Dreamweaver

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

Ik weet niet echt waar ik dit moet posten. Maar hier komt ie, ik zit op een pc in netwerk 2pc's de andere pc maakt verbinding met internet. Wanneer ik verbinding probeer te maken met mn site via dreamweaver lukt dit niet. kan dit liggen aan de firewall? op de andere zit Norton 2000 en hier staat zonealarm. moet ik aan de instellingen van de firewalls iets veranderen?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm uploaden via dreamweaver zelf ofzo?

Dat kan ik niet echt aanraden, je bent beter dat je je files zelf uplaod via een ftp client. Mja, zo kan je niet direct zeggen aan wat het ligt, maar het kan idd aan je firewall liggen. Om dit te testen: zet je gewoon alle firewalls af en probeer je opnieuw.

Ik merk dat die dreamweaver voor jou nogal problemen vormt. Is dit een officiele versie, anders kan het wel eens goed zijn dat je versie niet volledig in orde is!
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Bij Dreamweaver(gekraakte versie :evil: ) werkt niet alles
optimaal, je kan zelfs geheugenfouten krijgen(ondanks genoeg geheugen)
Daarom beter een offciele versie of een andere goedkopere
site editor. Er zijn genoeg goeie gratis beschikbare webeditors,
ik kan er zo niet opkomen maar een zoekteerm in Google ofzo
zal je best wel op weg helpen.

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

taj,

indien je dus een gekraakte versie hebt, dan verklaat dit zowel je traag windows porbleem en je upload probleem. Ik kan niks anders aanraden dan die gekraakte versie te uninstallen en eventueel uit te kijken naar een gratis webeditor, zoals Weetgraag zegt. Ofwel moet je overwegen om een licentie van Dreamweaver te kopen.
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Heb hier een linkje naar ACEhtml
http://freeware.acehtml.com/
je hebt een betaal versie en ook een freewareversie
Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt maar de reviews
zijn wel goed geloof ik.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

ok ik ben nu even ACEhtml aan het downloaden en zal dat eens testen
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi,

dreamweaver , frontpage etc dat noem ik allemaal bucht

alles wat je nodig hebt om een oogverblindende website te maken zit standard reeds in windows

good old notepad ........

natuurlijk voor newbies kan zo een programma wel handig zijn
Registered Linux user #286313
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Volledig akoord Erik maar ik gebruik ook dreamweaver
en ik maak wel geen gebruik van de "drag and drop".
Zelf je code schrijven is altijd beter en dat doe ik ook,
dreamweaver is wel handig als je niet alsmaar wil testen en
direkt resultaat wil zien en de ingebakken functies "create table"
enzo zij wel handig.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

mja notepad al goed en wel ma voor mensen die html niet zo onder de knie hebben... ik heb ook geruime tijd met frontpage gewerkt. werkt allemaal goed maar visueel schieten de site's veel te kort ten opzichte van sites gemaakt met dreaweaver. weet iemand wat een versie van DW kost niet de volledige Macromedia Mx studio met fireworks enzo erbij enkel DW
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dreamweaver is een prima programma om websites in te designen. Zelf zit ik half en half in code view / wysiwyg view te werken. Een tabel maken met 3 klikken of zelf de nodige tags typen, het is een verschil hoor als je snel wilt doorwerken. Als je trouwens met onconventionele layouts zit is het handig om in mysiwyg te werken.

In ieder geval Dreamweaver 6.0 zat vol, vol bugs (zo werd geheugen niet altijd goed vrijgegeven). Er is ondertussen een update naar versie 6.1 die een pak stabieler is.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Hier vind je de prijzen van verschillende versies
http://www.hcw.be/hcwcs/qsw2.asp?c=s&sw=dreamweaver
de academic is natuurlijk alleen geldig als je student bent
maar de Dreamweaver homepages is de goedkoopste
oplossing.
Wel prijzig die Dreamweaver, ik had het geluk een Academic versie
te kunnen aankopen via de school van mijn zoon.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dreamweaver homepages is wel het programma niet eh, enkel voorbeeldsites...

