Scarlet One - ripoff

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frack
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2005, 21:39

Goeie avond mensen

Ik wou mijn ervaringen met Scarlet One delen, en vragen wat ik nu kan doen, want deze kan echt nietmeer.
DIKKE RIPOFF

Onze telefoon werkte meestal niet, heeft ongeveer 7 dagen gewerkt in 2 maanden tijd!
Internet viel geregelt uit, als het werkte was het wel goed.
Sinds een week werkt niks niemeer, wij hebben naar hun gebeld en ze zeggen dit: "jullie hebben opgezegd zonder reden zie ik hier staan."
WTF? Opgezegd zonder reden? Right.. ze zouden dus terugbellen want die kerel van "klantendienst" had een mail gestuurd naar zo een manager daar.. nix van gehoort.
Mijn broer belde dan (nog eens) naar scarlet en die kwamen met het volgende: in jullie regio "39xx", mogen wij geen Scarlet One meer leveren sinds xx... want dat ligt te ver van de centrale(??)
Dat zeggen ze nu pas, na 2 maanden.
En eergister kregen wij hier een factuur van €165, is er IETS wat ik kan doen want wij zijn echt nie zo zot om voor iets te betalen wat zogeod als niet heeft gewerkt en dan ook nog buite hun bereik !!
Mijn broer heeft ook nog ongeveer €50 opgebelt door naar da klotenummer te bellen, want duurde wel 40 minute maar we hadden geen keuze..


mvg fraCK
satori
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 mei 2004, 09:15
Locatie: Landen

Hebben ze geen aparte telefoonnummers voor dienst verkoop, klachtendienst en technische helpdesk?
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
Gast

Als iemand mij het klachtennummer hier kan geven zou ik al blij zijn.
Mijn broer gaat een aanetekende brief op sturen met kopie van factuur, heeft dit eigenlijk nut?

Ondertussen hebben we telenet en is de Scarlet Box alweer ingepakt.

Ahja en nog iets, toen mijn broer de laatste keer belde, zei die kerel dat we nix moesten betalen, en de scarlet box gewoon moesten terugsturen omdat wij eigenlijk te ver van de centrale stonden. oké daar kunnen we mee leven, maar waarom een week later die factuur dan?
Iemand die een gelijkaardig probleem of zo heeft meegemaakt pls help

Mvg fraCk
satori
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 mei 2004, 09:15
Locatie: Landen

Van mijn.scarlet.be:

voor administratieve of facturatievragen: 02 275 27 27 van maandag tot vrijdag van 9u00 tot 17u30.


Die factuur kwam een week later in uw bus omdat niet alle diensten binnen een bedrijf even efficient samenwerken...
Piracy is such a harsh word.
I prefer to call it... ARRR-chiving...
Gast

satori schreef:Van mijn.scarlet.be:

voor administratieve of facturatievragen: 02 275 27 27 van maandag tot vrijdag van 9u00 tot 17u30.


Die factuur kwam een week later in uw bus omdat niet alle diensten binnen een bedrijf even efficient samenwerken...

Ja dat weet ik wel, maar die factuur zou helemaal niet moeten komen volgens die kerel, we moesten gewoon die box terug opsturen naar hun en klaas is kees!
Alvast bedankt voor het telefoon nr
sander20

ge moogt nog blij zijn, mijn verhaal is wel wa erger me scarlet

1 december aangevraagd
scarlet box rond mei-juni aangekregen
nr overdracht werkte niet, 3 weken zonder telefoon gezeten

Al in totaal zeker voor 20 uur naar helpdesk gebeld (niet gratis), toen we drie weken zonder telefoon zaten met gsm moeten bellen => hoge kost

Normaal moeten we nog 3 credit nota's krijgen van scarlet maar er komt niets (vertraging in brussel zeggen ze).

Na meer dan een half jaar wachten werkte scarlet dan eindelijk sinds vorige week, maar nog altijd geen credit nota's, ook onze gsm werkt weer niet door probleem (lang verhaal).

Helpdesk is met momenten zelfs onbeschoft geweest als we vroeger achter onze creditnota gewoon antwoord van "die komt wel" en hangop zonder boe of ba.

Of als we zeiden van deze factuur kunne we toch ni betalen want die klopt ni "Da moete gij wete of ge da betaald of ni punt".


Service is ver te zoeken maja, het werkt eindelijk, we zijn al blij na een 7 tal maand !
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Zoals ik al zei in je topic op games.telenet Stuur een aangetekende brief waar jij de redenen in zet waarom scarlet contractbreuk pleegt tegenover jou.

- slechte verbinding
- geen telefoon...

Reageren ze niet op een aangetekend schrijven, dan sta jij nog veel sterker in je schoenen bij de ombudsman

Met een telefoontje te doen heb je geen bewijs in handen.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Uiteindelijk werkt het hier bij mij nu naar behoren ...

