24/04/2003 0h 02m 18s
24/04/2003 0h 08m 13s
24/04/2003 0h 08m 42s
24/04/2003 13h 37m 27s
25/04/2003 0h 58m 33s
25/04/2003 25h 56m 23s
26/04/2003 1h 30m 19s
26/04/2003 0h 13m 21s
Normaal gezien ben ik constant verbonden, en slechts om de 6h gedisconnect. Nu de laatste dagen loopt het wel de spuigaten uit
Waarom zie ik zo weeinig info op status van het netwerk hierover :S
De vele disconnects de laatste 3 dagen
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Er staan inderdaad geen tickets open op de selfcare-pagina. Je kan misschien het beste eens naar de helpdesk bellen en vragen of er problemen zijn. Er waren misschien werken aan de gang die dit veroorzaakten of zo. Het is maar een gok. Maar dat mijkt mij het meest voor de hnd liggend. Normaal kan het niet aan je installatie liggen, want je bent dan soms wel eens 25h verbonden. Best eens bellen zeker.
Cheers
Cheers
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Joly, als je zoiets post ben je best dat je er even wat meer gegevens bij zet zoals modem etc...
Indien je een modem met usb poort hebt, stel je dan de vraag of je 'vermogens-intensieve' zaken gedaan hebt, waardoor de usb-poort bvb zonder of te weinig te stroom komt te zitten... dit kan een disconnect veroorzaken.
Indien je een SPTH (ethernet modem) is dit minder waarschijnlijk en zou ik zeggen dat er tijdelijke lokale problemen zijn. Bvb enkel op de dslam waarop jij bent aangesloten...Dat wordt idd meestal niet weergegeven in de status-tickets op Skynet. Normaal zou zich dat snel moeten oplossen.
Ik ben niet zeker, maar volgens mee hebben die usb modems soms ook last van storing op de lijn. Als de synchronisatie niet 100% perfect is, of er doen zich storingen voor op je lijn dan doet die usb ook wel eens raar. Heb dat toch al willen merken.
Ik zou zeggen wacht het een beetje af en indien je dit echt frequent te verwerken krijgt: >5 disconects/dag dan zou ik toch even naar BGC bellen. Dagje kan nu nog maar indien dit alle dagen is...
Indien je een modem met usb poort hebt, stel je dan de vraag of je 'vermogens-intensieve' zaken gedaan hebt, waardoor de usb-poort bvb zonder of te weinig te stroom komt te zitten... dit kan een disconnect veroorzaken.
Indien je een SPTH (ethernet modem) is dit minder waarschijnlijk en zou ik zeggen dat er tijdelijke lokale problemen zijn. Bvb enkel op de dslam waarop jij bent aangesloten...Dat wordt idd meestal niet weergegeven in de status-tickets op Skynet. Normaal zou zich dat snel moeten oplossen.
Ik ben niet zeker, maar volgens mee hebben die usb modems soms ook last van storing op de lijn. Als de synchronisatie niet 100% perfect is, of er doen zich storingen voor op je lijn dan doet die usb ook wel eens raar. Heb dat toch al willen merken.
Ik zou zeggen wacht het een beetje af en indien je dit echt frequent te verwerken krijgt: >5 disconects/dag dan zou ik toch even naar BGC bellen. Dagje kan nu nog maar indien dit alle dagen is...
I love it when a plan comes together!
- Erik
- Elite Poster
- Berichten: 1321
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
Joly schreef:24/04/2003 0h 02m 18s
24/04/2003 0h 08m 13s
24/04/2003 0h 08m 42s
24/04/2003 13h 37m 27s
25/04/2003 0h 58m 33s
25/04/2003 25h 56m 23s
26/04/2003 1h 30m 19s
26/04/2003 0h 13m 21s
Normaal gezien ben ik constant verbonden, en slechts om de 6h gedisconnect. Nu de laatste dagen loopt het wel de spuigaten uit
Waarom zie ik zo weeinig info op status van het netwerk hierover :S
bij een adsl go of plus abbo word u om de 36 uur gedisconnect niet om de 6 uur.....
Registered Linux user #286313
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Erik,
dat zal een typo zijn, daar hij reeds 25h online was...
Tevens kan het ook zijn dat hij zelf instelt alle 6h te disconnecten ofzo eh...
dat zal een typo zijn, daar hij reeds 25h online was...
Tevens kan het ook zijn dat hij zelf instelt alle 6h te disconnecten ofzo eh...
I love it when a plan comes together!
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb wel gemerkt dat een paar dagen geleden de connectie nog actief was (de router meldde geen disconnect), maar 'internet' (http, msn, icq, whatever) lukte niet meer, ik heb een aantal malen manueel gereconnect om terug een fatsoenlijke PPP-verbinding te hebben. Dat de router niet disconnect zal wel te maken hebben met het feit dat die op persistent staat.
