).
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Voor alle duidelijkheid : bij het overschrijden van de 100 GB limiet komt men op smalband en kunnen (voorlopig in elk geval) GEEN volumepacks bijgekocht worden. Maw : enkel door gebruik te maken van het nachtsurfen kan meer dan 100 GB per maand gedownload worden.
internet, fiber & telephony
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

EDPnet schreef:kunnen (voorlopig in elk geval) GEEN volumepacks bijgekocht worden


Ik hoop dat EDPnet zich niet laat overhalen om ook unlimited aan te bieden, of zeer hoge volumes... we kennen daar allemaal de gevolgen van en het zou zonde zijn dat dergelijk mooi aanbod om zeep wordt geholpen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:
EDPnet schreef:kunnen (voorlopig in elk geval) GEEN volumepacks bijgekocht worden


Ik hoop dat EDPnet zich niet laat overhalen om ook unlimited aan te bieden, of zeer hoge volumes... we kennen daar allemaal de gevolgen van en het zou zonde zijn dat dergelijk mooi aanbod om zeep wordt geholpen.


Agree, je merkt nu al aan de pings naar gameservers dat de transit zijn limiet regelmatig bereikt, als er dan nog eens een pak grootverbruikers bijkomen is 't helemaal om zeep.
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

Een wijze uitspraak.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

het zou eigelijk een goed idee zijn om een beperking op het aantal initiele grootverbruikers in te voeren ... bvb het eerste half jaar max 5000 nieuwe klanten ofzo; en de klanten die al bij edpnet zitte voorrang te geven om te upgraden.

Want nu krijg je een beetje het fenomeen dat de oude klanten nadelen ondervinden van die grootverbruikers dat erbij komen ...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

FlashBlue schreef:Want nu krijg je een beetje het fenomeen dat de oude klanten nadelen ondervinden van die grootverbruikers dat erbij komen ...


Was bij ADSL2Fit ook al zo, dat hebben ze toen in 2 weken geklaard. Hoop alleen maar dat ze en hun bandbreedte en de performantie van de routers goed upgraden binnenkort.
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zojuist zag ik dat mijn MaxDyn6 abo opgeleverd werd. Op de volumemeter zie ik een limiet van 60 GB staan. Bij de aanvraag had ik wel een verhoging tot aan 100 GB gevraagd. Wat zien jullie als jullie maximum limiet voor degene die ook de 100 GB hebben aangevraagd. Tevens is er nog een extra volumepack van 10 GB actief van mijn oud abo, omdat deze reeds werd betaald.
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Dat wijst erop dat de limiet nog niet verhoogd werd.
U kunt online een ticket aanmaken via uw My EDPnet-account om op die manier de commerciële dienst de verhoging alsnog te laten doorvoeren.
Laatst gewijzigd door EDPnet op 13 feb 2006, 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
ldegheest
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 28 mei 2003, 16:47
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor het snelle antwoord. Een ticket werd aangemaakt met de vraag om deze verhoging te activeren.
Mr.Alien
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:47

Ik ben al meer dan een half jaar op zoek naar nieuwe adsl provider omdat sinds scarlet mijn tiscali abo heeft overgenomen het er alleen nog maar achteruit is gegaan. Heb het voorbij half jaar al meerdere andere adsl abonementen overwogen maar ze konden nooit mijn vertrouwen winnen ook al waren hun abo's zeer aantrekkelijk. Na mij een half jaar blijktn dit gebrek aan vertouwen dan ook niet geheel onterecht.

EDPnet heeft alvast wel mijn vertrouwen kunnen winnen en hun aanbod is ook heel aantrekkelijk. Daarom ga ik ook mijn huidig abo opzeggen en overschakelen naar EDPnet.

Wat ik wel zeer spijtig vind is dat de FIX meer dan 3 keer zo duur is dan de DYN. Ik zou een vast ip wel heel goed kunnen gebruiken maar 66 euro meer voor enkel een vast ip vind ik toch wat veel :-(
davygky542
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2006, 18:14

ik krijg maar geen antwoord van edpnet op mijn vragen, wacht al van verleden week, welk is het juiste adres van edpnet?

[email protected] of [email protected] of [email protected]
Gesloten

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”