Ik zit met een probleem en weet niet hoe ik het kan oplossen.
Mijn modem valt soms geregeld uit. Soms 2x in 10 min, soms 1 keer op een dag en soms valt ie zelfs om de 10 min uit ofzo als ik aan het gamen ben.
Als ik een spel aan het doen ben krijg ik opeens ping van 100-200 en zo gaat deze 10 sec door. En daarna krijg ik connection problems. Ik ga dan terug naar windows en dan even erna krijg ik scherm dat de verbinding uit is gevallen. En m'n modemicoontje word dan geel.
Dit probleem is begonnen sinds dat ik 3.3Mbps had. Wat ondertussen al meer als 2 maanden geleden is. Het uitvallen van de modem gebeurd steeds vaker. En als ik "moet" gamen valt m'n verbinding uit.
Het heeft niets te maken met verbinding behouden/verbreken aanvinken ofzo hé.
Ik heb alle aansluitingen gecontroleerd en alles zit nog op z'n plaats.
Ik heb een Alcatel Speedtouch USB modem (groene rog) en ben aangesloten op een Skynet ADSL Go abbonement (10 gb dl/ul).
Ik weet echt niet wat het probleem is...
Is er iemand die een idee wat EEN probleem kan zijn van dit?
Of enkele tips van instellingen die ik moet aanpassen of zo?
PS: als dit nog eens gebeurd zal ik een screenshot nemen en deze hieronder posten
Thanks for your help
Edited by Sub Zero
Ik heb je post verplaatst. Het onderdeel klachten is meer bedoelt als je klachten hebt over een ISP of zo.
Edited by The Oddity
Image link gewist omwille van foutieve url
Internet valt uit,synchro-loss
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Welk OS heb je? Geef ook eens wat meer info over je PC. Er zijn gekende problemen met een VIA-chipset, dus als je zo eentje hebt, dan moet je je VIA-drivers updaten. Als je windows XP hebt, SP1 installeren. Dit kan altijd helpen. Dit zijn vaak voorkomende fouten.
Cheers
Cheers
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Zoals jij het probleem hierboven beschrijft is het probleem de 500mA die je USB-poort moet leveren. Het zijn toch de symptomen er van. Misschien weet een andere mod een andere oplossing. De bovengenoemde dingen waren zo de eerste die in mijn gedachten opkwamen. gebruik je een verlengdraad? Probeer eens je modem aan te sluiten waar je BGC-lijn binnen komt, zonder telefoontoestellen en zo. Enkel je modem. Het kan altijd zijn dat er ergens een foutje in zit. Je kan ook altijd eens je lijn laten uitmeten door BGC.
Cheers
Cheers
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik had je screenshot nog niet gezien, sorry. Het is blijkbaar een probleem met je lijn hoor. Zoals hier boven gezegd, sluit je PC eens aan op de "root" van je telefoonlijn. Je kan ze eventueel laten uitmeten door BGC.
Cheers
Cheers
Maar ik vind het raar dat ik nog nooit deze problemen heb gehad, en sinds 3.3Mbps heb ik deze problemen.
Dus voordien was alles in orde (zelfde installatie toen, als nu).
Ik heb nu iets verandert in mijn netwerkadapters, iets met energie besparen. Hopelijk werkt het nu wel. Tip van The Oddity btw
EDIT: Ik kan dat altijd eens proberen
Dus voordien was alles in orde (zelfde installatie toen, als nu).
Ik heb nu iets verandert in mijn netwerkadapters, iets met energie besparen. Hopelijk werkt het nu wel. Tip van The Oddity btw
EDIT: Ik kan dat altijd eens proberen
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik heb het juist gelezen... Beter eerst The Oddity zijn tip proberen, als je dan gans je PC verhuist voor niks... Dan sta je daar wel mooi. Laat ons iets weten.
Cheers
Cheers
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Heb eens snel gelezen,
ik zou idd eerst die setting eens uitproberen en anders indien het geen soelaas brengt:
- modem resetten: kabel eens uitrekken en opnieuw instekken (usb)
- modem uninstallen complete clean uninstall en erna een install..
Lukt dat nog niet en het blijft erg, dan zou ik opteren even contact te nemen met de technische dienst van Belgacom en je lijn laten uitmeten, al vermoed ik niet dat je lijn er voor iets tussen zit. Dit is nl een gekend vervelend probleem van de SPTU, maar er is niet echt een sluitende oplossing.
Je kan altijd je versie van je drivers eens updaten naar versie V1.6R (daar is heel wat positieve feedback over, omtrent die synchronisatieverliezen) Ik weet niet welke versie je nu hebt?
Let wel V1.6R is een update! geen volledige driver. Je dient dus eerst versie 1.4.1 ofzo te installeren en daarna te updaten naar 1.6R evntueel kan je de laatste nieuwe driver proberen: V2.0.1 maar die heeft beetje probs met Win9x, WinMe.. dus eventueel opteren voor 1.6R.
ik zou idd eerst die setting eens uitproberen en anders indien het geen soelaas brengt:
- modem resetten: kabel eens uitrekken en opnieuw instekken (usb)
- modem uninstallen complete clean uninstall en erna een install..
Lukt dat nog niet en het blijft erg, dan zou ik opteren even contact te nemen met de technische dienst van Belgacom en je lijn laten uitmeten, al vermoed ik niet dat je lijn er voor iets tussen zit. Dit is nl een gekend vervelend probleem van de SPTU, maar er is niet echt een sluitende oplossing.
