Ik wil het scherm van een W10 laptop spiegelen op een Samsung TV. Dat lukt me niet.
Op de PC staat de TV beschikbaar als extra scherm en ik kan proberen te connecteren. Daarvan komt een melding op de tv.
Maar na enkele seconden op de TV "De verbindingsaanvraag van LT-ACER-W10 is niet gelukt".
De firewall op de pc staat uit.
Wat kan er nog mis zijn ? Mijn vrouw denkt dat er maar 1 client mogelijk is. Zij zit soms geconnecteerd met haar smartphone om te spiegelen.
Zou dat de oorzaak zijn ?
PC-scherm delen op Samsung smart TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ja, beiden wireless. Ze zien elkaar. De connectie wordt opgebouwd. Maar dan lukt het niet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 33 keer
Je bent niet alleen met je probleem Ik heb idem fenomeen voor, en het internet staat bol van gebruikers die hetzelfde melden.
FYI: ik heb al zowat alles van suggesties geprobeerd, maar heb het nooit aan de praat gekregen..
FYI: ik heb al zowat alles van suggesties geprobeerd, maar heb het nooit aan de praat gekregen..
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Oh, zo heb ik er nog een vijftal op overschot, zijn er geïntereseerden? Iemand een probleem mee als je me gewoon mag PM’en ipv een heel te koop topic aanmaken?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik heb naar Samsung support gebeld. 2 keer. Ze dachten dat het een netwerkprobleem was. Toen ik zei dat het met mijn vrouw haar smartphone wel lukt was de support voorbij: "Het ligt niet aan de tv maar aan uw laptop!".
Dan hebben we met een andere laptop getest, een recent toestel. Daarmee werkte het onmiddellijk.
Mijn zoon, student informatica, zei me dat er vermoedelijk ook hardware-eisen zijn voor Mira-cast.
En ik gebruik een oude computer.
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... 8a1b3098c4
Je kan dus de app 'Verbinden' openen om het spiegelen te beheren.
Op mijn computer komt er dan een window:
Besluit: Mijn hardware is te oud. Daarom gaat het niet. Ik zal met een kabel moeten werken of met Chromecast.
Dan hebben we met een andere laptop getest, een recent toestel. Daarmee werkte het onmiddellijk.
Mijn zoon, student informatica, zei me dat er vermoedelijk ook hardware-eisen zijn voor Mira-cast.
En ik gebruik een oude computer.
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... 8a1b3098c4
Je kan dus de app 'Verbinden' openen om het spiegelen te beheren.
Op mijn computer komt er dan een window:
Op de computer van mijn zoon komt dit scherm niet.Dit apparaat kan problemen ondervinden bij de weergave van uw inhoud omdat de hardware van het apparaat niet speciaal is ontwikkeld voor draadloze projectie.
Besluit: Mijn hardware is te oud. Daarom gaat het niet. Ik zal met een kabel moeten werken of met Chromecast.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102