Belgacom TV vandaag uit de startblokken met 55 digi-kanalen
Belgacom TV, het digitaal televisieaanbod van Belgacom, is vanaf vandaag beschikbaar. Het bedrijf start met een aanbod van 55 kanalen, aangevuld met films op aanvraag. Paradepaardje moet vanaf augustus het voetbal worden. Tenminste, als het dossier rond de toekenning van de voetbalrechten aan Belgacom op tijd rond geraakt.
Belgacom TV maakt gebruik van de telefoonlijn die uitgerust is met een Belgacom ADSL Go- of Plus-aansluiting. Topman Didier Bellens ging vandaag op een persconferentie prat op de technische kwaliteit van het aanbod. Om het signaal te kunnen ontvangen zijn een modem, een decoder en afstandsbediening nodig.
De 55 kanalen gelden voor Brussel. In Vlaanderen en Wallonië gaat het om 42 en 40 zenders. Opmerkelijk is dat de RTBF en de kanalen van de Vlaamse Mediamaatschappij (VTM, KanaalTwee en Jim) er niet bij zijn. Het klassieke aanbod is nog enkele maanden gratis. Nadien belooft Bellens een ,,competitieve prijs'' te hanteren. Hij verwacht dat de VMMa later nog zal toetreden.
Bron: VUM
Belgacom TV maakt gebruik van de telefoonlijn die uitgerust is met een Belgacom ADSL Go- of Plus-aansluiting. Topman Didier Bellens ging vandaag op een persconferentie prat op de technische kwaliteit van het aanbod. Om het signaal te kunnen ontvangen zijn een modem, een decoder en afstandsbediening nodig.
De 55 kanalen gelden voor Brussel. In Vlaanderen en Wallonië gaat het om 42 en 40 zenders. Opmerkelijk is dat de RTBF en de kanalen van de Vlaamse Mediamaatschappij (VTM, KanaalTwee en Jim) er niet bij zijn. Het klassieke aanbod is nog enkele maanden gratis. Nadien belooft Bellens een ,,competitieve prijs'' te hanteren. Hij verwacht dat de VMMa later nog zal toetreden.
Bron: VUM
Je zou wel compleet zot zijn van hier op in te gaan, dit biedt geen enkel, maar dan ook geen enkel voordeel op kabel, behalve dan de dure voetbalmatchen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
En je bent zowat alle bewegingsvrijheid kwijt.
-Je moet een classic abbo hebben(discovery line is niet voldoende)
-Je moet een skynet abbo hebben
Je tekent voor een product waarvan -na de gratis periode- de prijs onbekend is.
Stel je hebt geen computer maar wel een TV en je wil voetbal zien.
Dan zit je snel aan 70€ per maand alleen voor TV te kijken. Goedkoop is anders.
-Je moet een classic abbo hebben(discovery line is niet voldoende)
-Je moet een skynet abbo hebben
Je tekent voor een product waarvan -na de gratis periode- de prijs onbekend is.
Stel je hebt geen computer maar wel een TV en je wil voetbal zien.
Dan zit je snel aan 70€ per maand alleen voor TV te kijken. Goedkoop is anders.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Teebee schreef:En waar zijn die 100 kanalen gebleven ?
Wat een dikke flop
Hier in Gent zijn het er maar 35.
alfadude schreef:Je moet een classic abbo hebben(discovery line is niet voldoende)
Waar staat dat ergens? (Niet dat ik intresse heb, maar dan heb ik nog een extra punt om Belgacom TV af te breken )
Je moet inderdaad echt zot zijn van voetbal om dit abbo te nemen
- Je hebt geen BBC 1 & 2, Ka2, JimTV, TMF, MTV
- Je ADSL lijnsnelheid dropt tot 600Kbps als je TV kijkt
- Je kan niet naar 1 zender kijken en op een andere zender opnemen
and I want HDTV damn it !!!
- Je hebt geen BBC 1 & 2, Ka2, JimTV, TMF, MTV
- Je ADSL lijnsnelheid dropt tot 600Kbps als je TV kijkt
- Je kan niet naar 1 zender kijken en op een andere zender opnemen
and I want HDTV damn it !!!
