Spam & virus mails

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Aan moderatoren, Hallo
IK vind nergens een rubriek met als titel OfficeXP met daarin een onderverdeling OutlookXP, ik doe dan hier mijn voorstel.
Ik wou dit niet plaatsen onder WindowsXP.
Wel heb ik iets gevonden over spam en antivirus en wat er tegen te doen?
Als maatregel heb ik volgende oplossing toegepast. In OutlookXP een nieuwe map gemaakt met name"Fraudeurs-Spam" als er een ongewenste verdachte e-mail op de IN aankomt(kan ik deze reeds lezen in een venster) reeds voor een dubbelklik te moeten doen voor openen.
Dus niet openen door dubb klik, ik ga dan via Extra > en Indelen en geef de opdracht deze mail te verplaatsen van IN naar Fraudeurs-Spam.
Ik hoop dat bij ontvangst van een mail van diezelfde afzender deze onmiddellijk naar de map Fraudeurs-Spam zal verplaatst worden.
Indien mijn interpretatie van de werking filtering in OutlookXP niet juist is gelieve een seintje te willen geven.
Groet 8)

Edited by The Oddity
Heb deze topic afgesplitst in een nieuwe en in het juiste forum gezet.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mistral33,

Je mag dit soort dingen posten onder ofwel: Algemeen Internet Gebruik ofwel gewoon onder Windows (Outlook = windowsprogramma eh, het gaat niet enkele over het OS eh) Trouwens we hebben geen forum: WindowsXp.

Wat je remedie betreft: is die nogal onhandig. Je kan dit verplaatsten enigsinds automatiseren, door het toepassen van regels. Bij vriusmails is het immers zo dat een virusmail de ontvanger (TO: AAN:) niet invult. Vie de rules binnen Outlook kan je hierop selecteren en filteren naar een aparte map.

Wat spam betreft is er niet echt een doeltreffende manier vie Outlook. De servers veranderen te véél en te snel...je kan voor spam wel manueel die mailtjes uit je inbox halen en in zo een dergelijke map steken.
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Eigenlijk is dit niet de juiste plaats om dit te posten, maar aangezien het verder gaat op de vorige posts doe ik het toch maar (evil as we are :twisted: )

Al ik m'n headers bekijk van m'n mails staat daar sinds kort dit bij:
Received: from [email protected] by mail.anigraphics.be by uid 2020 with qmail-scanner-1.15
(spamassassin: 2.43. Clear:SA:0(2.1/5.0):.
Processed in 0.629854 secs); 06 Mar 2003 14:56:00 -0000
X-Spam-Status: No, hits=2.1 required=5.0

Ik ken dat spamassassin ding niet, maar volgens mij is dat een of ander systeem dat controleert in hoeverre een mail als spam kan worden beschouwd en daar punten op geeft. Heeft iemand hier al van gehoord? Enn hoe werkt dat? Is dat volledig server-side of is dat combinatie server/client?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon,

spamassasin is gewoon een spam-killer. Die draait bij jou gelijk op de mailserver. Spamassasin is als plug verkrijgbaar voor qmail.

Meer info op http://spamassassin.org/

Veel meer weet ik er ook niet over. Ik denk niet dat er een client gedeelt in zit...

Hoop dat je hiermee genoeg weet?
I love it when a plan comes together!
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi Mistral,

Probeer Mailwasher eens, dat doet al die dingen voor jou.

te vinden op: http://www.mailwasher.net/

Groetjes,
Mahi
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Microsoft start 15 rechtszaken tegen 'spam'

REDMOND 18/06 (BELGA/AG) = De Amerikaanse groep Microsoft heeft dinsdag het offensief ingezet tegen verzenders van ongewenste e-mails (spam) door dertien rechtszaken aan te spannen in de staat Washington en twee andere in Groot-Brittannië. De geviseerde bedrijven, van wie de identiteit niet werd meegedeeld, worden beschuldigd van collectief meer dan twee miljard mails verzonden te hebben naar cliënten van Microsoft, meer bepaald via MSN en Hotmail. Volgens Microsoft hebben hun cliënten er genoeg van. Sinds een jaar is het volume van spam tot een kritisch niveau gestegen. Deze niet-gevraagde boodschappen, die vandaag ongeveer 40 procent van het wereldwijde aantal e-mails uitmaken, gaan meestal over de verkoop van pillen die seksuele prestaties verbeteren of over manieren om snel rijk te worden. Ze proberen verbruikers te misleiden met verkeerde informatie en ze gebruiken verschillende identiteiten om hun commerciële kracht te vertienvoudigen en aan de filters te ontsnappen. Spam kent geen grenzen. Het probleem moet wereldwijd aangepakt worden als de industrie en regeringen hun verbruikers maximum willen beschermen.(KVC)

