Orange haalt 300.000 klanten voor Love aanbod

Nieuws omtrent telecom
Plaats reactie
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 34 keer

Bron is deze tweet: [tweet][/tweet]

Toch een mooi resultaat en beter dan velen hadden gedacht! Ze worden een volwaardige speler op de Belgische markt. Hopelijk kunnen ze in de toekomst ook op fiber of op een eigen netwerk diensten aanbieden!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Volwaardige speler lijkt mij iets te veel eer :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

bwoa zo slecht zou ik het nu ook niet noemen.
Even zitten googelen.
Belgacom had 2009 4 haar na start 500 000 tv klanten .
2020 waar het veel moeilijker is meer aanbod lijkt 300 000 in 4 jaar nie slecht.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Mensen zijn gewoontedieren e. Ze zitten jaren bij die of die en ongeacht of ze content zijn of niet durven velen geen nieuwe stap in het onbekende wagen. Ik doe niks lievers dan alles te testen. Ik ben geene vaste klant. Ik ga nooit bv 10 jaren bij 1 zelfde blijven hangen of ze moeten al alles hebben wat ik wil en aan een degelijke prijs ook maar dat zal nooit gebeuren.

Orange moet tegen de 2 grootsten opboksen die al heel vele jaren voorsprong hebben. Toch doen ze het best goed bij orange, stap voor stap geraken ze vooruit.
Er is uiteraard nog werk aan de winkel + hier en daar blijven ze soms nog sukkelen met software fouten. Mss toch eens wat meer competente mensen aannemen.

Maar ik merk wel tegenover 10 maand geleden ong dat er vooruitgang is. Ik heb nu nog altijd niet 1 keer de stekker moeten uittrekken. Tot nu toe nog niet 1 panne gehad, zeer straf vindk want ervoor hadk dat wel op regelmatige basis eens voor. Mss de nieuwe modem die ik nu heb met de 400mbps der voor iets tussen zit die beter is dan de andere modem? Geen flauw idee aan wat het ligt maar ik klaag niet haha, als gamer is het super als je geen pannes hebt. Of mensen die thuis werken ook.

Wat er bij orange nog moet komen is mss terugkijk tv.
Natuurlijk mag men niet vergeten dat dit een extra kost zal zijn en op vtm kan je niet doorspoelen. Beste is dan gewoon programma's van zo'n zenders nog op de schijf opnemen.

En wat telenet en orange nog moeten doen, zal vooral aan telenet liggen is dienen 750GB afschaffen.
Binnenkort komt de ps5 uit: ocharme de mensen die 750GB hebben haha. Download 10 games en je hebt al een heel groot probleem. Jaja, altijd beginnen over doe het van 00u00 tot 12u denk ik het is maar niet iedereen kan dat zomaar. Dat kan ook de bedoeling toch niet zijn vind ik, je moet op eender welk uur dit kunnen.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Omdat ik het pas in overweging heb genomen ...Love nemen is verplicht een extra abonnement nemen. Maar kom, dat is dan 34 euro voor internet en 10 euro voor een telefoonabonnement, 44 euro. Dat is niet onredelijk. Zelfs 10 euro goedkoper dan bij Telenet. Maar de uploadsnelheid zou slechts een 5-6Mbps zijn.

Blijkbaar genoeg voor heel veel mensen.

Ik heb hoop dat in 2021 en 2022 er meer keuze en dus concurrentie gaat komen. Dit door de verschillenden nieuwe spelers die gaan werken via internet via satelliet in een lage omloopbaan. Starlink van SpaceX is bezig met zijn eerste testen bij gebruikers. Het ontvangst/zend-toestel zou het formaat van een pizzadoos hebben. Inschrijven om bericht te krijgen wanneer hun internet beschikbaar is in België kan reeds; https://www.starlink.com/

Momenteel is dat al mogelijk maar via een satellieten in hoge omloopbaan.
Deze verkopen dat nu via dat systeem;
https://www.skydsl.eu/en-BE/Personal/In ... -satellite

Het is een verwarrende website en tariefformules maar ik maak er toch uit op dat nog zo slecht niet is momenteel. Wel zeer lage uploadsnelheid en onpraktische hardware. Maar geen zotte prijzen.

En formules van 'vast internet' via 5G moeten er ook komen uiteindelijk. Dan hebben we internet via VDSL2 (uitdovend), Fiber, Coax, Satelliet, 4G en 5G. Daar moet toch wel enige concurrentie mee mogelijk zijn.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Unicorn1 schreef:
Maar ik merk wel tegenover 10 maand geleden ong dat er vooruitgang is. Ik heb nu nog altijd niet 1 keer de stekker moeten uittrekken. Tot nu toe nog niet 1 panne gehad, zeer straf vindk want ervoor hadk dat wel op regelmatige basis eens voor. Mss de nieuwe modem die ik nu heb met de 400mbps der voor iets tussen zit die beter is dan de andere modem? Geen flauw idee aan wat het ligt maar ik klaag niet haha, als gamer is het super als je geen pannes hebt. Of mensen die thuis werken ook.

