Versatel Always ADSL More : echt geen limiet ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wie heeft er hier Always ADSL More ? En is er echt geen limiet ?
Want sinds A2F ben ik een beetje argwanend voor zo'n uitspraken...

Ik geef gerust toe dat ik een zware downloader ben en dat zijn niet allemaal legale dingen (ik ga hier niet hypocriet doen ;)) ,

Nu wil ik wel de traagheid (1mbit) van versatel erbij nemen als ze echt niet moeillijk doen over download (als ik bv 50-60 gig download) want anders kan ik gewoon beter Tiscali XL pakken...

Kan iemand hier een antwoordje op geven ? (en dan liefst iemand die zelf Versatel heeft en toch wel een redelijke downloader is...)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik heb zelf geen Versatel, maar geloof me vrij, ik ken er genoeg die nu op smallband zouden zitten moest Versatel Always More een datalimiet hebben. Dus leech away.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

trust me, just leech :wink:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Idd, gewoon leechen 8)
Eigenlijk is 50-60 gig nog weinig :oops:
mrdee
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:15
Locatie: dendermonde

kk en spacekiek, zijn jullie effectief bij versatel adsl ? En zo ja, nog geen reactie of zo gehad bij hoog datavolume ?

Ik ben al een tijd op zoek naar een "betrouwbare" isp zonder of met aanvaardbare datalimiet en ben eigenlijk wel geintresseerd in versatel, maar momenteel wel al van in het begin gewoon aan de snelheid en betrouwbaarheid van skynet. Valt de "tragere" verbinding dan wel mee ?

Greetz :P
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Eigenlijk zijn er wel limieten. Ze hebben namemijk een Acceptable use policy. Maja, het hangt ervan af waar zij de grens trekken. Mss hang het rond de 200Gb/m.

De snelheid: Wel, tja er zijn er veel die van A2F komen en dan is dit natuurlijk ubersnel :twisted: Maar ik vind dat het toch wel meevalt, zeker en vast om te surfen.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Mrdee, ik heb idd Versatel, en tot hiertoe (3 maand) nog geen klachten gehad ivm datavolume. Misschien ook omdat hun volumemeter steeds veel te weinig aangeeft 8)
Van de lagere snelheid heb ik niet echt last omdat ik ook nog Telenet heb om te surfen. Versatel is aangesloten op een aparte 'leech pc' :D
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

mss voor dit ongelimiteerd internet eens kijken bij EDnet
andere topic staat hier wel ergens op het forum.

zij bieden nu ook eentje aan zonder limieten.
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

ik heb da ook en das gewoon zalig. int begin wel wa probs gehad met de snelheden ma nu draait da hiere vlot en redelijk stabiel tegen 115-125KB/sec dus nie slecht zou ik zeggen. en met een maandelijks volume van ongeveer 100-150 gig dus das ook al nie slecht he :wink:
mrdee
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jan 2004, 16:15
Locatie: dendermonde

hmm, versatel begint me alsmaar meer te interesseren ... :-)

Kan ik bij zowel versatel en skynet een adsl abo nemen ? Ik weet niet of dit technisch kan. Zo kan ik werkelijk het verschil testen tussen versatel snelheid en die van skynet, en als versatel goed meevalt kan ik pas nadien mijn skynet abo opzeggen ...

en bedankt voor de reacties ..

Greetz
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dan heb je een 2e telefoonlijn nodig.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

meon schreef:Dan heb je een 2e telefoonlijn nodig.


dit wil niet noodzakelijk zeggen dat je een telefoon abo moet nemen ... een zogenaamde "raw copper" is genoeg :)
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Effe iets anders, moet je bij je login ook zo @versatel toevoegen ? om in te loggen mee den adsl bedoel ik eh (niet mail) , of is da @versateladsl

want ik was gisteren wat aan het proberen en ik geraakte niet ingelogd (maar ik denk dak nog te vroeg was)

dus, gewoon username ? of username@ (en wat moet er achter ?)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

@versadsl dacht ik dat het was, als iem met versa dit kan bevestigen?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

<username>@versadsl.be dus.
Klein vraagje: zijn nieuwe gebruikersnamen nu iets met cijfers? Want ik heb nog zelf kunnen kiezen ...
korlean
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 nov 2003, 13:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

toch wel vreemd dat versatel dat zo nergens zegt vind ik dat ge da als achtervoegsel moet pakken...

ivm usernames, ik heb mijn username alvast zelf niet mogen kiezen en tis in de stijl van vt69xxxx

@versadsl.be dus... ok straks/morgen eens proberen

thx :)
Gebruikersavatar
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 sep 2003, 16:17

Bestekes,

Het staat wel degelijk op de site dat je als achtervoegsel @versadsl.be moet bijschrijven.. ga maar es kijken op de site bij help en langs de rechterkant in de zwarte kader.

greetz,

Fly
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

meon schreef:<username>@versadsl.be dus.
Klein vraagje: zijn nieuwe gebruikersnamen nu iets met cijfers? Want ik heb nog zelf kunnen kiezen ...


die zijn nu idd met cijfers en ge kunt niks zelf daarin kiezen spijtig genoeg.
7footgiant
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2004, 16:39

Ik ben van plan over te stappen naar versatel ...

