Telenet One Mobiele data kaart

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

Beste,
Ik heb al vele dingen opgezocht op internet maar ik kom er maar niet wijs uit en niks lijkt te werken.
Ik heb de extra mobile data kaart aangevraagd en gekregen. Deze geactiveerd en in mijn 4G modem geplaatst ( TP-LINK M7350). Echter krijg ik het mobiele internet met geen stokken aan de praat. Deze modem heeft jarenlang perfect gewerkt met een kaartje van Mobile Vikings. Ik heb de modem al eens gereset maar geen oplossing. Ook op telenet pagina de gegevens gezocht. APN: telenetwap.be. Athenticate PAP. Echter niks wil werken. Heb ik een gebruikersnaam en wachtwoord nodig voor authenticatie? Want dit vind ik nergens terug... Verder zie ik op het scherm van de 4G Modem wel volle ontvangst en netwerknaam BASE.
Mvg,
Bram
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1374
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Is het een gewone simkaart waarmee je ook kan bellen, of expliciet een datakaartje? Voor de Kingsurf/Kongsurf kaartjes moest je nl. mobile.internet.be als APN gebruiken. Voor "gewone" simkaarten gebruik je telenetwap.be
MrWollie
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:47

Heb je de simpincode afgezet?
of heb je de mogelijkheid om bij je modem de pincode te configureren?
Provider: Telenet ONE.
Modem/Router: Fritz!Box 7590 + FRITZ!Repeater 3000
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

TP LInk heeft inderdaad wat moeite om de correcte APN instellingen op de halen.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... et-mobile/ onder surfen zijn de correcte. Als dit niet lukt, kan je best bij Telenet eens navragen als de activatie wel degelijk gelukt is.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Ik heb deze in een dell laptop met LTE modem (snapdragon X7) steken. Werkt goed hoor.
Met dezelfde APN settings als die van jou.


Klantendienst niet hulpzaam? De telefonische is een ramp, maar de WhatsApp klantendienst zijn erg hulpzaam.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”