Aansluiting fiber appartement - ter info

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MrWinkle
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Voorzie zelf een kabelgoot om je glasvezel binnen te brengen als je in de kelder moet zijn. Het verhaal dat Proximus dit allemaal in orde maakt klopt helaas niet. (Correctie 16/09 10.16: volgens edpnet is Proximus in de fout gegaan.)

Eind augustus belde ik naar EDPNET met de vraag wat nu juist de regels zijn rond het aansluiten van één appartement in klein blokje met drie appartementen. Ik had ergens opgevangen dat men alle appartementen tegelijk moest aansluiten maar dat bleek niet het geval. Ik moest me geen zorgen maken: Proximus bracht de aansluiting netjes binnen.

De vriendelijke man aan de lijn maakte een offerte, ik bestelde en gisteren was de grote dag. Dat bleek een grote afknapper:

1. De man arriveerde met een bestelwagen met hoogtewerker op. Die bestelwagen raakte niet tot bij de gevel want we hebben een VOORTUIN. Enfin, een ladder zou het ook wel doen maar toch…

2. De aansluiting moet gebeuren in de “technische ruimte”, de kelder dus. Er moest dus een putje worden gegraven van 20 cm diep en een gat worden geboord in de buitenmuur. Dat putje graven had ik zelf nog kunnen doen, maar om dat gat te boren heb ik geen materiaal. De man van Proximus ook niet.

Resultaat: geen aansluiting. Ze zijn in onze stad ook bezig met Fiber Klaar dus ik hoopte heel de zaak met hen te kunnen oplossen want ik heb weinig zin in een eindeloos verhaal. De man van aannemer Van den Berg hoorde mijn verhaal aan, merkte op dat dit voor hen 30 minuten was, maar dat ze me helaas niet kunnen helpen. In onze wijk komen ze niet dus Proximus moet dit zelf oplossen.

Gisterenavond kreeg ik een mail van EDPNET met het bericht van Proximus “klant is niet klaar”. Er zat een link bij om een nieuwe afspraak te maken. Toen ik er op klikte kreeg ik een error 404. Een mooie metafoor.
Laatst gewijzigd door MrWinkle 16 sep 2021, 10:16, in totaal 1 gewijzigd.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Ter info:
https://proximus.be/bouwen (Appartementsgebouw -> Fiberaansluiting)
MrWinkle
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Dat document hadden we exact gevolgd. Er ligt een wachtbuis van de straatkant tot in de technische ruimte.
Er liggen kabelgoten vanaf de kelder naar de verschillende appartementen.

Alleen heeft men bij de aansluiting het kastje buiten op de gevel bevestigd waardoor alle voorbereidingen in het water vielen.

Ondertussen is er nieuws van EDPNET: Proximus had zelf een putje moeten graven en boren. Misschien moet ik ze vragen om de aansluiting aan de straatkant te maken en dat doosje van de gevel te halen?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”