Vandaag eindelijk, eindelijk, eindelijk mijn tv box geactiveerd.
Op zich wel leuk toestel maar houd u vast aan de takken van de mast als je instellingen instelt waarvoor de zaak opnieuw moet opstarten:
zoals bv. nieuw profiel, hoog contrast ... Ge zijdt een kwartuur zoet. Het geel embleem van Telenet blijft gewoon een kwartuur staan en dan moet krijg je eerst geluid en na enkele minuten beeld.
Ook als je box even uit de stroom is geweest en hij moet terug an de praat.
Geduld zal een heel mooie en noodzakelijke gave zijn !!
Intallatie telenet tv box
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Een kwartier?
Hier is die binnen 5 mins volledig up & running als ik die van de stroom haal (dagelijks)
Hier is die binnen 5 mins volledig up & running als ik die van de stroom haal (dagelijks)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
En hier ook al meermaals moeten herstarten ...
Er zou ook ergens een storing bij hen zijn want gisteren hier in de buurt niemand telenet ...
Ik heb nu ook opnieuw opgestart omdat ik na 10 minuten nog geen TV gids had ... Let's hope want de gezinsleden worden heel ongeduldig. Oudste heeft dagje verlof en wil eens olympische spelen zien ..
Als ik hem aan de praat krijg, zal ik just niks van de stroom halen.
Man, man, man, misere, misere, misere
EDIT: kan e-router boosdoener zijn? Normaal niet noch volgens klantendienst, noch volgens andere gebruikers, noch volgens TV- winkel ... ???
EDIT2: wanneer ik switch tussen standaard en eigen profiel of vice versa: beeld weg ...
EDIT 3: nog altijd geen TV-gids maar bij controle is netwerkverbinding OK; kan dus geen interactiviteitsprobleem zijn ...
Er zou ook ergens een storing bij hen zijn want gisteren hier in de buurt niemand telenet ...
Ik heb nu ook opnieuw opgestart omdat ik na 10 minuten nog geen TV gids had ... Let's hope want de gezinsleden worden heel ongeduldig. Oudste heeft dagje verlof en wil eens olympische spelen zien ..
Als ik hem aan de praat krijg, zal ik just niks van de stroom halen.
Man, man, man, misere, misere, misere
EDIT: kan e-router boosdoener zijn? Normaal niet noch volgens klantendienst, noch volgens andere gebruikers, noch volgens TV- winkel ... ???
EDIT2: wanneer ik switch tussen standaard en eigen profiel of vice versa: beeld weg ...
EDIT 3: nog altijd geen TV-gids maar bij controle is netwerkverbinding OK; kan dus geen interactiviteitsprobleem zijn ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 40 keer
Geen problemen hier met de tv box.
Alleen alst internet plat ligt kan je bv geene terugkijk tv bekijken.
Ik neem ook nog steeds mijn programma's op ook zodat ik die domme reclame kan doorspoelen.
Alleen alst internet plat ligt kan je bv geene terugkijk tv bekijken.
Ik neem ook nog steeds mijn programma's op ook zodat ik die domme reclame kan doorspoelen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Netwerkverbinding OK wil niet zeggen interactiviteit ...koenraaddeconinck schreef:EDIT 3: nog altijd geen TV-gids maar bij controle is netwerkverbinding OK; kan dus geen interactiviteitsprobleem zijn ...
Interactiviteit heb je pas als jouw TV Box door Telenet correct geprovisioneerd is?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 22 keer
Werkt dat nog voor VTM?Unicorn1 schreef:Geen problemen hier met de tv box.
Alleen alst internet plat ligt kan je bv geene terugkijk tv bekijken.
Ik neem ook nog steeds mijn programma's op ook zodat ik die domme reclame kan doorspoelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
philippe_d schreef:Netwerkverbinding OK wil niet zeggen interactiviteit ...koenraaddeconinck schreef:EDIT 3: nog altijd geen TV-gids maar bij controle is netwerkverbinding OK; kan dus geen interactiviteitsprobleem zijn ...
Interactiviteit heb je pas als jouw TV Box door Telenet correct geprovisioneerd is?
Inderdaad Philippe, je zit er knal op. Ze sturen me gisteren met een zogenaamd "defecte" box terug naar de TN- winkel. Bij installatie kreeg ik opnieuw de CS1011 fout melding hetgeen er op wees dat de box vermoedelijk niet het probleem was.
Gelukkig was er nog iemand van TBO die mijn probleem wou bekijken. Ik heb die man / vrouw niet aan de lijn gehad maar na een 20- tal minuten was alles opgelost. Ik kreeg inderdaad te horen dat geen van beide boxen correct geprovisioneerd waren. Blijkbaar is zondag - bij een eerste poging tot installatie - een order "aborted" geraakt en ze hebben dus zondag geen TBO'er van wacht. Terug naar digibox kon niet meer natuurlijk ... Dus zondag: TV = njet. Kon ook niet inloggen op tv-app en ook niet meer op yelo-app.
Maandagmorgen was alles opgelost en was "installatie" mogeijk dus ik dacht uit de problemen te zijn ware het niet dat de boxen niet correct geprovisioneerd waren.
Nadat dit opgelost was is de medewerker van de klantendienst bij mij aan de lijn gebleven want ik moest daarna een hard reset van beide boxen uitvoeren.
Ze hebben één gegeven van de eerste versie (met I/O schakelaar achteraan) en één van de recentste. Nadien verliep alles als een trein ...
Lijdensweg van een week met veel heen en weer geloop en gebel gewoon om te bekomen dat je geen opnames meer kwijt speelt bij defect van een toestel.
Het positieve moet ook gezegd. Onze 2 Samsung TV's herkennen de TV box direct en de afstandsbediening van de tv-box is direct ook gekoppeld. Ik vind hun app wel overzichtelijk. En het rangschikken van zenders is ook veel gemakkelijker.
Ik merk ook een toch wel betere beeldkwaliteit met de 4K- upscaling met HDR ondersteuning.
Twee zaken die ik mis is de mogelijkheid om radio zenders toe te voegen aan je favorieten. Je moet dus - tot zover ik nu weet - eerst je tv opzetten en je box om een zender te beluisteren. Vroeger box aan op het nummer van de radio zender. Versterker aan en je had radio via de hifi.
Een tweede iets wat ik mis is de mogelijkheid om bij het programmeren van een programma wat extra tijd te voorzien zodat wanneer een programma uitloopt, je nog altijd de volledige opname hebt. Dit vind ik bj de tv box niet terug als optie. Ik weet niet of TN op het niveau van hun servers "work arounds" heeft om dit op hun niveau te ondervangen ... ?
Uiteraard blij dat uiteindelijk alles werkt en dank voor uw bijdrage, eens te meer.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 sep 2019, 14:41
- Bedankt: 1 keer
Als ik het me goed voor heb starten de de opnames standaard met een buffer van 10 minuten voor het geplande programma en plus minus 30 minuten na het geplande plande programma.koenraaddeconinck schreef: Een tweede iets wat ik mis is de mogelijkheid om bij het programmeren van een programma wat extra tijd te voorzien zodat wanneer een programma uitloopt, je nog altijd de volledige opname hebt. Dit vind ik bj de tv box niet terug als optie. Ik weet niet of TN op het niveau van hun servers "work arounds" heeft om dit op hun niveau te ondervangen ... ?
Uiteraard blij dat uiteindelijk alles werkt en dank voor uw bijdrage, eens te meer.