EDPNET Fibre mogelijk bij me thuis, zijn er promo's

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

de vraag is simpel, zou willen veranderen naar edpnet fibre, ben aansluitbaar op m'n adres volgens de lijn test op adres,
doen ze soms promo's op aansluiting nieuwe klanten zoals bij de andere providers of doen ze dit niet,
heb het dan op gratis installatie en/of korting op hun fritz box modem.
heb dit nooit gevolgd, maar hun fiberaansluiting is interresant, zou de 500/50 snelheid kunnen krijgen.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 472
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 382 keer

Hey, allereerst bedankt voor je interesse in edpnet!

Er liep lang een promotie op fiber XL waarbij de router aan de helft van de prijs was, deze promotie hebben we spijtig genoeg moeten stopzetten. Ik verwacht ook niet dat er snel een nieuwe promotie op zal komen. Verder is de marge op fiber erg mager (ook al omdat we de prijs meteen scherp zetten).

Dus buiten de huidige promo op de aansluiting zal er niet veel te rapen vallen :(

Maar je doet in elke geval een goeie deal als je bij ons komt :wink:
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

@Joachim alvast bedankt voor je reactie, en zijn deze modem deftige modems, ik weet dat ze van Duitsland zijn, maar weet niet wat de kwaliteit er van is en of ze stabiel werken.
zou mijn 16 poort switch en router er moeten aan hangen, hoop dat dit ook nog kan.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Ikzelf heb gekozen voor een Asus AX58u router. Reden was dat die Fritzboxen (nog) geen wifi 6 ondersteunen + voor mij kwam een Asus router beter uit qua beschikbare functies.
Je hebt zelf vrije keuze welke router je aansluit op de Proximus NT. Enigste voorwaarden zijn:
- PPP-verbinding kunnen opzetten.
- VLAN10 tagging
https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... nding.html

Neem zeker hun FAQ eens door, daar staat alles duidelijk omschreven wat en hoe allemaal.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 mar 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Wat die fritzbox modems betreft: Toen ik overschakelde ben ik eerst gaan rondkijken welke modem ik zou kopen aangezien vrije keuze van modem wel een leuk voordeel is van edpnet. Uitendelijk toch terug uitgekomen bij de fritzbox lijn en gewoon die van edpnet aangenomen: Fijnste bakje dat ik ooit van een ISP gekregen heb.

Voor de fiber heb je het vdsl gedeelte van fritzbox (voor zover ik weet) niet nodig, dus heb je ook wel uitkijken naar een degelijke router zonder vdsl ondersteuning.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 20 keer

master-magic schreef:@Joachim alvast bedankt voor je reactie, en zijn deze modem deftige modems, ik weet dat ze van Duitsland zijn, maar weet niet wat de kwaliteit er van is en of ze stabiel werken.
zou mijn 16 poort switch en router er moeten aan hangen, hoop dat dit ook nog kan.
Misschien ben ik verkeerd maar je geeft me de indruk dat je denkt dat een « modem » nodig is voor fiber. Als jou switch/router een ppp verbinding en vlan10 tagging ondersteunt kan je de utp daar rechtstreeks op aansluiten. Met fiber hoeft er niks gedemoduleerd te worden. Succes! (Een tevreden edpnet klant zonder modem)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vandaar dat Joachim sprak over een promotie op de router :wink:
  • - de modem wordt door Proximus geleverd, en maakt deel uit van de installatie.
    - de router wordt door de klant aangekocht.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer
Contacteer:

Ah ok dan had ik het mis begrepen, dan kan ik mijn Switch en router blijven gebruiken,
Moet enkel eens kijken of die router dat allemaal kan
Is deze LevelOne Router AC1200 Dual Band Wireless GB,
Moet het allemaal uitpluizen nog of deze geschikt is.
Heb een voorgevoel van niet maar zal dit eens checken.
greets
master-magic
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) . (Tv Vlaanderen Basic+).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Zijn er soms promo's op standaard aansluitingen? Gratis activatie ofzo?
Hoeveel kost een verhuis? (adres)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”