Als je al het gelukt hebt dat je het kan aanvragen...
Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om hierop een abonnement te nemen.
Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om hierop een abonnement te nemen.
Teebee schreef:En waar zijn die 100 kanalen gebleven ?
Wat een dikke flop
50 in Brussel, 35 in Gent, en dan nog wat in Wallonië zeker
Nja het wordt dan Telenet idTV dan maar.
Als voetballiefhebber vind ik het spijtig dat ik de uitwedstrijden niet meer zal kunnen bezien maar dan is dat maar zo. Kijk ik wel ergens op café, al betwijfel ik het eerlijk gezegd dat er veel café's zullen zijn met BelgacomTV
Het is eigenlijk toch maar te gek voor woorden dat het kunnen bekijken van voetbal op uw tv afhangt van uw telefonie en inet keuze. Had je me dit enkele jaren geleden gezegd verklaarde ik u voor gek.
Ruikt heel deze opzet trouwens niet naar je reinste koppelverkoop ?
Als voetballiefhebber vind ik het spijtig dat ik de uitwedstrijden niet meer zal kunnen bezien maar dan is dat maar zo. Kijk ik wel ergens op café, al betwijfel ik het eerlijk gezegd dat er veel café's zullen zijn met BelgacomTV
Het is eigenlijk toch maar te gek voor woorden dat het kunnen bekijken van voetbal op uw tv afhangt van uw telefonie en inet keuze. Had je me dit enkele jaren geleden gezegd verklaarde ik u voor gek.
Ruikt heel deze opzet trouwens niet naar je reinste koppelverkoop ?
-
- Elite Poster
cL schreef:Voiddude schreef:En niet te vergeten per toestel een decoder + skynet abbo + lijn !
als 1 kanaal al 4mbit trekt, denk maar niet dat ge met 2 decoders 2 verschillende zenders gaat kunnen ontvangen...
Daarom zegt hij ook dat je per tv toestel een decoder, een skynet abbo een een vaste lijn nodig hebt. Dus voor 3 tv's heb je 3 decoders, 3 skynet adsl aboo's en 3 telefoonlijnen nodig hebt, een kleine 175€/maand ofzo
Bij telenet moet je ofwel drie decoders huren ofwel drie decoders kopen.
- Witchez
- Member
- Contacteer:
Walter Gelens (marketing Belgacom) was gisteren te gast in Ter Zake en kreeg het warm van al de vragen van Siegfried Bracke, hoewel het antwoord altijd op hetzelfde neerkwam..
Belgacom TV wordt nu geïntroduceerd om vooral de voetballiefhebbers aan te trekken met hun voetbalaanbod en verder reikt hun doelgroep momenteel niet echt.. Het zal verder evolueren om ook andere doelgroepen aan te spreken, ook verzekerde hij bijna dat er een deal zal komen met VTM, om zo Familie-kijkend Vlaanderen gunstig te stemmen.
De dekking zal verder ook stijgen zodat meer gebruikers toegang zullen hebben tot Belgacom TV, ook het probleem van slechts één zender tegelijk lost hij op met de verder ontwikkelende technologie (ADSL2+, VDSL) zodat grotere bandbreedte en dus meerdere kanalen mogelijk zijn.
Belgacom TV wordt nu geïntroduceerd om vooral de voetballiefhebbers aan te trekken met hun voetbalaanbod en verder reikt hun doelgroep momenteel niet echt.. Het zal verder evolueren om ook andere doelgroepen aan te spreken, ook verzekerde hij bijna dat er een deal zal komen met VTM, om zo Familie-kijkend Vlaanderen gunstig te stemmen.
De dekking zal verder ook stijgen zodat meer gebruikers toegang zullen hebben tot Belgacom TV, ook het probleem van slechts één zender tegelijk lost hij op met de verder ontwikkelende technologie (ADSL2+, VDSL) zodat grotere bandbreedte en dus meerdere kanalen mogelijk zijn.
I never argue with idiots because they drag you to their own level and beat you with experience
We mogen niet te vroeg roepen maar ik hoorde de prijzen voor de voetbalmatchen...
25 euro voor alle matchen
15 euro voor 3 matchen
8 euro voor 1 match
Als je het mij vraagt wel dit word een dikke flop.
