Dit zie je tegenwoordig bijna iedere dag en meestal rond hetzelfde tijdstip.
Kan iemand mij uitleggen wtf orange aan het doen is dat er voor zorgt dat heel hun internet plat gaat? Ik heb dit in alle jaren dat ik internet gebruik nooit eerder gezien. Het is alsof we achteruit gegaan zijn met de technologie als dat 1 of ander onderhoud is ofzo dat ze doen (speculatie).
Heeft iemand een idee waarom het zo vaak down gaat?
Ik zie in dat topic dat ik van 22u spreek in november 2019 Da's ook nog geen 2 jaar geleden. Ik was uit het hoofd aan het inschatten wanneer dit was geweest en daarna pas opgezocht
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boonpwnz schreef:Sinds ik mijn dns proactief verander heb ik geen last meer van die outages.
Nu je het zegt, dat heb ik ook gedaan. De laatste 2 weken toch 3x uit geleden (2x rond middernacht en 1x ook nog eens van half 2 tot 5 ofzoiets zelfde nacht). Voor de rest ook niets last meer gehad.Alhoewel "last" 's nachts gebruik ik het internet toch niet
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iets in mij zegt dat het (franse) Orange wel eens last kon hebben van de brand bij OVH
verder: DNS bij orange is inderdaad onbetrouwbaar. gelukkig kan je in de modem de google-dns of de cloudflare dns invullen, en is heel je huis verder gevrijwaard..
Vaganzza schreef: (2x rond middernacht en 1x ook nog eens van half 2 tot 5 ofzoiets zelfde nacht). Voor de rest ook niets last meer gehad.Alhoewel "last" 's nachts gebruik ik het internet toch niet
Afgelopen week 1x out geweest maar voor de rest niet echt heel lang ofzo.
Internet was inderdaad net even weg, maar was minder dan 10 minuten.
Afgelopen week toch ook 2 nachten gezien waar er storingen waren, omdat ik een aantal toestellen heb die meteen alarm geven via mail als er geen internet is.
Lijkt bijna wel om het nachtelijk volumegebruik te fnuiken. Al verschillende nachten op rij dat m'n rsync's allemaal vastlopen door wegvallende internetverbinding ...
Ik merk wel als mijn vriendin een filmpje op YouTube kijkt via smartphone dat de snelheid dan wel zakt naar 55Mbps. Mss dat dit ook bij u het geval is.
Juist geprobeerd op een andere pc en daar normale waarden, zal dus niet aan Orange liggen.
Denk dat de wifi kaart van mijn imac het aan 't begeven is.
Met een usb wifi adapter heb ik ook normale waarden op de imac.