Maar verhaal zette me wel aan het denken. Ikzelf heb thuis een "bescheiden" DVD collectie (pakweg een DVD of 150 a 200), welke ik de afgelopen pakweg 20 jaar "verzameld" heb.
Naar aanleiding van KODI (zie het Streamz topic), waar iemand me de wondere wereld van GoPlay heeft laten ontdekken vroeg ik me af of dit geen oplossing zou zijn : gewoon alles digitaliseren en op de NAS zetten? Ik meen me te herinneren dat een DVD (gewone DVD, geen blueray) rond de 5GB opslagcapaciteit heeft. Dus in principe zou dat gewoon moeten passen op mijn NAS daar er slechts 4TB van de 19TB (8x 3TB in raid 5) in gebruik is.
Daar de desktop even buiten strijd is en alles op de laptop doe moet er dus een DVD speler in de laptop zitten. Die is er niet, maar hiervoor kan ik bvb deze oplossing gebruiken : https://www.coolblue.be/nl/product/8296 ... zwart.html
Komen we tot de uiteindelijke vraag : welke software zou ik het beste gebruiken om de DVD's te decoden (uiteraard inclusief geluid en ondertitels) en deze te sturen naar de NAS?
Voor de weergave van de films zou ik gebruik maken van Plex op een Xiaomi Mi Box. Al moet ik nog even uitpluizen hoe dat juist in elkaar zit. Voordeel is wel dat ik eventuele films dan op beide TV toestellen in huis dan kan bekijken...
Kortom : alle tips en ideeën zijn zeker welkom! Eens het hier wat goed werkt gaat deze tip uiteraard naar het bevriende koppel gaan, iets zegt me dat ze dit ook zullen appreciëren
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)