Je kan altijd je versie van je drivers eens updaten naar versie V1.6R (daar is heel wat positieve feedback over, omtrent die synchronisatieverliezen) Ik weet niet welke versie je nu hebt?
Let wel V1.6R is een update! geen volledige driver. Je dient dus eerst versie 1.4.1 ofzo te installeren en daarna te updaten naar 1.6R evntueel kan je de laatste nieuwe driver proberen: V2.0.1 maar die heeft beetje probs met Win9x, WinMe.. dus eventueel opteren voor 1.6R.
I love it when a plan comes together!
Ik heb heel lang die 1.6R gebruikt en heb sinds deze week geupdate naar die nieuwe versie. Maar de problemen blijven gewoon.
Mijn modem heb ik al eens uninstalled (een maand geleden).
Maar als ik modem uitrek en terug insteek en zo, dat kan toch niets veranderen? Is toch hetzelfde als dat ik mijn PC reboot.
Mijn modem heb ik al eens uninstalled (een maand geleden).
Maar als ik modem uitrek en terug insteek en zo, dat kan toch niets veranderen? Is toch hetzelfde als dat ik mijn PC reboot.
- Erik
- Elite Poster
- Berichten: 1321
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
als dat modemicoontje in de windows taskbar veranderd van groen naar geel wil dat zeggen dat uw modem de synchronisatie verliest .Dit kan verschillende oorzaken hebben .
ik heb tijdje geleden identiek hetzelfde probleem gehad ik heb de modem toen in een andere usb poort gestoken en het probleem is weggegaan
verkeerd aangesloten bekabeling kan dit ook tot gevolg hebben .....
as ik van u was ik zou eens bellen naar 0800/22700
(optie adsl storingen)
en leg u probleem daar eens uit normaal moeten die mensen u kunnen helpen
ik heb tijdje geleden identiek hetzelfde probleem gehad ik heb de modem toen in een andere usb poort gestoken en het probleem is weggegaan
verkeerd aangesloten bekabeling kan dit ook tot gevolg hebben .....
as ik van u was ik zou eens bellen naar 0800/22700
(optie adsl storingen)
en leg u probleem daar eens uit normaal moeten die mensen u kunnen helpen
Registered Linux user #286313
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
VrS schreef:Maar als ik modem uitrek en terug insteek en zo, dat kan toch niets veranderen? Is toch hetzelfde als dat ik mijn PC reboot.
No luck met de optie van powermanagement? Hmm dan is er nog iets anders
Wat die modem uittrekken en terug inpluggen betreft: dat haalt wel iets uit, daar reset je de modem mee. Dat is de oplossing die je zal te horen krijgen als je naar Belgacom helpdesk belt en je probleem uitlegt.
Je terkt gewoon je modem uit, je reboot en dan pas steek je je kabel terug in..
Dat resetten of naar een andere usb-poort brengen, kan soms oplossing bieden.. let wel geen hubs eh!!!
Heb je veel usb-apparaten? Wat is het vermogen van je voeding (pc) in watt? Het kans soms zijn door overbelasting van je pc en een te kleine voeding dat je usb zonder stroom komt te staan... maar het kan evengoed een instelling zijn die verkeerd staat.
I love it when a plan comes together!
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 03 jan 2003, 23:56
- Locatie: Vlaanderen
Dit klink misschien belachelijk maar bel maar gewoon de helpdesk op.
Ik zie dat de problemen begonnen zijn NA de upgrade naar 3 Mbit.
Laat ze gewoon de lijn een keer uitmeten. Het kan zijn dat de lijn nu niet meer 100% is. Dan gebeuren er van die rare dingen zoals het onregelmatig uitvallen enz.
Misschien niet zo leuk voor u als ze u dan terug op 1 Mbit zetten maar dan zullen de problemen waarschijnlijk ook wel weg zijn.
Laten we hopen voor u dat het iets anders is he
Greetz
Flamethrower
Ik zie dat de problemen begonnen zijn NA de upgrade naar 3 Mbit.
Laat ze gewoon de lijn een keer uitmeten. Het kan zijn dat de lijn nu niet meer 100% is. Dan gebeuren er van die rare dingen zoals het onregelmatig uitvallen enz.
Misschien niet zo leuk voor u als ze u dan terug op 1 Mbit zetten maar dan zullen de problemen waarschijnlijk ook wel weg zijn.
Laten we hopen voor u dat het iets anders is he
Greetz
Flamethrower
Hallo, heb ca 1 maand geleden zelfde probleem gehad, Belgacom de lijn laten uitmeten, zij stelden vast dat er inderdaad een probleem was.
Een techniker van Belgacom is langs geweest en heeft de installatie binnenshuis nagezien daar was alles OK.
Heeft de lijn nagezien onderweg tussen de centrale en mijn woonst, op bepaalde punten in verdelerkast nieuwe rangeer bedrading gelegd met afgeschermde draad.Sindsdien merkelijk minder synchronisatie storingen.
Het gebeurd nog wel maar nu toch zelden.
Een techniker van Belgacom is langs geweest en heeft de installatie binnenshuis nagezien daar was alles OK.
Heeft de lijn nagezien onderweg tussen de centrale en mijn woonst, op bepaalde punten in verdelerkast nieuwe rangeer bedrading gelegd met afgeschermde draad.Sindsdien merkelijk minder synchronisatie storingen.
Het gebeurd nog wel maar nu toch zelden.