De badkamer behoudt wel een klassieke fysieke schakelaar aangezien deze tegelijkertijd de verluchting en het licht aan legt. De bedoeling van de vervanging is voornamelijk om de kleur te kunnen wijzigen in functie van de mood tijdens het baden en te kunnen dimmen. Eventueel ook om deze in functie van de tijd van de dag wat aan te passen.
Nu ben ik op zoek naar een "wife proof" manier om de kleuren aan te passen. iets wat ze zeker al helemaal gewoon is en leuk vindt is zoiets: Dat heeft ze al gehad in combinatie met een led strip en vond ze uiteraard eenvoudig in gebruik. Maar er zijn misschien ook nog andere mogelijkheden. De smartphone moeten aanleggen om het licht te wijzigen is geen optie

Enkele vereisten:
- voorkeur voor iets dat zowel vast kan zitten tegen de muur (bijvoorbeeld magnetisch) maar ook draagbaar kan zijn (om eventueel tijdens het baden te wijzigen). De philips hue dimmer heb ik op verschillende plaatsen in huis en voldoet hieraan maar voldoet niet noodzakelijk aan volgende voorwaarden
- liefst met mogelijkheid om kleur te kiezen. Zoiets leek me wel netjes, maar bij nalezen lijkt het erop dat de integratie met hue niet goed is: . Misschien dat ik het via home assistant wel kan doen werken?
Of zoiets https://www.calexshop.nl/calex-zigbee-a ... -4ghz.html maar dat lijkt me gewoon IR te zijn en niet zigbee
- goede looks is een plus

Ik had eventueel ook gedacht aan een flic button of een iets goedkoper alternatief (damn, die dingen zijn duur) om dan gewoon een aantal standaard scenes te kunnen kiezen. Iets minder ideaal maar mogelijk wel gemakkelijk in gebruik.
Ideeën? Ervaringen?