on4bam schreef:
De US lijkt met de dag meer op een bananenrepubliek. De coronapandemie is een ramp waarbij men na maanden een stijging ziet van de besmettingen zoals nooit tevoren, in verschillende staten is het business as usual waarbij de gezondheidszorg op de limieten afstevent.
Wel, Trump heeft echt geen keuze. Als de economie niet terug goed draait tegen november, mag hij een kruis maken over zijn herverkiezing. Er zijn uiteraard nog factoren waar dat van zal afhangen, maar de staat van de economie is IMHO de meest belangrijke. Hij kan dus niet anders dan de "reopen" narrative pushen, in de hoop dat het virus ASAP weer onder controle is met een economie die alweer goed draait. Het is een gok, en hij kan niet ander dan gokken. Hij kon ook voor de "Europese" aanpak kiezen, maar dan ben je quasi zeker dat je economie tegen november nog altijd een puinhoop is. Was dit jaar geen verkiezingsjaar geweest in de VS, het zou er IMHO helemaal anders uitgezien hebben...
Er gaat weer iemand zijn die gaat zeggen dat de mensen de doden meer gaan herinneren dan de economie in het stemhokje, maar daarmee ga ik niet akkoord. Amerikanen zijn individualisten, in de eerste plaats denken ze vooral aan zichzelf, en de doden stemmen niet.
Ik volg
680x0 erin dat de aanpak van de Coronacrisis in ons land ook zeer erbarmelijk gegaan is. Enige goede beslissingen die genomen zijn: scholen dicht+verplicht telewerk (weliswaar veel te vroeg afgezwakt), mondmaskers verplicht op OV, mondmaskers in winkels (weliswaar veel te laat genomen).We hebben voor de rest vooral geluk gehad met een periode van zeer uitzonderlijk en uitstekend "anti-virus" weer ipv goed beleid. Hadden we een typische Belgische lente gehad met regen en kou, dan waren de cijfers veel dramatischer. Het beleid heeft ons daarentegen wel met een schuld opgezadeld die decennia lang zal terugbetaald moeten worden bovenop de reeds bestaande schuld, als er al geen tweede golf komt. Wij zijn dus zeker geen goed voorbeeld. Al zeker niet voor wat er in de rusthuizen gebeurd is (waar het goede weer geen invloed op kon hebben).
on4bam schreef:De steun voor de protesten waarbij mensen gewapend(!) een state capitol bezetten om later BLM vreedzame protesten te veroordelen verdeelt ondertussen de US ook meer.
Pandering to the base. Hij verliest daar geen kiezers mee. Hij wint er ook geen mee. Inzake Roger Stone: daarmee ga ik akkoord, ik ben er ook geen voorstander van.
on4bam schreef:Voor de meesten die hij voor zijn verkiezing beloofd had te helpen deed hij haast niets.
En tóch zullen velen van hen opnieuw voor Trump stemmen, dat zal je zien.
on4bam schreef:Het lijkt er steeds meer op dat hoe lager de polls hoe meer Trump zich gedraagt als een duivel in een wijwatervat.
Hij moet vooral Biden uit zijn kelder kunnen zien te krijgen. Als de herverkiezing uitdraait op een referendum inzake Trump, wat momenteel het geval is, dan verliest Trump. Als de herverkiezing uitdraait op Trump vs Biden, wat Trump probeert te bereiken, dan maakt Trump een aanzienlijke kans om te winnen (uiteraard samen met de economie waarover ik hierboven schreef). Biden heeft een racistisch verleden en kon niet met zijn ongewenste handen van de vrouwtjes blijven* en is de meest zwakke figuur die de Democraten naar voren hebben kunnen schuiven (en het is niet alsof ze geen keuze hadden uit beter) en in 4 maanden kan er nog veel gebeuren. De vuilste was wordt traditioneel bewaard tot de laatste weken.
* Trump ook niet, maar raakt daar veel makkelijker mee weg bij zijn basis dan Biden
devilkin schreef:De man heeft vooral veel schade aangebracht aan het imago van het land, aan de armsten in zijn bevolking, rijken nog rijker gemaakt, rechtsgang belemmert, meer polarisatie veroorzaakt dan enige andere (denk ik), meer schade (lange termijn) veroorzaakt aan het milieu, en door het constante doen alsof het virus gewoon weg zal gaan.. Is het ook daar America First.
Als je denkt dat het onder Biden allemaal anders zal zijn, think again.
Alles wat je opsomt zijn structurele problemen die al van voor Trump aan de orde zijn, en die Obama ook alleen maar erger gemaakt heeft ("
You didn't build that"). Biden zal ook gewoon zijn elite bedienen, of dacht je dat zo'n establishment-figuur het plots zou gaan opnemen voor de armen? En als er een "landslide" is, duurt het maar max 2 jaar alvorens de Republikeinen het Huis en/of de Senaat terugnemen en dan zit alles weer muurvast. Hopelijk is Biden wat slimmer dan 44 en doet hij wat meer actie in de eerste 2 jaar ipv blabla als hij verkozen raakt.