4,7km. Te doen ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Binnenkort verhuizen wij, en ik was eens aan het kijken om over te schakelen van telenet naar edpnet. Na een mailtje naar edpnet ben ik te weten gekomen dat ik op 4,7 km van de centrale zit, wat mij in theorie een snelheid van 2mbit moet opleveren. Dit is mij toch wat aan de lage kant.

Kan iemand mij bevestigen of dit effectief zo is, of zijn er personen die op ongeveer dezelfde afstand van een centrale wonen en toch een hogere snelheid hebben ?

Bedankt
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Op zich is het fysica eh ... Je kan kiezen tussen een snellere, onstabiele lijn of een tragere, wél stabiele lijn.
Welke lijn heb je nu? Kabel via Telenet?
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

Momenteel heb ik telenet. An sich ben ik daar niet geheel ontevreden over.

Tis maar dat ik daar geen plaats heb om die ganse santaboetiek te zetten van TN. TV aansluiting komt binnen op een soort van schouwke dat recht in het gezichtveld staat :s. Plus het feit dat ik dan nog eens 20€ / mnd uitspaar als ik EDPnet + belgacom discovery neem.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Recente Informatie over edpnet is toch te vinden op de Portal hier
Alle informatie en de ADSL-Max-configurator staan vanaf 24 januari online op onze website.
En vermits we nu 30 januari zijn, zou dit moeten zichtbaar zijn nu op hun Site.



:wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 30 jan 2006, 20:09, in totaal 1 gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Zou hun afstandstest wel kloppen? Dit is, geloof ik, hoe het ineenzit: "optische fiber naar de buurtkastjes en van daaruit via 2 koperparen naar de huizen". Volgens mij is het kritieke deel dan die koperdraadjes, en dan kan ik niet geloven dat ik volgens de test op 2400m van het dichtstbijzijnde kastje zit aangezien de koper bij ons vernieuwd werd toen er internet bijkwam (2jr geleden) en die techniekers toen te voet naar het kastje gingen, dus dat zal toch geen 2.4km zijn. Misschien is het beter dat EDPNet de test uitschakelt indien het niet accuraat genoeg is.

Als EDPNet binnenkort ADSL2+ aanbiedt, zal je wel betere snelheden halen.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

cptKangaroo schreef: Dit is, geloof ik, hoe het ineenzit: "optische fiber naar de buurtkastjes en van daaruit via 2 koperparen naar de huizen".
Dat is voor VDSL en is nog niet overal uitgerold
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

cptKangaroo schreef:Zou hun afstandstest wel kloppen? Dit is, geloof ik, hoe het ineenzit: "optische fiber naar de buurtkastjes en van daaruit via 2 koperparen naar de huizen". Volgens mij is het kritieke deel dan die koperdraadjes, en dan kan ik niet geloven dat ik volgens de test op 2400m van het dichtstbijzijnde kastje zit aangezien de koper bij ons vernieuwd werd toen er internet bijkwam (2jr geleden) en die techniekers toen te voet naar het kastje gingen, dus dat zal toch geen 2.4km zijn. Misschien is het beter dat EDPNet de test uitschakelt indien het niet accuraat genoeg is.

Als EDPNet binnenkort ADSL2+ aanbiedt, zal je wel betere snelheden halen.


Volgens mij klopt die test ook niet want heb nu al 3 verschillende resultaten gekregen namelijk de eerst van 2900m, 1900m en de laatste dat ik heb gedaan was 2100m.

Dat zijn wel serieuze afwijkingen als je het mij vraagt, als ze dan u dan toch u in een bepaalde range (of hoe noemt het ook weer) zetten om over de snelheid te beschikken waar je recht op hebt met het resultaat.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Starwing, vraag eens bij je toekomstige buren of zij ADSL hebben en hoe snel het is.
De afstand wil niet alles zeggen, ook de soort en de kwaliteit van de kabel speelt mee, samen met het aantal adsl gebruikers op de kabel.
cptKangaroo schreef:Zou hun afstandstest wel kloppen?
Daar kun je echt wel van uit gaan, dit komt bij Belgacom vandaan.
Tot 3 jaar geleden waren er twee lijnlengte testen in gebruik:
1'die door de lijnimpedantie vanuit de centrale te meten de afstand vaststelde
2'de methode vanuit Brussel waar het exacte straten- en kabelplan ligt, dit is de preciese afstand.

Tussen 1 en 2 waren soms nogal flinke verschillen doordat 1' geen rekening hield met het soort kabel, deze gaf vaak een tekorte lengte op.
Je had dan vaak dat de lokale Belgacomshop een aansluiting goedkeurde die vervolgens door Brussel werd afgekeurd.
Methode 1 is afgeschaft, hoewel deze geen exacte lijnlengte gaf, maakte deze wel een betere voorspelling of adsl mogelijk was.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mobiele centrale, daar had je nog niet aan gedacht hé :wink: .
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Limburg schreef:Starwing, vraag eens bij je toekomstige buren of zij ADSL hebben en hoe snel het is.
De afstand wil niet alles zeggen, ook de soort en de kwaliteit van de kabel speelt mee, samen met het aantal adsl gebruikers op de kabel.
cptKangaroo schreef:Zou hun afstandstest wel kloppen?
Daar kun je echt wel van uit gaan, dit komt bij Belgacom vandaan.
Tot 3 jaar geleden waren er twee lijnlengte testen in gebruik:
1'die door de lijnimpedantie vanuit de centrale te meten de afstand vaststelde
2'de methode vanuit Brussel waar het exacte straten- en kabelplan ligt, dit is de preciese afstand.

Tussen 1 en 2 waren soms nogal flinke verschillen doordat 1' geen rekening hield met het soort kabel, deze gaf vaak een tekorte lengte op.
Je had dan vaak dat de lokale Belgacomshop een aansluiting goedkeurde die vervolgens door Brussel werd afgekeurd.
Methode 1 is afgeschaft, hoewel deze geen exacte lijnlengte gaf, maakte deze wel een betere voorspelling of adsl mogelijk was.


- normaal pulsen ze de kabels, dan kan men het verlies zien. (soort van echo).
- en dan swepen ze de kabels (niet zeker of dit nodig is in telefonie bij kabel wel. 'k heb wel iets dergelijks gezien bij kpn destijds.)

dit geeft een perfect beeld van hoe lang een kabel is waar er zich problemen voordoen enz..
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Ofloo schreef:- normaal pulsen ze de kabels, dan kan men het verlies zien. (soort van echo).
- en dan swepen ze de kabels (niet zeker of dit nodig is in telefonie bij kabel wel. 'k heb wel iets dergelijks gezien bij kpn destijds.)


Pulsen *grouvy* "Captain, we have a boggy at 4.2 clicks. Daim the torpedo's, fire fire!!" :)

Ik denk dat de verschillen in afstand verklaart kunnen worden door verschillende tijden waarop men "pulst". Het is mogelijk dat problemen op het netwerk door hardware fouten of de drukte, als men een te korte puls test doet, een verkeerd beeld geven.
hardy
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2005, 13:13

Ik heb vandaag bevestiging gekregen voor een 4mbit profiel omdat ik 3.5 km van de centrale woon.
Maar dan nog is dit abo voor mij enorm interessant.

Hardy
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”