Eigenlijk ben je het beste koop af met Studio MX: dan heb je Flash MX, Dreamweaver MX, Fireworks MX en Freehand MX.

De Studio is relatief goedkoop met z'n prijs van iets minder dan 1000 €. Vooral integratie tussen de verschillende pakketten is wel leuk. (Office is ook beterkoop dan Word, Excel, Powerpoint, ... apart).
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

mja als student vind ik 1000EUR wel veel geld 150EUR voor Dreamweaver alleen valt wel mee...
dit heb ik ook nog gevonden bij hcw:
pc CD-ROM ACADEMIC Macromedia Studio MX Plus UK 299.90EUR...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je mag de academic license strikt gebruiken voor schoolse toepassingen: in functie van uw opleiding dus. En dat houdt in dat je daar geen commerciële dingen mee moogt maken. Als je dan toch legaal de toer op wilt gaan heb je een full license nodig, anders ben je net zo veel in fout als een trial downloaden en die cracken.
Gebruikersavatar
taj
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 maa 2003, 21:19
Locatie: B, Tielt
Contacteer:

das wel weer iets anders... zo is er altijd iets :wink: maar comercieel ben ik toch niet bezig. dusja we zullen zien ik zal nog even rondkijken voor een alternatief ,weet er niemand iets?
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

meon schreef:Dreamweaver homepages is wel het programma niet eh, enkel voorbeeldsites...

Eigenlijk ben je het beste koop af met Studio MX: dan heb je Flash MX, Dreamweaver MX, Fireworks MX en Freehand MX.

De Studio is relatief goedkoop met z'n prijs van iets minder dan 1000 €. Vooral integratie tussen de verschillende pakketten is wel leuk. (Office is ook beterkoop dan Word, Excel, Powerpoint, ... apart).


1000 € = 40000 oude bfr wat gij goedkoop noemt meon dat noem ik belachelijk duur macromedia is trouwens gekend voor zen belachelijk dure en "buggy" software :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Erik schreef:1000 € = 40000 oude bfr wat gij goedkoop noemt meon dat noem ik belachelijk duur macromedia is trouwens gekend voor zen belachelijk dure en "buggy" software :mrgreen:


Duur? Ik vind 40.000 fr voor 4 programma's niet duur hoor. Ok, jij bent misschien veel met linux bezig en bent het bijgevolg niet meer gewoon dat software geld kost, maar voor de meerderheid van de programma's geldt dat nog altijd.

Nu, die buggy programma's, da's inderdaad waar: Dreamweaver MX is veel te snel uit gekomen (Flash MX trouwens ook).
En belachelijk duur... dat zou ik nog niet durven zeggen...
Wat dacht je van $42,999 US per processor voor Microsoft Content Management Server ? Inderdaad: da's een slordige 1,8 miljoen oude belgische franken :-) ( http://www.microsoft.com/cmserver/howtobuy/default.htm )
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mja als je snel wilt werken ben je idd veel makkelijker af dan met notepad. Dat is een feit dat meon aanhaalt ;-). Om met Dreamweaver te werken ken je best ook genoeg html want niet alle functies zijn evenhandig. In sommige situaties is het handig gewoon even code-layout op te roepen en je tag invoegen ;-)

Dreamwveaver is basic-gezegd: IE-testen van files en notepad in elkaar...
Enkel de functie om je layout enzo in te stellen met menuutjes enzo.. maar laat dat maar achterwege: css gebruiken!!!

Mja, wat die prijs betreft vind ik wel dat Flash zijn geld waard is, je kan er echt heel goede dingen mee doen en maken, je moet er wel mee kunnen werken :p, dreamweaver mag wel iets goedkoper, maar kom tja alle software is duur tegenwoordig!
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”