Staat nog in zijn kinderschoenen maar wat ik op het moment zie mogen ze het allemaal bijhouden van mij.
Dan kan je beter een satelietje laten instaleren.(voorlopig toch)
25 euro voor alle matchen
15 euro voor 3 matchen
8 euro voor 1 match
Als je het mij vraagt wel dit word een dikke flop.
Staat nog in zijn kinderschoenen maar wat ik op het moment zie mogen ze het allemaal bijhouden van mij.
Dan kan je beter een satelietje laten instaleren.(voorlopig toch)
Ik heb alvast zo'n digitaal sat receiver geplaatst,een enorm aanbod van zenders. 3 satelieten zonder moeite te ontvangen ,astra,hotbird en astra 2a-2b-2d waarop alle BBC zenders vrij te ontvangen.Dus een eenmalige investering van +/-375 Euro.Waarom je druk maken over bgc of telenet
als je toch graag digitale tv wil kijken ik heb ze alvast hun aanbod niet vandoen
- brooklyn
- Elite Poster
Belgacom is niet slim geweest , Ze moesten eerst hun VDSL netwerk volledig op poten zetten (in een groter tempo dan dat nu het geval is)
en dan hadden ze HDTV moeten aanbieden.
iedereen koopt een plasma of een lcd tv
voetbal kijken op een plasma in een resolutie van 1920x1080 beeldlijnen
dat zou pas in orde geweest zijn.
en dan hadden ze HDTV moeten aanbieden.
iedereen koopt een plasma of een lcd tv
voetbal kijken op een plasma in een resolutie van 1920x1080 beeldlijnen
dat zou pas in orde geweest zijn.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
@Goldbird
Ik wist niet dat alle BBC kanalen te ontvangen waren, zijn er nog interessante zenders? Ik vind BBC 1 & 2 qua programmering echt wel veruit één van de beste zenders op het huidige kabelnet. Mijn hoop was eigenlijk dat met digitale televisie er eindelijk een sci-fi channel à la Amerikaanse stijl opgericht zou geraken, maar met de magere poging van Belgacom zal dit niet voor direct zijn.
Ik wist niet dat alle BBC kanalen te ontvangen waren, zijn er nog interessante zenders? Ik vind BBC 1 & 2 qua programmering echt wel veruit één van de beste zenders op het huidige kabelnet. Mijn hoop was eigenlijk dat met digitale televisie er eindelijk een sci-fi channel à la Amerikaanse stijl opgericht zou geraken, maar met de magere poging van Belgacom zal dit niet voor direct zijn.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
The_Borg schreef:@Goldbird
Zullen we geldschieters verzamelen en het project opstarten? Meon doet alvast ook mee. We zenden Alle star Trek-series uit, Star wars, Babylon 5, Starship Troopers, etc etc maar we moeten ook degelijke duiding geven over het universum en de technologie die in de series gebruikt werden. Ook een dagelijks Sterrenjournaal met nieuws over hedendaagse ruimtevaart en de nieuwste ontdekkingen moet kunnen. Misschien kan Frank Dewinne een programma presenteren over de ruimte geschiedenis en Frank Deboosere kan meer uitleg geven over sterren en planeten.
Naam van de zender... Spock TV... ah jaaaaaaaaa Blue-sky nemen we in dienst als cosultant
PS: misschien kan de Userbase-crew Clickx voor zijn en een eigen Digi-zender starten? Userbase TV?
@Then_Borg
Ik heb er even mijn frequentie lijst bijgenomen.
BBC1-BBC2-BBC3-BBC4-CBeebies-BBC News24-BBC1 Northern Ireland-BBC-1 Oxford-BBCi1-2-3-4-5-6-7-8-9-SKY active info-1-2-4-ITV 3-Nickelodeon Europe-daarbovenop ook nog verschillende music channels
Deze zijn allemaal FTA (Free To Air)te ontvangen.Zo zie je maar wie hier bepaald wat we te zien krijgen.Op Astra veelal duitse FTA ongeveer een 30-tal-Hotbird veelal Italiaanse-frans en spaanse channels en dit alles FTA
Ik heb er even mijn frequentie lijst bijgenomen.