Ook al heb ik de Speedtouch USB, ik heb er ondertussen al meer dan een jaar geen disconnects meer mee gehad, heb ook de laatste drivers op Win2k; ik ben 1 van de schaarse tevreden gebruikers van die modem denk ik
BAS Hasselt btw...
Misschien kleine storinkjes... Het probleem heeft zich in totaal maar over een kwartier uitgespreid (in mijn geval) en heb 2x moeten reconnecten...
Hoe vaak gebeurt dit eigenlijk? Dagelijks? Was dit de eerste maal?
Ook al heb ik de Speedtouch USB, ik heb er ondertussen al meer dan een jaar geen disconnects meer mee gehad, heb ook de laatste drivers op Win2k; ik ben 1 van de schaarse tevreden gebruikers van die modem denk ik
BAS Hasselt btw...
Misschien kleine storinkjes... Het probleem heeft zich in totaal maar over een kwartier uitgespreid (in mijn geval) en heb 2x moeten reconnecten...
Hoe vaak gebeurt dit eigenlijk? Dagelijks? Was dit de eerste maal?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
meon, ik ben ook nen trotste eigenaar van de sptusb, al heb ik de spth hier ook staan en dat draait hier ook goed, maar het moet gezegd zijn, algemeen zijn er minder probs met ethernet modems dan met usbmodems...is nogal gevoelig per systeem van een aantal factoren...
I love it when a plan comes together!
typo: moest 36h zijn.
Ik heb speed touch Home omgbouwd tot router. De 26ste is hij weer 36H geconnect geweest.
Ik verbreek de connectie zelf heel zelden.
20/04/2003 18:32:29;26u 14m 38s
22/04/2003 09:07:40;1u 19m 07s
22/04/2003 10:26:51;36u 00m 00s
24/04/2003 19:39:33;0u 02m 18s
24/04/2003 19:41:47;0u 08m 13s
24/04/2003 19:50:24;0u 08m 42s
24/04/2003 20:03:25;13u 37m 27s
25/04/2003 09:40:56;0u 58m 33s
25/04/2003 10:39:35;25u 56m 23s
26/04/2003 12:36:35;1u 30m 19s
26/04/2003 14:07:39;0u 13m 21s
26/04/2003 14:21:50;35u 59m 59s
Op een gegeven moment kon ik enkel op de site en ftp van skynet \o/
Ik vermoed/hoop dat de problemen zijn opgelost nu.
Ik heb speed touch Home omgbouwd tot router. De 26ste is hij weer 36H geconnect geweest.
Ik verbreek de connectie zelf heel zelden.
20/04/2003 18:32:29;26u 14m 38s
22/04/2003 09:07:40;1u 19m 07s
22/04/2003 10:26:51;36u 00m 00s
24/04/2003 19:39:33;0u 02m 18s
24/04/2003 19:41:47;0u 08m 13s
24/04/2003 19:50:24;0u 08m 42s
24/04/2003 20:03:25;13u 37m 27s
25/04/2003 09:40:56;0u 58m 33s
25/04/2003 10:39:35;25u 56m 23s
26/04/2003 12:36:35;1u 30m 19s
26/04/2003 14:07:39;0u 13m 21s
26/04/2003 14:21:50;35u 59m 59s
Op een gegeven moment kon ik enkel op de site en ftp van skynet \o/
Ik vermoed/hoop dat de problemen zijn opgelost nu.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Hmm tis met nen SPTH, dan zou ik denken dat je met storingen op je lijn zit of dat er storingen zijn in de centrale waarop je bent aangesloten.
Met nen SPTH moet ge het niet direct bij u lokaal gaan zoeken. (binnenbekabeling kan nog wel)
Ik zou het in de gaten houden en indien je er nog frequent van last hebt, eventjes naar de helpdesk bellen van BGC en vragen dat ze je lijn eens nakijken.. of eens vragen of er probs zijn in jouw buurt ofzo...
Het feit dat je op een bepaald moment deze week enkel op Skynetdomein kon, was doordat er een outage was van het Skynetnetwerk..je kon enkel nog intern binnen het skynet-domein surfen enzo..let wel deze outage heeft hooguit een twintig-tal minuten geduurd.
Met nen SPTH moet ge het niet direct bij u lokaal gaan zoeken. (binnenbekabeling kan nog wel)
Ik zou het in de gaten houden en indien je er nog frequent van last hebt, eventjes naar de helpdesk bellen van BGC en vragen dat ze je lijn eens nakijken.. of eens vragen of er probs zijn in jouw buurt ofzo...
Het feit dat je op een bepaald moment deze week enkel op Skynetdomein kon, was doordat er een outage was van het Skynetnetwerk..je kon enkel nog intern binnen het skynet-domein surfen enzo..let wel deze outage heeft hooguit een twintig-tal minuten geduurd.
I love it when a plan comes together!