newsserver heeft er erg van, alles incomplete

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Sinds gisteren krijg ik met mijn newsserver enorm veel incomplete grabs binnnen.
Deze zijn goed geupload, maar mijn skynet newsserver heeft er op de een of andere manier zin in om al die dingen incomplete binnen te halen.
Gisteren schreef ik dit toe aan "het-einde-van-de-maand syndroom" maar vandaag doet hij nog juist hetzelfde.
Hetzijn geen grote stukken, 9.7MB dus, daaraan ligt het niet.
Zijn er nog mensen die hiervan last hebben?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Regelmatig terugkerend probleem ...
Da's een off-sync tussen de servers die voor de headers zorgen en de servers die de binaries bewaren... Volgens de header-servers zijn de bijhorende berichten er nog, maar op de storage-servers van de binaries zijn ze al verlopen (en verwijderd).
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Daar kan het niet aan liggen (hoop ik) want die bericht waren 2 dagen oud, normaal kan ik 4dagen maximum doen :P
Hopelijk ligt het daar wel aan, en kan ik dus de "modernere" artikels wel nog zonder fouten ophalen.
Ik zal eventjes proberen met een bericht van vandaag.
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Heb zojuist een artikel van gisteren geprobeert, zelfde resultaat.
Vroeger ging ik met 3 lijntjes aan 120kbps maximum, nu ga ik met 3 lijntjes 800kbps.
Ik weet niet hoe dit komt, zal ff mijn newsreader uninstallen, en anders nog 1 weekje wachten en als het dan nog niet opgelost is, wat kan ik dan doen??
Skynet contacteren?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

stonestrong schreef:... en als het dan nog niet opgelost is, wat kan ik dan doen??...

Een abonnement nemen bij een goeie newsprovider. Ikzelf heb een abo bij http://www.newsreader.com (ongeveer 8 euro per maand voor 30GB (ik heb nog 50GB)). Als je eens zoekt in dit forum, zal je ongetwijfeld een aantal gelijkaardige diensten tegenkomen...
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

khsw schreef:
stonestrong schreef:... en als het dan nog niet opgelost is, wat kan ik dan doen??...

Een abonnement nemen bij een goeie newsprovider. Ikzelf heb een abo bij http://www.newsreader.com (ongeveer 8 euro per maand voor 30GB (ik heb nog 50GB)). Als je eens zoekt in dit forum, zal je ongetwijfeld een aantal gelijkaardige diensten tegenkomen...

als je wat zoekt in google zul je zien dat de meeste geen limit hebben.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Blijkt opgelost als ik 1 lijntje gebruik. Bij 2 krijg ik "article not found" terwijl bij 1 lijntje dit niet het geval is.
Ik hou jullie op de hoogte
Unlimited, is toch limited door u ADSL 10 GB e ;)
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

stonestrong schreef:Blijkt opgelost als ik 1 lijntje gebruik. Bij 2 krijg ik "article not found" terwijl bij 1 lijntje dit niet het geval is.
Ik hou jullie op de hoogte
Unlimited, is toch limited door u ADSL 10 GB e ;)

ge moe slim zijn, e
8)
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
stonestrong
Plus Member
Plus Member

Blijkbaar is alles over, ik kan terug met die 2 lijntjes werken, en dien 36uren truck, werkt die nog altijd? :eek: :twisted:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Tuurlijk 8)
Afbeelding
laris (niet ingelogd)

nieuwsserver werkt nog steeds niet terug naar behoren, nu begint het wel erg lang te duren...
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Het was in behandeling bij Telenet.