Heb ik hier geplaatst vóór het van de nieuwspagina van Skynet verdwijnt
Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

als u spam ontvant moet u proberen uit te vissen wie u dat bericht gestuurd heeft ook KLIK NOOIT op "verwijder mij" (remove me ) dit is zogezegd om in de toekomst geenmails meer te ontvangen van deze mensen maar in de werkelijkheid wordt het enkel gebruikt door spammers om na te gaan of uw e-mail adres daadwerkelijk gelezen wordt ..... dus als u daarop klikt gaat u nog meer spam ontvangen

ook tracht kalm te blijven en geloof me ik ik heb dat ook dat ik de spammer die me net reclame over over een of andere rommel stuurde es goe op zen smoel wil slaan maar dit helpt je niks verder !

ok het echte werk nu ;)

selecteer de spam mail in outlook express klik met uw rechtermuisknop op het bericht en selecteer eigenschappen in het vensterke da verschijnt klikt u op het tabblad details en daar helemaal beneden "bron van bericht"

en bestudeer de headers van de spammail NEGEER ! het "From" Adres spammers zijn zo slim dit te vervalsen in een fake adres of een adres dat niet bestaat ...

als u denkt de "echte" zender van de spam gevonden te hebben zoekt u de eigenaar van zijn isp op en u rapporteert hem tenslotte dit heeft meestal tot gevolg dat de spammer zijn toegang tot het internet verliest .

voor hulp met het lezen van e-mail headers en het bestrijden van spam

http://www.spamabuse.org

(de antispamtools zijn niet gratis )

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Vraagje aan Weetgraag en Erik,
Sinds ik werk met NIS 2003 zie ik de mogelijkheid om een Wois te doen, één werd aangeduid van Wanadoo Fr. ten noorden van Parijs.
(in de vorm van een landkaart)
Ik had een klacht verstuurd naar Wanadoo fr. en kreeg nadien de vraag nog meer gegevens over die bepaalde afzender te bezorgen.
(kan geen antwoord meer geven, daar ik de nodige gegevens niet meer vind)
Bij het oude systeem NIS 2002 kon men een copy plakken in een venster voor klachten (fraude) op de website klachten Skynet en zo alle gegevens inbrengen, dat was toen gemakkelijk daar men zo alle gegevens incluis datum en tijd in de juiste velden kon inbrengen.
Bij de versie 2003 vind ik dit niet direct terug, wel had ik al vroeger een opmerking gezien van Weetgraag, ivm met een opsporing.(whois)
Hier was het een inbraakpoging, heeft het wel zin te reklameren want eigenlijk vind ik de bescherming wel voldoende met NIS 2003.
Erik, is het beter uw voorstel te gebruiken ivm opsporen van spam?
Ik gebruik wel als Standaard Outlook van OfficeXP en dus niet Outlook Express :roll:
Ik veronderstel dat de tip van Erik met OutlookXP ook functioneert?
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 18 jun 2003, 14:22, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De 'headers' van de mail die je nodig hebt bij het rapporteren van spam kan je in Outlook te weten komen via:
Rechtermuis op het bericht in de berichtenlijst > Opties. Onderaan zie je dan de berichtheaders staan.
Daar staat de info in van wie, naar wie, over welke computers, ...
Soms is het fake, soms niet, maar die gegevens heb je in elk geval nodig bij het rapporteren van spam.
Ik heb trouwens nog een leuk dossiertje gemaakt ivm met spam, ik zal later eens zien of het publicatie-geschikt is :-)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Thanks meon, had zo even een test gedaan vóór uw berichtje kwam en had dus ook gezien dat men in opties helemaal onderaan de nodige gegevens ziet.
De spam wordt toch wel stilaan ernstig genomen. (zie de klacht van MS)
Dank ook aan Erik voor de anti-spam uitleg!
Afbeelding
Sandman
Pro Member
Pro Member

ik gebruik de plug in in outlook van cloudmark, spamnet genoemd, dit werkt ook wel redelijk, verwijderd dagelijks automatische een spammail of 25 uit mn accounts, en laat er mr een stuk of 2-3 steken.

is niet helemaal perfect, doordat het wat traaghg inlaadt, maar is zeker gn slecht tooltje...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Bigg Bill nog eens over anti-spam, het is hun schijnbaar toch menens om drastisch in te grijpen. :evil:
Zie bericht van MS & Antispam-zie nieuws van 18/06/2003 03:56 > Klik hier
In de vorig link is deze welke hier volgt ook inbegrepen, daar het eenvoudiger is nog eens appart bijgevoegd.> Klik hier
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”