ADSL-providers vs aansluitingen op belgacom-centrale

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Zyne
Plus Member
Plus Member

Naar aanleiding van de nieuwe EDPnet abonnementen heb ik even onderzoek gedaan naar de beschikbaarheid van ADSL bij ons thuis. Wat blijkt nu: blijkbaar kan ik nog net 6mbit ontvangen, maar zijn er geen plaatsen meer vrij op de centrale.

Betekent dit dat ik zowiezo geen ADSL kan krijgen, of dat ik enkel bij EDPnet bot gevangen heb? Hieronder vindt u de reply van de edpnet helpdesk (vriendelijke mensen daar trouwens ;))

EDPnet helpdesk schreef: Volgens de resultaten van de lijntest die wij uitgevoerd hebben hebt u op beide locaties ISDN-lijnen. Wat de eerste locatie betreft is er een Belgacom-centrale binnen een straal van 1,2 km, maar helaas zijn er geen vrije ADSL-aansluitingen meer op deze centrale. Op deze afstand ligt een 6 Mbps-lijnprofiel (6144 kbps down, 640 kbps up) in goede omstandigheden nog net binnen bereik voor uw ISDN-lijn.

Hieronder vindt u de resultaten van onze lijntest voor uw eerste locatie.

Maar nogmaals: op korte termijn zijn er helaas geen nieuwe aansluitingen mogelijk op deze centrale.

Het gaat inderdaad over 2 locatie's. De 2de is perfect in orde (800m van de centrale), de 1ste op 1200m, maar er zijn geen aansluitingen meer beschikbaar...

Iemand die kan helpen hier? Anders stuur ik nog ff een reply naar de helpdesk ;)[/u]
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja, maar wat heb je nu? Telenet of ADSL bij een andere provider? Indien ADSL:
Als je alreeds op de centrale van 1,2km zit, geen probleem je kan van ISP veranderen. Als je geen ADSL hebt maar kabel dan word je automatisch op die centrale binnen 800m geplaatst want er is geen lijn meer vrij in die van 1,2. Ideaal die 800m :p

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Zyne
Plus Member
Plus Member

hmmm blijkbaar heb ik het niet zo goed uitgelegd...

Het gaat over 2 verschillende huizen waar een ADSL-verbinding zou moeten komen. Vandaar de 2 locatie's...

Wat ik eigenlijk zou willen weten: Is er per ISP een max aantal connectie's in een Belgacom centrale, of zijn er bv 350 ADSL-connectie's voorzien die verdeeld moeten worden over alle ISP's (FIFO-principe)?

Ik heb nu Telenet, maar zal moeten overschakelen naar iets anders omdat ik op korte termijn veel meer upload ga genereren. Aangezien telenet nog altijd vasthoudt aan een gescheiden upload/download-meter, ben ik wel verplicht om op zoek te gaan naar een andere ISP. Liefst uiteraard met een zo hoog mogelijke upload... Vandaar dat ik geïnteresseerd was in de nieuwe EDPnet formules...
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zyne schreef:
Wat ik eigenlijk zou willen weten: Is er per ISP een max aantal connectie's in een Belgacom centrale, of zijn er bv 350 ADSL-connectie's voorzien die verdeeld moeten worden over alle ISP's (FIFO-principe)?
Belgacom voorziet normaal genoeg toegangen voor adsl, maar als het een isp betreft die zijn eigen toegangen heeft, die vb. enkel het koperpaar huurt van belgacom, dan moet die isp zelf zorgen voor meer toegangen (of aanvragen bij belgacom).
Zyne
Plus Member
Plus Member

hmm nog maar eens anders formuleren dan maar...

Kan ik ja dan neen nog adsl krijgen bij een andere provider als EDPNet zegt dat er geen vrije ADSL-aansluitingen meer zijn op de dichtsbijzijnde Belgacom-centrale?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Zyne schreef:hmm nog maar eens anders formuleren dan maar...

Kan ik ja dan neen nog adsl krijgen bij een andere provider als EDPNet zegt dat er geen vrije ADSL-aansluitingen meer zijn op de dichtsbijzijnde Belgacom-centrale?
Normaal gezien wel dus (ik ga er van uit dat EDPNet zelf kaarten heeft in die centrale en dat die volzet zijn), bel eens naar Belgacom 080022800.
Zyne
Plus Member
Plus Member

Vieten schreef:Normaal gezien wel dus (ik ga er van uit dat EDPNet zelf kaarten heeft in die centrale en dat die volzet zijn), bel eens naar Belgacom 080022800.

Dat zal inderdaad het beste zijn...

Dank voor de tip!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”