BBC1-BBC2-BBC3-BBC4-CBeebies-BBC News24-BBC1 Northern Ireland-BBC-1 Oxford-BBCi1-2-3-4-5-6-7-8-9-SKY active info-1-2-4-ITV 3-Nickelodeon Europe-daarbovenop ook nog verschillende music channels
Deze zijn allemaal FTA (Free To Air)te ontvangen.Zo zie je maar wie hier bepaald wat we te zien krijgen.Op Astra veelal duitse FTA ongeveer een 30-tal-Hotbird veelal Italiaanse-frans en spaanse channels en dit alles FTA
-
- Elite Poster
Wat gebeurt er eigenlijk met mensen die al een skynet abbo hebben en in september/oktober belgacomtv nemen en een maand of 6 later beslissen dat ze geen internet meer willen? Dan zijn ze verplicht nog 6maanden internet te houden of 6maanden voor belgacomtv te betalen zonder te kunnen kijken?
Spock, ik ga direct akkoord en wil mij gerust buigen over de programmering, maar als geldschieter zult ge iemand anders dan dezen arme student moeten vinden . Btw, vergeet Battlestar Galactica & Stargate SG1/Atlantis niet .
The_Borg schreef:Spock, ik ga direct akkoord en wil mij gerust buigen over de programmering, maar als geldschieter zult ge iemand anders dan dezen arme student moeten vinden . Btw, vergeet Battlestar Galactica & Stargate SG1/Atlantis niet .
Buck Rogers en The powers of Matthew Star niet vergeten
Hela, er is meer dan alleen maar dat Amerikaans gedoe : hier enkele gouwe ouwe :
Space 1999, Blake's 7, Dr. Who, The Prisoner, The Red Dwarf , etc.
Space 1999, Blake's 7, Dr. Who, The Prisoner, The Red Dwarf , etc.
ZMD schreef:Wat gebeurt er eigenlijk met mensen die al een skynet abbo hebben en in september/oktober belgacomtv nemen en een maand of 6 later beslissen dat ze geen internet meer willen? Dan zijn ze verplicht nog 6maanden internet te houden of 6maanden voor belgacomtv te betalen zonder te kunnen kijken?
Dan heb je geen digitv meer ook want belgacomtv gaat via uw adsl abbo dus kan je niet anders dan het internet erbijnemen. Ze kunnen wel nog hun abbo afzeggen als de prijs bekend wordt.
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik zie die Belgacom TV ook echt niet zitten.
Wat in mijn ogen wel kans tot slagen zou hebben is het oprichten van een SUPER Videotheek waar je aan DEZELFDE PRIJS als in een videotheek films kunt downloaden de je dan bvb één week kunt bekijken.
Dan hoef je niets van hardware bij te kopen of abo's te nemen voor zaken die je niet wil.
Wat in mijn ogen wel kans tot slagen zou hebben is het oprichten van een SUPER Videotheek waar je aan DEZELFDE PRIJS als in een videotheek films kunt downloaden de je dan bvb één week kunt bekijken.
Dan hoef je niets van hardware bij te kopen of abo's te nemen voor zaken die je niet wil.
So long, and thanks for all the fish
Indien je een SUPER Videotheek bedoelde klik daar op aanvraag?Mahimahi schreef:Wat in mijn ogen wel kans tot slagen zou hebben is het oprichten van een SUPER Videotheek waar je aan DEZELFDE PRIJS als in een videotheek films kunt downloaden de je dan bvb één week kunt bekijken.
Maar is enkel voor 24 uur
Wanneer u een film huurt op Belgacom TV kan u die gedurende 24 uur bekijken.
Na deze termijn wordt de huur automatisch beëindigd.
- [The Cleaner]
- Member
Anonymous schreef:The_Borg schreef:Spock, ik ga direct akkoord en wil mij gerust buigen over de programmering, maar als geldschieter zult ge iemand anders dan dezen arme student moeten vinden . Btw, vergeet Battlestar Galactica & Stargate SG1/Atlantis niet .
Buck Rogers en The powers of Matthew Star niet vergeten
en de thunderbirds ook zeker?