Tot op heden was ik bij skynet en die hun newsserver was fantastisch... Maar de prijs ... en de limiet van 10Gb noodzaken me ergens anders mijn heil te zoeken. ZO kwam ik uit bij Versatel ...

Weten jullie hoe het staat met de binary newsserver van versatel. Is die goed ? Wat is de retention ? Of moet ik een payable newsserver nemen ?

Doei
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Welke binaire nieuwsserver? :)

Of beter nog: welke nieuwsserver ;)
Ik ben er namelijk geen tegen gekomen ...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

meon schreef:Welke binaire nieuwsserver? :)

Of beter nog: welke nieuwsserver ;)
Ik ben er namelijk geen tegen gekomen ...


Meon, allee jong :-) Die hebben ne binaire newsserver hoor!
Retentie & snelheid is niet altijd goed, maar bon, soms lukt het wel om er leuke dingen af te halen.

news.versateladsl.be
géén pass/login
4 threads
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ploing?!? :eek:

Gewoon geprobeerd?
Want in de documentatie wordt het nergens vermeld ...

O fun :D
Hoeveel items zitten er in de grootste groep? (en welke is dat dan?).
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Toen ik mijn aanvraag online had ingevuld, kreeg ik op 't einde een lijst met de settings voor versatel met oa. voor de newsserver :-)
Op de officiële documenten die ik via de post kreeg stond dat er niet op...

Retentie, completion & snelheid zijn heel moeilijk vast te stellen ... ik heb al in grote groepen (bv. a.b.cores) een goeie completion gehad tegen 110kb/s straight ... En dan soms ineens duikt die snelheid ineen en zijn er nog zeer weinig articles op de server...
Gebruikersavatar
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 sep 2003, 16:17

ik zal het maandag es navragen ;)

grtz, and @ your service

Fly
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

7footgiant schreef:Ik ben van plan over te stappen naar versatel ...

Tot op heden was ik bij skynet en die hun newsserver was fantastisch... Maar de prijs ... en de limiet van 10Gb noodzaken me ergens anders mijn heil te zoeken. ZO kwam ik uit bij Versatel ...

Weten jullie hoe het staat met de binary newsserver van versatel. Is die goed ? Wat is de retention ? Of moet ik een payable newsserver nemen ?

Doei


voor 14 dollar heb je een payserver zonder limit, skynet heeft een hele goeie maar een retentie van 6 dagen is te weinig en soms zijn wat files incompleet.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

En incompletes zijn ten tijde van PAR en PAR2 ook niet echt een probleem meer.

Persoonlijk heb ik zowel een Easynews en een Astraweb account. Easynews voor de handige globale search en Astraweb voor de ongelimiteerdheid ervan. Maar sinds Newsleecher een super-search functie heeft en omdat de hollanders zo angstaanjagend compleet zijn met hun FTD, is dat bijna niet meer nodig. Behalve dan voor het feit dat m'n maat de webinterface van Easynews nog gebruikt om mp3'tjes te zoeken. Ik moest wel, nadat ik heb had verboden van nog Kazaa te gebruiken. En de geweldige retentie van Easynews, he. Voor sommige groepen wel 40 dagen. En de gratis gigs die ik verdien met de UD client op al m'n pc's. En de 25% meer die je krijgt als je ntp gebruikt. Hehe, Easynews ligt er bij mij voor het eerst nog niet uit.

Mijn Telenet abo is sinds gisteren verrijkt met een Versatel ADSL abo. En ik heb al de ganse nacht 112kb/s. Zeer degelijk produkt. Over de stabiliteit ervan spreek ik me echter nog niet uit. Van aanvraag tot activatie was twee weken. Ik had de melding de dienst vanaf 31 december te kunnen verwachten, maar het ADSL routertje (dat al 2 weken met één zielig lichtje stond te plinken) had gisteren al synchronisatie op de lijn.

Deze synchronisatie levert geen toegang tot het Scarlet netwerk, trouwens, dit heb ik geprobeerd, zonder resultaat. Ik heb het niet getest, maar ben er vrijwel zeker van dat synchronisatie met Belgacom dan ook niet werkt.

Newsserver heb ik nog niet geprobeerd en ben dat ook niet van plan.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

KaiZas schreef:Deze synchronisatie levert geen toegang tot het Scarlet netwerk, trouwens, dit heb ik geprobeerd, zonder resultaat. Ik heb het niet getest, maar ben er vrijwel zeker van dat synchronisatie met Belgacom dan ook niet werkt.

Logisch, Versatel gebruikt het ... Versatel-netwerk ;)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”