NAS Ouders : DS216+ met DSM 6.2.4-25556 Update 3 : Werking OK, Hyperbackup OK
NAS Broer : DS415+ met DSM 6.2.4-25556 Update 3 : Werking OK, Hyperbackup OK
NAS Vereniging : DS112+ met DSM 6.2.4-25556 Update 3 : Werking OK, Hyperbackup OK
NAS DCOostkamp : RS814 met DSM 6.2.4-25556 Update 3 : Werking OK, Hyperbackup OK
NAS Thuis : DS1812+ met DSM 6.2.4-25556 Update 3 : Werking OK, Hyperbackup NIET OK
De bedoeling is dat NAS Ouders, Broer, Vereniging, DCOostkamp en Thuis elke nacht om middernacht een backup maken (via HyperBackup) naar NAS Datacenter ANTWERPEN. Deze laatste heeft een public IP, en is steeds bereikbaar via internet.
Bij zowat elke NAS lukt dit perfect. Alleen bij de NAS thuis blijft dit continu falen. Bij de setup van de backuptaak ga ik naar Hyper Backup, en ga ik naar "gegevensback-uptaak", gevolgd door "rsync backup (enkele versie)".
Eenmaal de backuptaak is aangemaakt, voer ik de taak uit als initiële backup. Vervolgens blijft NAS Thuis urenlang staan op "Bezig met controle van bronbestandsgrootte", om vervolgens in gang te schieten. De backup loopt steeds tot +/- 88%, om daarna te falen. Ik heb al geprobeerd om gedeelde map per gedeelde map over te zetten, en zelfs in die gedeelde mappen dan nog eens map per map aan te zetten. Niks helpt...
Qua fout kan ik enkel weergeven wat ik krijg per e-mail:
Omwille van het feit dat de backup van mijn thuis NAS toch redelijk groot is (reken op een 5-tal TB), heb ik eerst een aantal keer geprobeerd van thuis uit de backup te starten over het Wireless België netwerk. Denkende dat de fout lag bij de instabiliteit van de verbinding, heb ik vorige week besloten om de NAS te plaatsen in het datacenter, op dezelfde switch als NAS Antwerpen. Aan de verbinding zal het dus zeker niet liggen...Gegevensback-up op IT2GO-ON3KDR is mislukt.
Controleer het back-uplogboek in Hyper Backup > Logboek
voor meer informatie.
Back-uptaak: ON3KDR
Back-updoel: IP.VAN.NAS.ANTWERPEN/ SynoBackup / ON3KDR
Starttijd: do, feb 17 2022 10:37:22
Duur: 13 Hour 34 Minute 55 Second
Van Synology - IT2GO-ON3KDR
Lees dit artikel https://sy.to/nasbackup m meer te weten over het
back-uppen van uw Synology NAS en voor een complete
gegevensbeschermingsoplossing.
Indien mensen tips and tricks hebben : altijd welkom. Beetje ten einde raad op dit moment