LoewieKatorz schreef:bruma schreef:Als je telefonisch contact opneemt met het callcenter van Fluvius wordt je telefoonnummer automatisch gekoppeld aan je EAN nummer elektriciteit.
Ooit 1 keer bellen is al genoeg
Kan niet bij haar, want ze heeft nooit contact gehad met de distributiebeheerder, enkel energiemaatschappij. Ik wel met de distributiebeheerder (en energiemaatschappij), maar belde enkel naar haar.
Ik weet dit zeker omdat ze nooit belt om iets op te lossen/regelen, dat moet ik steeds (voor haar) doen.

Het energieafnamecontract staat wel op haar naam.
En nog een geluk dat je het vraagt want ik sta er zelf in, zonder het te beseffen... [emoji3061]
Je moet dus expliciet vragen bij het aangaan van een abonnement om je nummer privé te houden. [emoji55]
Gidsuitgevers:
- de Witte Gids
- De Klapper (West & Oost-Vlaanderen) op papier, de rest van Vlaanderen digitaal.
- Infobel
Ik weet het, volledig off-topic, maar ik wou je vraag toch beantwoorden.
Lees dit artikel:
"Privénummer aub
Als je bij je operator nooit expliciet hebt gevraagd voor een privénummer, dan komen je gegevens in een centrale database terecht. En het is net op die centrale database dat alle gidsuitgevers, zowel op papier als digitaal, een beroep doen. Bedrijven als de Witte Gids, De Klapper, 1207 of Infobel kunnen hun gegevens dus halen in die database.
Als je wil dat jouw telefoonnummer privé blijft, kan je het laten verwijderen bij die verschillende bedrijven, maar veel efficiënter is het om aan je operator te vragen jouw telefoonnummer privé te houden. Ze zullen het dan laten verdwijnen uit die centrale database waardoor het niet meer in de handen komt van die verschillende bedrijven. Je kan jouw operator die vraag uiteraard stellen via de klantendienst, maar je kan het ook online laten aanpassen. Voor Proximus-klanten kan dat via deze link, Telenet-klanten klikken hier."
https://radio2.be/de-inspecteur/hoe-zor ... ive-blijft
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk