lijnprobleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
nohablo
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2004, 11:45

Operational data report : near end (Downstream)
-----------------------------------------------

Attainable line rate : 6692 kbit/sec

Attainable Atm rate : 6240 kbit/sec

Used line rate : 5080 kbit/sec

Fast used Atm rate : 4640 kbit/sec

Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec

Rel. capacity occupation : 76

Noise Margin : 9 dB

Line attenuation : 39 dB

Output Power : 19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)

--------------------------------------------

Attainable line rate : 1144 kbit/sec

Attainable Atm rate : 1024 kbit/sec

Used line rate : 608 kbit/sec

Fast used Atm rate : 512 kbit/sec

Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec

Rel. capacity occupation : 53

Noise Margin : 22 dB

Line attenuation : 19 dB

Output Power : 12 dBm

kan 1 vd kenners zijn mening hierover eens geven ?

kzit op +- 4 km vd centrale , 400 m vd kvd
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Mooie lijn, niets mee fout.
Maar bedenk wel dat deze cijfers een momentopname zijn, wanneer uw buur zijn modem aanzet kan het weer anders zijn.

Pas na langere tijd de cijfers in de gaten te houden kun je zien of hij constant van kwaliteit is.
Een kraakstoring door een slecht kontakt kan op korte momenten ook de lijn verzieken.
nohablo
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2004, 11:45

niets mee fout , hahaha grappig

rel cap voor de downstream is 76 procent

mijn line sync valt om de 5 min weg en jij zegt prima lijn

wel toch bedankt voor de moeite :lol:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

nohablo schreef:niets mee fout , hahaha grappig

rel cap voor de downstream is 76 procent

mijn line sync valt om de 5 min weg en jij zegt prima lijn

wel toch bedankt voor de moeite :lol:

Nou en?

Dat betekent dat je lijn een overcapaciteit heeft (6692/5080=0.759=76%) van 24%
Nogmaals, een prima lijn met die cijfers.
Let ook eens op mijn andere opmerkingen.
nohablo
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2004, 11:45

tja , het rare is dat ik er ook geen uur op kan plakken

soms is het tijdens de dag al , meestal tussen 18 uur en 23 uur

nu bv is de lijn echt super , "overal" 430 kb dl speed , vlot surfen enz
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

nohablo schreef:tja , het rare is dat ik er ook geen uur op kan plakken

soms is het tijdens de dag al , meestal tussen 18 uur en 23 uur

nu bv is de lijn echt super , "overal" 430 kb dl speed , vlot surfen enz
In welke regio woon je? Ook ik heb de laatste dagen teveel sync verlies.
Gewoonlijk begint dat rond 18:00 uur. Heb al gebeld naar de helpdesk (0800-23451) lijn OK zeggen ze daar.
Hier regio Limburg Heusden-Zolder
Netspanning nu is ca. 230 Volt 's avonds rond 18:00 uur ca. 225 volt
Aan de netspanning schijnt het niet te liggen.
Zie ook screenshot:
Bijlagen
verbindstijden.jpg
(117.61 KiB) 79 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 11 okt 2005, 00:44, in totaal 1 gewijzigd.
nohablo
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2004, 11:45

ik woon in de 016 regio , vlak tegen limburg , tienen en omstreken

nooit problemen gehad en nu wel , ze hebben hier nu iets verder wel voor de zoveelste keer de straat opgebroken voor gas etc...

misschien ligt het daaraan maar ik betwijfel het
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

@Blue-Sky,
Ik woon in de Bieststraat.
Ik heb hier geen problemen.
Dit zie ik hier:
SNR MArgin : Down/Up 26 /23
Line Attenuation: Down/Up 9 / 10
Ik weet wel niet meer wat het betekent, :oops:
Kan je dit nog eens verduidelijken aub?
Verbindingssnelheden:4640/512.
Sinds ik hier woon, eind juli, geen syncverlies voor zover ik weet.

Hoe raak ik aan hetgeen je laat zien in dat screenshot?
Thnx
IVM het bijgevoegde screenshot:dit is draadloos naar de router(usb1.1)
Als ik rechtstreeks via lankabel verbonden ben gaan die snelheden naar 420 en 40???
Bijlagen
speedtest.JPG
(82.91 KiB) 71 keer gedownload
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Edward schreef:Dit zie ik hier:
SNR MArgin : Down/Up 26 /23
Line Attenuation: Down/Up 9 / 10

Die line attentuation wijst er op dat je op ongeveer 1km van de centrale woont. Je neemt die waarde x 100m en das ongeveer de afstand. Voor de rest ziet jouw lijn er inderdaad prima uit.

Ik kan er maar 1 ding op zeggen: vraag een technieker aan huis. Als het aan BGC ligt is de interventie gratis. Als het bij jou thuis ligt, dan moet je die technieker natuurlijk wel betalen. Je hebt dus weinig te verliezen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Data Rate:
Stream Type
Actual Data Rate

Up Stream
448 (Kbps.)
Down Stream
4640 (Kbps.)

Operation Data

Upstream/Downstream
Noise Margin: 24 dB/13 dB
Attenuation: 40 dB/41 dB

:lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Edward
Plus Member
Plus Member
Berichten: 163
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:07
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Bedankt Sub Zero,

Maar ik was niet degene met problemen. :wink:
Ik antwoordde enkel op een berichtje van Blue-Sky.

Hetgeen je me vertelt klopt wel. De BGC-man die hier de aansluiting is komen uitvoeren zei me dat ik op 400 m van een BGC punt zit, dat zal dan in vogelvlucht zijn. 8)
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Die noise-margin in downstream van 9dB zou wat hoger mogen.
Controleer die waarde 's avonds maar eens, dan zal die allicht nog lager liggen.

Test eens rechtstreeks op de invoerkabel zonder je binneninstallatie er aan.
Als die dan gevoelig beter (hoger) ligt zit de fout bij jou binnen.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Sub Zero schreef:Die line attentuation wijst er op dat je op ongeveer 1km van de centrale woont. Je neemt die waarde x 100m en das ongeveer de afstand.

Bij mij is de line attenuation 20 dB downstream en 11 dB upstream. Hoe ver is dat dan? Tussen 1 en 2 kilometer?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Zoiets Krekkie. 't Is maar een indicatie he. Voor een precieze afstand bel je best eens :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Bellen voor de afstand tot de centrale heb ik in de begindagen van ADSL eens geprobeerd. Ik kon nergens een afstand vastkrijgen, zelfs in de Belgacom boetiek stonden ze met hun mond vol tanden. Ondertussen is het hopelijk gebeterd...
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

SN Margin (Up/Down) [dB]: 24,0 / 11,0

En da op 1 mbit :x Beat me! :twisted: :roll: :-( :eek:
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Krekkie schreef:Bellen voor de afstand tot de centrale heb ik in de begindagen van ADSL eens geprobeerd. Ik kon nergens een afstand vastkrijgen, zelfs in de Belgacom boetiek stonden ze met hun mond vol tanden. Ondertussen is het hopelijk gebeterd...
Ofwel stel eens je vraag aan ZeRoC die kan je wel verder helpen, als je het schoon vraagt. :-)
Afbeelding
nohablo
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2004, 11:45

de ellende blijft duren

keb eens een test gedaan bij dslreports , OMG , zie dat af

http://www.broadbandreports.com/quality/nil/1884032

klik en geef me je gedacht , ligt het probleem bij mij of bij BC
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”