WinZip gaat geld kosten

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

De maker van de populaire WinZip-software, een programmaatje waarmee grote bestanden zijn te comprimeren voor opslag of verzending via e-mail, is overgenomen door Vector Capital. Het bedrijf gaat er strenger op toezien dat er straks voor de software betaald wordt.

Tot nu toe moest er na een testperiode van 30 dagen officieel 29 dollar voor het programmaatje worden afgetikt, maar slechts weinig van de 140 miljoen computeraars die de software hebben gedownload doen dat ook. Voor updates en nieuwe versies heeft WinZip nooit geld gevraagd.

Vector Capital gaat het waarschijnlijk helemaal anders doen. Allereerst door de gebruikers er regelmatig aan te herinneren dat de software geld kost. Daarbij kunnen consumenten allerlei extra's downloaden mits ze betalen. Vector heeft tevens afspraken gemaakt met Google als het gaat om marketing en distributie.

Bron: Telegrqqf
verdickt
Premium Member
Premium Member

geef mij maar winrar, vind ik stukken beter
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ben een liefhebber van Powerarchiver, stuk beter dan winrar (die krijgt soms rarfiles waar winrar de hoop mee opgeeft toch nog -gedeeltelijk- open).
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Vraag mij af wie er nog gaat betalen voor een commodity product als compressie?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:Vraag mij af wie er nog gaat betalen voor een commodity product als compressie?
Je betaalt dan ook niet voor compressie, maar wél voor het product om het te doen.
"Wie gaat er betalen voor een commodity product als images?"
Voor Photoshop moet je nog steeds betalen... (zelfde redenering)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Don't agree.

Photoshop => zeer geavanceerde software
Winzip => eenvoudige software

Toegevoegde waarde voor de gebruiker is voor Photoshop vele malen hoger dan voor Winzip. Je vergelijkt een actie (compressie) met een object (images). Da's appelen en peren.

De correcte vergelijking is: wie betaalt voor compressie software en wie betaalt voor image editing software?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”