Instellingen Versatel op Philips CPWBS154 Wireless ADSL

Plaats reactie
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Afbeelding
Werkende Instellingen Voor Versatel Op Een Philips CPWBS154 Draadloze ADSL Modem Van Belgacom

Aangezien hier toch een aantal problemen rond zijn, geef ik hier een handleiding tot de (bij mij) werkende instellingen. Ik geef toe dat de eerste keer dat ik de router configureerde, er ook problemen waren, maar na wat zoeken en uitproberen, werkt mijn modem-router nu al 4 maanden zonder problemen.

Het upgraden van de router is niet noodzakelijk, Versatel werkt ook met de versie die uit de doos komt.

Welke instellingen?

1) ADSL Login Instellingen

Afbeelding

Vul hier de door Versatel verkregen gebruikersnaam en wachtwoord in.
Zorg er zeker voor dat na de gebruikersnaam er @versadsl.be staat!

Afbeelding

Zet de operation mode op automatic.

2) ATM Instellingen

Afbeelding

Ga naar Advanced Settings -> WAN -> ATM PVC -> VC1, en je krijgt bovenstaand beeld. Neem al deze instellingen identiek over, behalve de Username en Password...

3) Overzichtpagina

Afbeelding

De statuspagina van de ADSL Settings moet er dan ongeveer zo uit zien (1024Kbps downstream voor Always More klanten)

Afbeelding

De statuspagina van de Advanced Settings moet er dan zo uit zien.

-------------------------------------------------------------------------------
Nog even iets over deze modem:

* Ik heb hem gekocht in juli, en begin augustus was hij al naar de maan: het lichtje van de derde ethernetpoort bleef branden, ook al zat daar geen kabel in. En het syncen met de ADSL lijn gebeurde ook nietmeer.

Dan maar gebeld naar de BC KD, en ik mocht met een storingsnummer direct en kostenloos naar de dichtsbijzijnde BC Shop een nieuwe gaan halen. Sindsdien heb ik helemaal geen problemen meer te melden.

* De 4de ethernetpoort is uitgeschakeld door Belgacom zelf, omdat daar de kabel van BelgacomTV in komt als je je daar op abonneerd. Je kan deze uiteraard WEL gebruiken door de instellingen van de andere poorten over te nemen op poort 4, en het kapje voor de poort te verwijderen.
--------------------------------------------------------------------------------

Lukt het na al deze instellingen nog niet? Bel dan naar de KD van Versatel (wel de technische, want op de gewone weet men vaak geen antwoord: 0900/50.500), of stuur me een pm berichtje...

Wil je het toch eens proberen van de nieuwe firmware te gebruiken, download het dan hier: http://selfcare.belgacom.net/private-internet-drivers-dialup-default-nl.html
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Svekke schreef:De statuspagina van de ADSL Settings moet er dan ongeveer zo uit zien (1024Kbps downstream voor Always More klanten)

Kleine verbetering: Always More heeft 1120 Kbps downstream (althans bij mij toch).
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Kleine verbetering: Always More heeft 1120 Kbps downstream (althans bij mij toch).


Ahja dat kan, ik kan dat niet weten eh, want ik heb de gewone Always ADSL :wink:
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”