Telenet TV Box en netwerk

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Emile51
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 4 keer

Recentelijk een TV Box gekocht, en deze durfde al eens "blokjes" op het TV-scherm te tonen.
Bleek dat de afstand tussen de WiFi-router en de box een beetje groot was.

Ergens tussenin een Mesh node geplaatst en geprobeerd de verbinding opnieuw in te stellen.

Vreemd genoeg vindt de box nu 3 SSID's (weliswaar dezelfde) en met een verschillende sterkte (balkjes). De sterkste ingesteld en alles werkt zeer goed nu.

Mijn vraag : is het normaal dat in een Mesh-netwerk er kan verbonden worden met 3 verschillende stations (met hetzelfde SSID, waarvan het netwerk bestaat uit één root - de router - en één AP in mesh-node geschakeld) ? (de mesh werkt via een 5 GHz downlink).

Roaming werkt zeer goed, ik kan met een WiFi analyzer op mijn gsm rondlopen en ik zie dat hij automatisch verbindt met het sterkste signaal, en altijd met hetzelfde SSID, en met behoud van IP-adres (router is DHCP).
Emile51
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 dec 2019, 13:06
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 4 keer

Niemand?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zijn het blokjes tijdens het live tv-kijken, zou ik het sterk vinden dat het aan uw netwerk ligt.
LiveTV gebeurd nog steeds via coax dacht ik.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Live TV wel, de overige dingen via het gewone netwerk. Ik denk dan eerder dat er iets mis is met de kwaliteit van het inkomende signaal - voor zover ik me kan herinneren kan je de signaalsterkte/fouten zien in de menu's van de TVBox - evt daar eens kijken of je daar geen fouten ziet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”