Scarlet One: nummeroverdracht

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
dj_happy_dance
Starter
Starter
Contacteer:

Gisterenavond had ik mijn Scarlet Box geïnstalleerd. Op papier stond dat ik tussen 9 en 17 kan bellen voor de nummeroverdracht, maar ik dacht ik ga toch proberen. Dan moest ik taal kiezen en daarna een nummer met een hekje. De automatische operator zei dat de nummeroverdracht zou beginnen en daarna de telefoonlijn getest wordt en dat ik niet meer moest terugbellen. Daarna hoorde ik tuut-tuut-tuut-tuut. Heb dan maar neergelegd.

Vandaag voor 17 uur ( 16:50 dacht ik ), belde ik opnieuw en kreeg ik weer hetzelfde. De nummeroverdracht is nog niet ok denk ik. Als ik bel naar telefoon dan krijg ik 'external call' te zien, en ik heb nummerweergave mee besteld.

Iemand ervaringen, duurt da nog ffkes eer dat in orde komt of zo ? Alles dat ik nu bel ( naar vaste telefoons ) kost dat nog geld ?
Fluppe

vraag het eens aan uwe god bjorn , die weet toch alles.

on topic :
Ja het kost nog geld als je via belgacom belt. Als je voor elke gesprek een klik hoord in je box (relais) bel je nog via belgacom.Als je je telefoon rechtreeks aansluit op telefoonnet en je hoort nog kiestoon is belgacom nog actief en bel je dus via belgacom.
Tijdens een (inkomend)gesprek moete de lampejes van de scarlet box knipperen , zoniet = belgacom
rockyou
Starter
Starter

Als je telefoon aangesloten is op Phone1 van de Scarlet box, bel je via scarlet. Inkomende telefoons komen nog via Belgacom zolang nummerportering niet gebeurd is.
dj_happy_dance
Starter
Starter
Contacteer:

We zitten nu toch enkele dagen verder, en volgens www.1299.be zit ik nog altijd op Belgacom. Is dat normaal dat da zolang duurt? Als iemand belt dan brand het 'phone' lampke ook niet. Als ik wil bellen dan brand die wel. Dat wil dus toch zeggen dat bellen via Scarlet is.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”