Een e-mail, met een filmpje in bijlage. Heel gewoon, tot op het einde van het filmpje je gsm plots begint te rinkelen. Het nieuwe reclameconcept dat de link legt tussen het internet en de gsm is een Belgische wereldprimeur. Autoproducent BMW debuteert ermee voor de campagne van de Mini One.
Het filmpje, gemaakt door het Antwerpse productiehuis De Filmkeuken, toont hoe via de telefoon een wachtwoord een paar keer wordt doorgegeven. Een Chinese kok belt via een beul uit een martelkamer naar een non. Dan stapt iemand een telefooncel binnen en vormt jouw gsm-nummer. Twee seconden later rinkelt je gsm en krijg jij het wachtwoord te horen om deel te nemen aan een wedstrijd voor de Mini One.
Dat kan doordat vooraf iemand jouw e-mailadres en gsm-nummer opgaf. Men verwacht dat ook jij het e-mailadres en gsm-nummer van een vriend opgeeft. Op die manier blijft de campagne lopen. ,,Het is een campagne met een viraal effect,'' zegt Philip Eeckels, marketingmanager bij Mini B-Lux. ,,We voelen dat er misverstanden leven rond onze Mini One, onder andere rond de prijs. 80 procent van de ondervraagden schat die veel te hoog in. Daarom willen we de Mini One-doelgroep bereiken. Dat zijn mensen tussen 20 en 35 jaar oud. Internetters dus, die we best via een on line-actie kunnen te pakken krijgen.''
Het moest lukken dat het Belgische bedrijf By The Way net klaar was met de techniek om het internet te linken aan het mobiele telefoonnet. ,,We aarzelenden niet om die techniek te gebruiken. Voor zover bekend, is dit de allereerste keer dat op deze manier promotie wordt gevoerd,'' zegt Philip Eeckels.
De campagne is vorige week woensdag gestart. Eerst stuurde BMW het bericht naar de mailbox van 1.500 mensen die legaal in hun mailinglijst zitten. Vanaf nu moeten ontvangers van de Mini-mail het e-mailadres en gsm-nummer van een vriend opgeven. ,,Wij kunnen volgen hoe vaak het filmpje wordt doorgegeven. En dat lukt aardig,'' zegt Eeckels.
,,Op het moment dat je het e-mailadres en gsm-nummer van een vriend opgeeft, verklaar je je akkoord met de privacy policy. Die stelt dat de BMW Group Belgium je gegevens mag gebruiken om info te sturen,'' zegt Sylvie Verbrugge van het creatief agentschap Dubois Meets Fugger.
,,Maar we gaan daar geen misbruik van maken. Niemand moet vrezen dat we hem via zijn gsm zullen stalken. Mensen via hun e-mailadres op de hoogte houden van onze activiteiten, dat kan wel. Tenzij men laat weten dat niet te willen. Dan schrappen we dat adres meteen van onze lijst.''
,,Omdat we alleen naar Belgische gsm-nummers bellen, loopt deze actie alleen bij ons. Wij betalen de oproepkosten. Buitenlandse nummers bellen, is te duur. Je kan het filmpje wel een eindeloos aantal keer bekijken, maar je zal slechts éénmaal worden opgebeld. Ook dat is kostenbesparend,'' zegt Eeckels.
Na het wachtwoord-filmpje krijg je een informatief promofilmpje over de Mini One te zien. Aansluitend volgen twee vragen. Wie deze wedstrijd wint, mag twee maand lang met twee Mini's rondrijden. ,,Ook daarom valt deze campagne op. Je wint meteen twee wagens. Op die manier kan je je vrouw of een vriend gelukkig maken.''
Bron: Belga
Belgisch internetfilmpje belt je gsm op
Wat vroeger omschreven was als een kettingbrief is nu toegepast in deze reclame techniek, als GSM ketting...verzenden. Zou men ook massale spam kunnen noemen, hun expert in de rechten zal wel zijn voorzorgen genomen hebben.
(zodat er geen aanklacht komt tegen het verzenden van spam)
Was het verzenden van kettingbrieven niet verboden op het Internet via e-mail? (massa mail)
OK het is hier geen e-mail,....wel GSM spambericht!
(zodat er geen aanklacht komt tegen het verzenden van spam)
Was het verzenden van kettingbrieven niet verboden op het Internet via e-mail? (massa mail)
OK het is hier geen e-mail,....wel GSM spambericht!

- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Doet me denken aan Nokia Game.
Was een spel met best grote immersion. Internet, mail, kranten, tv, gsm, radio, ... alles werd er in betrokken. Overal konden tips zitten, je had alle info nodig om het verband te snappen, ... Is denk ik een van het enige voorbeeld van een full-media-campagne waarbij alles op mekaar is afgestemd.
Was een spel met best grote immersion. Internet, mail, kranten, tv, gsm, radio, ... alles werd er in betrokken. Overal konden tips zitten, je had alle info nodig om het verband te snappen, ... Is denk ik een van het enige voorbeeld van een full-media-campagne waarbij alles op mekaar is afgestemd.
Het is geen spam omdat een kennis van je je e-mailadres opgeeft. Daarna krijg je dus de bewuste mail met de uitnodiging te gaan kijken waarna je op je gsm gebeld zal worden tijdens het bekijken van dat filmpje.Blue-Sky schreef:Wat vroeger omschreven was als een kettingbrief is nu toegepast in deze reclame techniek, als GSM ketting...verzenden. Zou men ook massale spam kunnen noemen, hun expert in de rechten zal wel zijn voorzorgen genomen hebben.
(zodat er geen aanklacht komt tegen het verzenden van spam)
Was het verzenden van kettingbrieven niet verboden op het Internet via e-mail? (massa mail)
OK het is hier geen e-mail,....wel GSM spambericht!
Je hebt hier wel gelijk, maar het hele opzet is zo dat men iedereen betrekt in hun handige reclame campagne.Kochanie schreef:Het is geen spam omdat een kennis van je je e-mailadres opgeeft.
En op die wijze toch een massa aan berichten verzend, enkel de GSM operatoren zullen in hun nopjes zijn.

Leuke topic overigens, waarschijnlijk nog veel reply's te verwachten.

Waaw verbazingwekkende techniek :/, dit wordt als eindwerkje gemaakt van sommige graduaten, zo verbijsterende innovatie dus ook weer niet.Het moest lukken dat het Belgische bedrijf By The Way net klaar was met de techniek om het internet te linken aan het mobiele telefoonnet. ,,We aarzelenden niet om die techniek te gebruiken. Voor zover bekend, is dit de allereerste keer dat op deze manier promotie wordt gevoerd,'' zegt Philip Eeckels.
Ik vind dit trouwens redelijk spamachtig overkomen. Ik wil niet dat BMW over mijn telefoonnummer beschikt, als één van mijn kennissen mijn nummer doorgeeft is dat nog altijd zonder mijn toestemming en zal ik redelijk pissed zijn.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Snakehit
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
- Locatie: Izegem, Belgie
- Contacteer:
Net eens gedaan, sjiek hé
Das nog eens nen toffen om door te sturen, hopen dat BMW hier wel geen misbruik van gaat maken. Gevoelige informatie gaat er daar langs gaan hé.
Hopend van niet, ik vind het toch wel goed geslaagd.
http://mini.smtp1.net/reg.asp?lng=nl
Om mee te doen.

