Wij zijn hier in eind juni overgestapt van Scarlet naar EDPnet.
Ik heb hier volgend probleempje. Als hier een spel wordt gedownload (of geüpdatet) van eender welk platform (steam, Xbox Game pass (PC), battle.net, ...) verschijnt de volgende melding vaker in de log van de fritz!box:
28.10.20 18:10:47 Internet connection established successfully. IP address: x.x.x.x, DNS server: x.x.x.x and x.x.x.x, gateway: x.x.x.x, broadband PoP: BRAS01
28.10.20 18:10:37 Timeout during PPP negotiation.
28.10.20 18:10:36 Internet connection cleared.
Nu gaat dat niet enkel over 1 melding per spel dat ik download. Maar als ik een spel afhaal gedurende de nacht, kunnen wel 6-8 meldingen zijn.
De melding komt voor op eender welk toestel dat een spel download.
Ik kan niet bevestigen of dit bij Scarlet ook zo was.
Netwerk is hier vrij simpel: Fritz!box > gigabit switch op gelijkvloers.
Gigabit switch (gelijkvloers) > Gigabit 1ste verdiep (UTP kabel van ~30m)
Gelijkvloers: TV, mediaplayer receiver voor satelliet tv zijn bekabeld aangesloten
1ste verdiep: 5 toestellen bekabeld (waarvan 1 AP), tv's draadloos
Nog x-aantal draadloze toestellen (Smartphones, tablets, Alexa's).
Nu de help van de Fritz!box heeft het volgende:
Timeout during PPP negotiation.
This is an event message from the "Internet" area.
This status message informs you that the system aborted trying to connect to the Internet because the expected response did not arrive within the specified time limit.
-> If the error occurs again, check your access information and contact your internet service provider.
Wat is er tot nu toe gebeurd/geprobeerd:
- Fritz!box bij het intro punt gezet op aanraden EDPnet. Fritz!box stond eerst op het eerste verdiep.
- EDPnet heeft een nieuwe Fritz!box gestuurd.
- Line settings werden aangepast naar: Maximum stability
- Toestel rechtstreeks op de Fritz!box aangesloten, overige toestellen afgekoppeld.
- EDPnet heeft DLM gedeactiveerd (van 30/8 naar 18/2)
- Alle interne bekabeling is nagekeken. Geen probleem tegengekomen
- EDPnet heeft een technieker gestuurd. Hij ons aansluitpunt nagekeken.
Ik heb reeds een ticket bij EDPnet. Eerste ticket is van 25/07, 2de ticket van 21/08. Daaruit zijn bovenstaande zaken deels geprobeerd en vervolgens wordt de lijn dan steeds een tijdje gemonitord
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mijn vraag vooral: Heeft iemand toevallig iets gelijkaardigs meegemaakt?
Iemand nog eventueel ideeën wat ik kan uitproberen.
Probleem is vooral vervelend dat wanneer de melding (Timeout during PPP) komt de overige gebruikers dat ook merken.