telenet brainwasht mijn pa..

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
brandNew
Starter
Starter

..door te zeggen dat het internet van Surfadsl pas geactiveerd word NA 3 MAANDEN terwijl de abonnementskosten al tellen LOL!
dat kan toch niet zomaar?!

Mja nu moeten we ook nog een discovery line bij BGC nemen voor 6.5 EUR/maand, maar er staat op de site van BGC ook een andere formule namelijk onbeperkt bellen voor 19.95 EUR/maand, zit hier dan de lijnaansluiting ook bij ofwat? Bij Telenet zeggen ze van niet (uiteraard)..

hulp? dank bij voorbaat :lol:
bubbs
Pro Member
Pro Member

Erm, misschien eens met Belgacom bellen?
brandNew
Starter
Starter

hij heeft dus echt wel geen zin meer om te bellen
hij is gebrainwasht remember? lol :)
en mij vertrouwt em toch niet.. :x
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Gelijk welk telefoon abbo dat je neemt bij belgacow laat adsl toe. Dus die discovery ook.

Wat telenet zegt over die 3maand kan misschien wel als je al je surfadsl abbo aangevraagd hebt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gast

Ja maar het kan toch niet dat als je Surfadsl aanvraagt en dat het dan 3 maand duurt eerdat je kan surfen + dat die 3 maanden dan aangerekend worden terwijl je internet nog niet werkt..

is het niet zo dat het 5 dagen na aanvraag word geactiveerd, zonder problemen ofzo, damn wan wankers daar bij telenet :x ok nee ze zijn redelijk geniaal om zo misbruik te maken van mensen hun portemonnee die ongeveer niets van computers weten.. :roll:
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Manee afsluiten bij Telenet en basta. Zij hebben niks te zeggen, klant is koning! Maak daar gebruik van.

En ik snap nu ook niet echt goed hoe alles in elkaar zit. Leg het eens beter uit.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
Gast

Ok. Ik wil dus veranderen van ISP (Telenet =>Surfadsl) en we hebben thuis ook Telenet Freephone, dus onbeperkt bellen tegen maandelijks bedrag van 17.50 EUR.

Nu zag ik op de site van BGC dat er ook zo een gelijkaardig abonnement was als Telenet Freephone, voor 19.95 EUR.. en als dit bedrag klopt zonder bijkomende kosten voor bijvoorbeeld de huur van de lijn (ja wat weet ik ervan :???: )

Dus als dat bedrag klopt dan kan ik best dit abbo van BGC nemen ipv de Discovery Line (ja ik moet een gewone telefoonlijn nemen om ADSL te activeren..)en dan ik tegelijkertijd helemaal van Telenet af zijn! Maar klopt deze info wel?

Nu belt mijn pa daarvoor naar Telenet (ja vrij dom, ma mijn pa is dus nogal conservatief :-( ) en daar zeggen ze dat bepaalde klanten van hun overgeschakeld zijn naar Surfadsl.
Deze klanten (waarschijnlijk bestaan ze niet) zeggen dat ze 3 maanden abbo-kosten moesten betalen bij Surfadsl na de zogezegde 'activering binnen 5 dagen' en dat ze helemaal geen verbinding met het internet hebben kunnen maken deze 3 maanden.. :???: :P :roll:

beter zo?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Da's kwatsch. Uiteraard zal Telenet dat zeggen. Als je zegt tegen BGC dat je af wil van je Telenet telefonie en terug naar hen komt dan zullen ze uw lijntje rap genoeg klaarmaken.
Gast

Moeten er nog activeringskoste betaald worden als je opnieuw bij BGC wilt aangesloten worden? Want daar staat iets van 135 EUR??
brandNew
Starter
Starter

Moeten er nog activeringskoste betaald worden als je opnieuw bij BGC wilt aangesloten worden? Want daar staat iets van 135 EUR??

=>heb ik dus gepost..

Weet iemand of dit klopt? We hebben hier vroeger wel Belgacom gehad, maar overgestapt naar Telenet Freephone eh..

Wat is trouwens het nummer van BGC, kan die site nog onduidelijker?? :x

aja dit komt er na alles ingevuld te hebben op de site van BGC..

Optie : Installatiekosten van uw telefoonlijn : deze bevatten de activatie, de eventuele installatie van het aansluitpunt en de eventuele verplaatsing van een technicus. De kosten voor eventuele graafwerken en interne bekabeling zijn niet inbegrepen.
€ 135.00

=>ziekelijk duur toch? mijn pa betaald dat nooit gewoon omdat ik adsl zou willen.. of is dit slechts een optie als je een technicus wil laten komen??
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Classic telefoonlijn: € 17.15 /maand (incl. BTW)
SurfADSL BASIC: € 33,33 /maand (incl. BTW)
+ Optie: € 135,00 (incl. BTW)
Installatiekosten van uw telefoonlijn : deze bevatten de activatie, de eventuele installatie van het aansluitpunt en de eventuele verplaatsing van een technicus. De kosten voor eventuele graafwerken en interne bekabeling zijn niet inbegrepen.

Inderdaad, zelf voor een discovery line :s zo belachelijk. Ze hebben bij Belgacow de truc door.

TV = FTA IPTV + Netflix
Gast

ook al hadden we hier ooit belgacom ofwa?

yes geen adsl voor mij dan, dan maar telenet met zijn belachelijke limieten :x
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Bel anders eens of die kosten reëel zijn. Administratieve vragen: 0800/22800
Om zeker te zijn éh. Maar normaalgezien kan je zelf met een telenet telefoon abonnement ADSL hebben? Denk ik toch. Andere UB'ers die hier meer over weten?

TV = FTA IPTV + Netflix
brandNew
Starter
Starter

http://www.versatel.be/help/question_de ... uestion=76
niet mogelijk zoals ik al dacht..

en ik zal maandag ens bellen naar belgacom, ma da gaat waarschijnlijk weer de hele tijd een dom wachtmuziekske zijn eerdat iemand opneemt :evil:

weet iemand anders misschien hoe dit nu in elkaar zit?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

brandNew schreef:en ik zal maandag ens bellen naar belgacom, ma da gaat waarschijnlijk weer de hele tijd een dom wachtmuziekske zijn eerdat iemand opneemt :evil:
't Is toch een gratis nummer dus geniet ervan ;)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”