speedtouch + dlink 604

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
RoQue
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2003, 22:02

Ik heb modem gewone speedtouch 510 en daar zit dan router d-604 aan . Ik kan inloggen op config pagina van router,ma nie op die van modem(10.0.0.138). Ik heb ip range enzo veranderd naar 10.0.... and still nothing :/ Iemand een idee?
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Dat is normaal aangezien je speedtouch in bridged-modus werkt wanneer je er een router tussenzet.

Hierdoor neemt de router alle functies over van de speedtouch.

Wil je je modem toch kunnen zien/inloggen moet je de d-link er tussenuit halen.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Andere mogelijkheid is dhcp-spoof configuratie op de speedtouch zetten, dan kan je aan beide (config heb ik in het verleden hier ergens gepost).
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

RoQue schreef:Ik heb modem gewone speedtouch 510 en daar zit dan router d-604 aan . Ik kan inloggen op config pagina van router,ma nie op die van modem(10.0.0.138). Ik heb ip range enzo veranderd naar 10.0.... and still nothing :/ Iemand een idee?

Kan werken maar dan moet je ook nog de modem aan de downlink hangen van je router.

Je router is via de uplink verbonden met de modem. Router krijgt IP toegewezen van isp (vb 212.123.123.12) en zit hierdoor op ander netwerk dan modem (10.0.0.138). Al het verkeer van de downlink wordt via NAT vertaald door de router dus als je pc ook op 10.0... zit help op dat moment dan ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”