Is het nu nog niet opgelost?
su root
Gast

Ja,ik heb hier ook hetzelfde probleem,krijg ook alles incomplete binnen!
Da nu allanger dan een week maar ga straks nog even controleren of het nog zo is!!
freazy
Member
Member

Ik ben dus de 'gast',was vergeten in te loggen!
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ja, 'k heb het gisteren ook gemerkt: niks compleet :-(

Normaal gezien is vijf dagen ongeveer de maximum ouderdom die je compleet kan vinden op de Skynet newsservers, maar zelfs dat lukt nu niet meer -- Skynet zou het moeten uitbesteden, zoals andere ISPs doen, in plaats van een ronduit slechte dienst aan te bieden. Misschien verdienen ze dan nog wel meer aan volumepackjes dan nu, maar met het verschil dat de mensen dan geen honderden megabytes aan onbruikbare data moeten downloaden.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

5 dagen :eek:, dat is dat toch in de kleinere nieuwsgroepen want in de grote groepen heb je max. 2 dagen
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

RaPMaN schreef:5 dagen :eek:, dat is dat toch in de kleinere nieuwsgroepen want in de grote groepen heb je max. 2 dagen

Ik beschouw een occasioneel missend blockje als zijnde compleet aangezien de pars dat dan wel opvangen. En dan kan je normaal gezien toch tot 4 à 5 dagen oude zaken vrij makkelijk compleet krijgen. Maar als er weekends of vakantiedagen tussen zitten, kan zelfs dat serieus tegenvallen.
freazy
Member
Member

Hallo,heb ier al ne mail weer gekregen van belgacom skynet.
Dit stond er op

Geachte Heer xxxxxxxxxx,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en danken u daarvoor.

Momenteel zijn er geen problemen meer in de nieuwsgroepen. Indien er problemen zijn op het netwerk, kan U dit terugvinden op deze link...

http://selfcare.belgacom.net/index....r:networkstatus

Wij nodigen u uit om ons $OnlinesupportNL te bezoeken, waar u onder andere de volgende informatie terugvindt:

· het beheer van uw mailbox(en);
· het on-line lezen en beantwoorden van uw berichten;
· het opstellen, wijzigen of wissen van uw e-mailadressen (alias);
· het wijzigen van het paswoord voor uw mailbox(en).

Beheer uw internet- en e-mailaansluiting op een efficiënte manier dankzij de gratis $BGCGENIUSNL. Voor meer uitleg over de te volgen stappen voor de installatie, klikt u $INSTALGENIUSNL.

Onze klantendienst blijft te uwer beschikking voor eventuele vragen. Aarzel niet om ons te contacteren via de rubriek 'Contacteer ons' door $CONTACT_hierNL te klikken.

Wij hopen dat wij uw vraag beantwoord hebben en danken u voor uw vertrouwen.

Met vriendelijke groeten,

Maar na het testen met newsleecher blijkt dat ik nog altyd files incompleet binnen krijg,wil iemand dit nog eens testen voor de zekerheid!!
jo55

Ja ik heb ook alles incompleet :evil: blame skynet...
frisco
Member
Member

ik heb me net een abbo besteld van 8€ bij usenetpromotions :) Daar kom ik heus wel 3 maanden mee toe.
freazy
Member
Member

Hèhè,heb me een payserver aangeschaft voor 2 maandjes van eweka!
Zal daar van wel content zijn denk ik :p
Nu nog wachten achter een login en password
Furedetsu
Starter
Starter

Sux wel zwaar vind ik.
Tot 2 weken geleden had ik alles mooi binnen via skynet news server.
En plots gaat dat niet meer.
Furedetsu
Starter
Starter

Furedetsu schreef:Sux wel zwaar vind ik.
Tot 2 weken geleden had ik alles mooi binnen via skynet news server.
En plots gaat dat niet meer.

Ehm, nu komt alles weer mooi binnen. :-D
laris
Plus Member
Plus Member

Ik heb even gedacht dat ja de incompletes kreeg wanneer je bijvoorbeeld op een bepaalde tijdsspanne een bepaalde hoeveelheid afhaalde

Maar ik heb het toen geprobeerd op een andere verbinding die nog nooit van de nieuwsgroepen had afgaald en daar was toen alles ook incomplete
Gast

Gistere werkte alles goed, maar nu weer alles incompleet :-(
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”