Das nog eens nen toffen om door te sturen, hopen dat BMW hier wel geen misbruik van gaat maken. Gevoelige informatie gaat er daar langs gaan hé.
Hopend van niet, ik vind het toch wel goed geslaagd.
http://mini.smtp1.net/reg.asp?lng=nl
Om mee te doen.
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
- poohbeer
- Pro Member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Begrijp ik dus goed dat een kennis die MIJN gegevens opgeeft een policy tekent over MIJN privacy?Kochanie schreef: ,,Op het moment dat je het e-mailadres en gsm-nummer van een vriend opgeeft, verklaar je je akkoord met de privacy policy. Die stelt dat de BMW Group Belgium je gegevens mag gebruiken om info te sturen,'' zegt Sylvie Verbrugge van het creatief agentschap Dubois Meets Fugger.
Effe waarschuwing: de lul die mijn gegevens hier voor durft opgeven die mag zich een paar uurtjes later verwachten op een aantal abbonementjes van mailinglistjes.
Dit vind ik toch altijd weer zo'n loze uitspraken he. "nee we gan er zeker niks mee doen hoor" Maar toch wel eventjes opvragen. En al zijn ze eerlijk en gebruiken ze de gegevens niet.. Volgend jaar koopt Chevrolet hun over.. kunnen ze die garantie dan nog bieden?,,Maar we gaan daar geen misbruik van maken. Niemand moet vrezen dat we hem via zijn gsm zullen stalken. Mensen via hun e-mailadres op de hoogte houden van onze activiteiten, dat kan wel. Tenzij men laat weten dat niet te willen. Dan schrappen we dat adres meteen van onze lijst.''
Not gonna use it? Don't ask it!
-
- Premium Member
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
- Twitter: xtrshop
- Locatie: Antwerpen - Wilrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
amai, amai, wat een dure en grote woorden. Dus elke vriend van jou die aan een meisje je telefoonnummer doorgeeft of je mailadres weet waar hij zich aan kan verwachten.Begrijp ik dus goed dat een kennis die MIJN gegevens opgeeft een policy tekent over MIJN privacy?
Effe waarschuwing: de lul die mijn gegevens hier voor durft opgeven die mag zich een paar uurtjes later verwachten op een aantal abbonementjes van mailinglistjes.
En, dan jouw 'straf', de mailinglistjes, wat is dat dan? Dan ben je toch echt wel fout bezig (doe niet bij een ander wat je zelf niet wil)!
en het is "abonnementjes" als het dan toch allemaal zo juist moet zijn.
'k vind het ook allemaal overroepen.. heb het zelf es gedaan om te zien wat het juist gaf.. en ik vond het nog quit funny ook 
Zolang cabrio-mini daar geen andere dingen mee doet, waarom niet.. en laf zijn ze niet, het is zelfs geen privé nummer als ze je bellen...
helaas kreeg ik bij het opzoeken op 1207 volgend bericht:
Geen enkel oproepnummer beantwoordt aan uw opzoeking. In veel gevallen kan de kennis van onze 1207 operatoren u wel een antwoord bieden. Bel de nationale inlichtingen op 1207, het slimme nummer.
enfin.. het is es een andere vorm van reclame en mocht ik ooit merken dat ze mijn nummer houden voor andere doeleinden zullen ze mij natuurlijk ook wel horen
grtz,
Fly

Zolang cabrio-mini daar geen andere dingen mee doet, waarom niet.. en laf zijn ze niet, het is zelfs geen privé nummer als ze je bellen...
helaas kreeg ik bij het opzoeken op 1207 volgend bericht:
Geen enkel oproepnummer beantwoordt aan uw opzoeking. In veel gevallen kan de kennis van onze 1207 operatoren u wel een antwoord bieden. Bel de nationale inlichtingen op 1207, het slimme nummer.
enfin.. het is es een andere vorm van reclame en mocht ik ooit merken dat ze mijn nummer houden voor andere doeleinden zullen ze mij natuurlijk ook wel horen

grtz,
Fly
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
is back!
----
@jan28, niet zeveren hé, dat blijft in privé-sfeer. Hier worden er direct bedrijven bij betrokken. Er is voor mij wel degelijk een verschil tussen het uitwisselen van adressen tussen personen onderling en het uitwisselen met een bedrijf.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Velen zullen weigerachtig staan hun e-mail én GSM nummer achter te laten op een website dus vragen ze het maar aan een kennis. Reden te meer om je kennissen zorgvuldig uit te kiezen
Ik werk hier al jaren met 2 e-mail adressen... het eerste geef ik enkel aan mensen die ik volledig vertrouw en die wéten dat ze het privé moeten houden. Het 2de is voor alle anderen. Op die manier houd ik mijn voornaamste mailbox al jarenlang spamvrij.
E-mail adressen waarvan de mail gelezen wordt en actieve GSM nummers zijn van onschatbare waarde voor marketingdoeleinden. Daar weegt een telefoontje van enkele seconden niet tegenop.

Ik werk hier al jaren met 2 e-mail adressen... het eerste geef ik enkel aan mensen die ik volledig vertrouw en die wéten dat ze het privé moeten houden. Het 2de is voor alle anderen. Op die manier houd ik mijn voornaamste mailbox al jarenlang spamvrij.
E-mail adressen waarvan de mail gelezen wordt en actieve GSM nummers zijn van onschatbare waarde voor marketingdoeleinden. Daar weegt een telefoontje van enkele seconden niet tegenop.