ftp via IE

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Mizi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 maa 2003, 23:45

kan je eigenlijk bestanden via IE uploaden? ik heb gezien dat telenet-klanten dit kunnen.

Thuis gebruik ik ws_ftp om bestanden te uploaden. Maar soms moet ik op locatie bestanden online kunnen zetten en het zou gemakkelijk zijn moest dit kunnen via IE zodat ik niet telkens een ftp-prgramma moet installeren.

ALs ik naar ftp://users.skynet.be ga krijg ik geen toegang, hij vraagt ook niet naar een login ofzo

als ik dan naar ftp://[email protected] ga, dan vraagt hij een login maar na lange tijd wachten krijg ik de error: "Ca't open data connection"

thx
Mizi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 maa 2003, 23:45

ok laat maar nu werkt het wel
blijkbaar lag mijn xp-firewall weer aan.

is het trouwens mogelijk (via ws_ftp desnoods) om te zien hoeveel ruimte alle bestanden op de webspace innemen? nu moet ik telkens de map openen om te zien hoeveel er in zit.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mizi,

het is mogelijk om met IE, - eigenlijk niet IE maar Windows Explorer - files te uploaden met je skynet-webspace.

Je maakt gewoon een netwerkverbinding met je ftp server. Zo kan je gewoon files naar je ftp slepen en ze staan erop... ik gebruik dat ook af en toe, om files vanop school op server te zetten werkt prima!

Let wel voor een users.belgacom.net werkt dit niet altijd, omdat je daar via een Belgacom IP enkel de webspace kan accessen. Dus vb niet via Telenet. Voor users.skynet.be werkt dit normaal wel.

Wat betreft de weergave van de quota, heb ik hier ook al naar gezocht in wsftp en niet direct gevonden, ik zal vanavond nog eens kijken of je het via wsftp ook kan opvragen.
Je kan ook je quotas opvragen door even via start > uitvoeren / run > command > ftp[enter]

Je maakt gewoon via dit dos-proggie een ftp connectie, logt in met pwd en login en normaal krijg je op de laatste lijn je quotas te zien.
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Was een beke vergeten, maar u quotas opvragen via wsftp gaat ook zenne. Ge moet gewoon het ftp command LIST uitvoeren op de remote.

Ik weet wel niet of ge dat kunt instellen dat hij automatisch uw quotas weergeeft, of dat hij dat cmd automatisch uitvoert. Dat zou ik nog eens moeten bezien. Ben erop gebotst doordat ik hier wsftp op nieuwe schijf aant installen ben.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”