Verbruiksmeter bandbreedte

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Tijger
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik ben op zoek naar een bandbreedte-verbruiksmeter om te installeren op alle computers van mijn LAN, maar hij moet wel in staat zijn om Internet- en LAN-traffic apart te registreren (en liefst nog gratis zijn ook :wink:). Er bestaan zo tientallen verschillende programmaatjes. Heeft iemand een aanrader?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

DUMeter, maar niet gratis.

Ik weet niet in hoeverre ISP Monitor in staat is om het onderscheid te maken tussen LAN en WAN-verkeer.

Als het voor een LAN is, kan je dat misschien beter op de router doen. Ik kan thuis op de router mooi in grafiekjes zien van wie hoeveel heeft gebruikt, ik kan zelfs quota instellen.
Tijger
Starter Plus
Starter Plus
Provider

meon schreef:DUMeter, maar niet gratis.

Ik weet niet in hoeverre ISP Monitor in staat is om het onderscheid te maken tussen LAN en WAN-verkeer.

Als het voor een LAN is, kan je dat misschien beter op de router doen. Ik kan thuis op de router mooi in grafiekjes zien van wie hoeveel heeft gebruikt, ik kan zelfs quota instellen.
't is voor de gebruikers op het LAN, en die mogen niet allemaal op de router. Ze krijgen wel allemaal een mailtje dagelijks met hun verbruik van de vorige dag maar ik zou toch graag hebben dat ze het in real-time kunnen controleren.

DUMeter kan enkel opsplitsen tussen verschillende netwerkadapters en is dus niet geschikt. Ook ISP Monitor biedt deze functionaliteit niet blijkbaar :?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

Het toch op de router doen en gewoon useraccounts aanmaken zo dat ze realtime hun verkeer kunnen nakijken, een locale telemeter zeg maar :)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”