SkynetTool possible problems

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

De SkynetTool gebruikt bij het opstarten een pagina op adslbox.be om te checken of er updates zijn, indien hij deze pagina niet kan vinden activeert hij ook de volume checker en anderen niet.
De laatste tijd zijn er nogal wat problemen in het datacenter waar de server van adslbox.be staat (ergens in Nederland), daardoor zal de SkynetTool niet altijd zijn update check kunnen doen en dus ook de volume checker niet activeren.
Meer nog, de volledige adslbox.be site wordt binnenkort overgezet op een nieuwe server (lokatie Zaventem). Hierdoor kan Adslbox en bijgevolg ook het SkynetTooltje niet meer te gebruiken zijn.
Gelieve dit ongemak dus even door de vingers te zien :)
NuKeM
008

Laat ik eerst zeggen dat ik verd.. blij ben dat ik deze tool heb gevonden !
Erg handig maar helaas werkt hij sinds vandaag niet meer omdat de update checker geen connectie krijgt.
Misschien is het handiger om de automatische update checker als optie onder Settings te zetten waarbij hij standaard staat geactiveerd maar evt. gedeactiveerd kan worden. Dan vermijd je deze problemen nu en in de toekomst.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

008,

Je hebt het niet goed gelezen allemaal denk ik. De auto-update functie is heel erg handig, want als de skynet site van systeem of layout verandert of we hebben een serieuze bug gevonden, kan Nukem hethet programma van op afstand bij iedereen een halt toeroepen. Maw proggie checkt gewoon een status in een internet dbase. Zo kunnen ook makkelijk auto-updates doorgevoerd worden. Aangezien die updates steeds noodzakelijk zijn voor de goede werking, kan je dus eigenlijk niet zonder een goede update service!

Maw die auto-updater kunnen afzetten is niet zo interessant volgens mij.
Dat je proggie nu even niet werkt, heeft Nukem uitgelegd in zijn post. Dat is omdat zijn site eventjes offilne gaat. Ik zou zeggen: beetje geduld hebben eh. Je zit toch niet permanent te checken met dat programma??
Dus als de site morgen terug online is, zal het wel in orde zijn zeker?
Tevens in rekening brengen dat deze problemen tijdelijk zijn!!
Trouwens nu is de site terug online dus...
I love it when a plan comes together!
Gast

@The Oddity:
Dank in ieder geval voor je commentaar :-)
Vlak nadat ik mijn berichtje had achtergelaten werkte het weer inderdaad so no problemo.
Ik heb de verklaring goed begrepen/gelezen en het ging mij niet om de auto-update feature wat altijd handig is maar de wijze waarop deze is geimplementeerd. Het is een beetje vreemd dat een aantal opties, zoals de volume check, niet meer werken zogauw de update-check database plat ligt terwijl terwijl er geen problemen zijn om de volume check (noodgedwongen dan even handmatig) an sich uit te voeren.
Met andere woorden; er is geen relatie tussen de autoupdate-feature van het proggie en de bereikbaarheid van de services via het proggie. De kans dat er toevallig wijzigingen zijn doorgevoerd terwijl de autoupdate database er uit ligt is waarschijnlijk minder dan 1% en mocht het al een keer voor komen dan krijg je hooguit ergens een 404 tot de autoupdate-database weer werkt wat, gezien de minieme kans dat het gebeurt, altijd nog beter is dan het disablen van functionaliteit.
Gewoon opbouwende 'kritiek' tav. een ontwerptechnisch aspect.
Zoals ik al zei; cool programma :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

008,

thx for the possitive comment.
Wel er is idd geen directe relatie tussen de auto-update feature en de volume-checker. Toch wordt die auto-update feature gebruikt om het programma lam te leggen.

Voorbeeld: wanneer we een ernstige fout ontdekken in het programma die - in extremis - evt. schade zou aanbrengen, dan kan Nukem via die auto-update functie. Alle versies van het programma disablen... maw geen enkel programma zal nog kunnen uitgevoerd worden. Zo is de garantie er, dat wanneer een bug gevonden wordt dat die niet meer kan misbruikt worden, of schade veroorzaken.

Nuja, dat zit er zeker in, omdat het nog een bèta is. Maar ik denk wel dat er een gelijkaardig systeem zal blijven inzitten in volgende versies. Misschien dat dit in de toekomst nog verbeterd kan worden. Nukem zal hier zeker rekening mee houden ;-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”