Telefoon werkt, en is nog geen 1 keer uitgevallen
GSM werkt ook, maar dat is gewoon wholesale van Mobistar (dus daar heeft Scarlet eigelijk niks mee te maken)
ADSL synct ook goed, en de snelheid is acceptabel (met m'n speedtouch is het wel véél sneller, maar dat komt omdat die Copperjet modem dikke **** is, einde van de maand koop ik een Speedtouch 716g)

Maar het heeft bij mij ook 8 maanden geduurd eer het in orde was...

Daarenboven heb ik 8 maand 2 Scarlet abbonementen betaald (Scarlet One + Scarlet ADSL Premium) en dat komt omdat er één of andere idioot bij scarlet mijn telefoonnummer voor Scarlet One verkeerd had ingevuld (74 ipv 47)

De laatste factuur van Scarlet One bedraagd hier bij mij ook 145€, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dat volledig te betalen. Voor die periode werkte hun dienst hier thuis maar 1 week volledig, ik ga die andere 3 weken dan ook niet betalen...

Scarlet One is wel een goed product, maar alles wordt helemaal naar beneden gehaald door het gebrek van goede medewerkers, en slordige administratie ...
Fluppe

Volledig akkoord selder
Scarlet is geen noob leverancier zoals belgacom -telenet :) Service is er ver te zoeken ..
Mijn creditnota (efjes scarlet-one en scarlet premium (die geen premium is maar studentenabbo via associatie KUL ) samen betaald .. mn pa gebeld ... volgende maand wél netjes creditnota gekregen (voor juli iets van een 22 € moete betalen) ...

Ik betaal ook geen extra snelheid .. die moest je niet betalen als adsl premium-adsl klant :) zowel op mijn.scarlet alsop mn facturen was ik scarlet-premium adsl klant .. al had ik mij ingeschreven via de site met mn studentencode van de KUL ... ik heb netjes altijd 29 € (!) moeten betalen en nooit geen verkeerde factuur gehad in da jaar :) Maar er staat nergens dat die via Kul recht hebben op die extra snelheid (scarlet premium adsl kost normaal 39 €nvdr) dus het kan een beetje in het voordeel werken blijkbaar :)

Mijn telefoon is momenteel terug vrij stabiel de laatste week (de week daarvoor was rampzalig , halve week gewoon nix! en de andere halve week constant restarten box) de werken waren tot 1 aug :) hopelijk is het nu terug zoals de eerste maand .. zonder problemen en zonder enige box-herstart
Gast

ik heb factuur van 230 euro gekregen :) ook ik denk er niet aan die te betalen voor iets dat ik niet heb kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
pointbreak
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 20 feb 2005, 16:54
Twitter: debeuckelaer
Locatie: Schoten
Bedankt: 1 keer

Scarlet is een ziek, corupt, hollands bedrijf !
Dat belgen probeert te bedonderen in nadeel van Belgacom en Telenet.
Ze smijten heel de markt op zijn kop, en dan gaan ze de klanten het vuur aan de schenen leggen met incassobedrijven enz.
Kijk op http://www.trosradar.nl hoe ze in holland de boel daar verzieken !
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

pointbreak schreef:Scarlet is een ziek, corupt, hollands bedrijf !
Dat belgen probeert te bedonderen in nadeel van Belgacom en Telenet.
Ze smijten heel de markt op zijn kop, en dan gaan ze de klanten het vuur aan de schenen leggen met incassobedrijven enz.
Kijk op http://www.trosradar.nl hoe ze in holland de boel daar verzieken !


zoals bij elke provider heeft het wel zijn problemen zeker, ik het toch nog geen last gehad van hun corruptie en ben er al bij sinds ze planet internet overnamen
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

pointbreak schreef:Scarlet is een ziek, corupt, hollands bedrijf !
Dat belgen probeert te bedonderen in nadeel van Belgacom en Telenet.
Ze smijten heel de markt op zijn kop, en dan gaan ze de klanten het vuur aan de schenen leggen met incassobedrijven enz.
Kijk op http://www.trosradar.nl hoe ze in holland de boel daar verzieken !
Net als de banken en verzekeringsmaatschappijen, die hollanders kunnen niks van business. Zie maar Fortis.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ken schreef:Kijk op http://www.trosradar.nl hoe ze in holland de boel daar verzieken !
Net als de banken en verzekeringsmaatschappijen, die hollanders kunnen niks van business. Zie maar Fortis.[/quote]
Fortis is dus wel Belgisch eh.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

edited
Laatst gewijzigd door Ken 22 dec 2008, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Ken schreef:Fortis is Hollands (bestuur). M'n stiefpa zalt wel weten zeker hij werkt bij Dexia als districthoofd (moeskroen).


Fortis is een Belgisch-Nederlandse samenwerking bestaande uit onderstaande voormalige groepen:

* AMEV
* VSB Groep
* ASLK
* Banque Générale du Luxembourg
* Fortis AG
* Fortis ASR
* Generale Bank
* Krediet aan de Nijverheid
* MeesPierson

maar wat heeft dat in godsnaam met Scarlet te maken, scheer niet alle bedrijven over één kam, ze hebben in Nederland ook ondernemend talent zitten hoor..

edit: even wat tekst verwijderd om rellen te voorkomen :)
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”