Geen IP meer na vervangen Firewall - Opgelost

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Iemand een idee waaraan het allemaal kan liggen als je geen IP meer krijgt van Telenet na het vervangen van je firewall ? Ik heb een Motorola CV6181E modem-only setup (met speedboost). Firewall was voorheen een OpnSense VM in mijn ESX server. Ik heb een 2de desktop als proxmox geinstalleerd en daarin draait nu een nieuwe OpnSense VM en OmadaController, zodat ik de ESX omgeving kan herstarten zonder dat de vrouw en kinderen daar last van hebben :)

Echter, alles werkt, maar geen IP te verkrijgen op de vNIC die voor Telenet dient. De nics zitten achter een dedicated bridge waarbij het volgende door de switch wordt gegeven:
* Native vlan 1 (untagged) = Telenet
* vlan 10 = LAN
* vlan 100 = Voice
* vlan 2000 = EDPNET

De proxmox VM heeft 4 nics (VirtIO of E100 al getest). De 3 nics met tagged vlans werken perfect, op de nic met untagged/no vlan krijg ik dus geen IP

Oplossing:
Switch, Netgear GS116Ev2, negeert de 'Untag' bij het gebruik van PVID. PVID van de betreffende poorten stonden nog op vlan 10 ... dus het was een switch config issue. Kon bijna niet anders ook ni.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Heb ik me ooit ook op suf gezocht. Je moet de native VLAN van een poort in de PVID config instellen, gewoon die VLAN als untagged configureren op die poort werkt niet. Waarom staat het er dan???
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ja, kan ni anders dan een Chinees product zijn. Man man man … kun je lang op zoeken ja
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”