Welke modem heb jij?

Ik heb de silligence TCG300 geen speedboost atm.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Walter

Juist, de grote kans voor Orange ligt bij eigen 5G licenties! Daarmee kunnen zij een volwaardige speler worden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

400 Mbps bij Orange? Ik heb nog steeds maar 100 en kan tot 200 gaan als ik extra betaal...

Vreemd.

Upload is bij mij wel constant 10 Mbps.
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Speedboost is al een tijdje 400mbps ipv 200mbps bij Orange.
Zonder speedsboost is 100mbps normaal.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

WalterB1 schreef:Omdat ik het pas in overweging heb genomen ...Love nemen is verplicht een extra abonnement nemen. Maar kom, dat is dan 34 euro voor internet en 10 euro voor een telefoonabonnement, 44 euro. Dat is niet onredelijk. Zelfs 10 euro goedkoper dan bij Telenet. Maar de uploadsnelheid zou slechts een 5-6Mbps zijn.
Upload in Vlaanderen is 10 Mbps. Ze afficheren met 5 Mbps omdat dit bij Voor zo is. Met internet boost is het 40 upload.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Slafes schreef:400 Mbps bij Orange? Ik heb nog steeds maar 100 en kan tot 200 gaan als ik extra betaal...

Vreemd.

Upload is bij mij wel constant 10 Mbps.
Voor de 400/40 zoals mij moede de juiste modem hebben. Ik heb die meteen gekregen als nieuwe klant omdat ik ook direct de boost heb genomen.

Niet iedereen heeft die boost nodig.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Tiens, voorts maken ze voor elke scheet bij Orange veel reclame maar dit was ik nog nergens tegen gekomen. :)

https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... ler-surfen

Blijkbaar inderdaad een nieuwe modem nodig.

Nu, eerlijk, 15 euro extra... Ik laat het aan mij voorbij gaan. Dat is bijna de helft extra bij een Love Duo Pack.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Slafes schreef:Tiens, voorts maken ze voor elke scheet bij Orange veel reclame maar dit was ik nog nergens tegen gekomen. :)

https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... ler-surfen

Blijkbaar inderdaad een nieuwe modem nodig.

Nu, eerlijk, 15 euro extra... Ik laat het aan mij voorbij gaan. Dat is bijna de helft extra bij een Love Duo Pack.
Het is idd niet weinig maarja, ik kan dat heel goed gebruiken of ik geraak niet vooruit. En het blijft nog steeds goedkoper dan telenet.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Op basis van de uitleg over het boostpack , de infotekst 'i' van de 'Laadsnelheid' (??, rare term) zie ik dat ik met boostpack in mijn Brusselse gemeente ik 40Mbps zou hebben. Dus dan zou ik ook de gewone 10Mbps hebben zoals in Vlaanderen zonder boost.

... afweging tussen 40 euro Tadaam met TV dat ik niet echt nodig heb maar nuttiger is dan met een verplicht gsm-abonnement van Orange dat duurder is (44 euro) maar dan wel een hoog quota heeft van 750gb (*) tijdens piek tegenover een soft lager globaal quota van 300gb bij Tadaam. - Orange lijkt terug de betere keuze. 'Gerust zijn' dat je niet op smallband gaat heeft zijn waarde. En dat is blijkbaar 4 euro per maand.


*
https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... -love-pack
Indien je tijdens piekuren* meer dan 750GB tijdens eenzelfde maand verbruikt, zal je tijdelijk beschouwd worden als een intensieve gebruiker. In dit geval kan je internetsnelheid tijdens de piekuren tijdelijk verminderd worden (10 Mbps download en 1 Mbps upload) maar je volume blijft onbeperkt.

*Piekuren: 12.00-23.59 u.
Daluren: 24.00-12.00 u.
Dat zijn de vreemdste piekuren die ik al ben tegengekomen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Piekuren zijn momenteel van 17h tot middernacht.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

WalterB1 schreef:Dat zijn de vreemdste piekuren die ik al ben tegengekomen.
Zijn gewoon dezelfde als die van Telenet hoor...

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... kt-surfen/
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Goed dat het beter is dan het lijkt te zijn. Altijd beter dan het omgekeerde. - Dat Orange hun eigen website up-to-date zou houden valt blijkbaar buiten de capaciteiten of minstens prioriteiten van hun.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

devilkin schreef:Piekuren zijn momenteel van 17h tot middernacht.
Bij telenet: ja

Bij Orange ook? Ik heb daar nooit iets van opgevangen ... Zeker van dat die gewoon Telenet volgen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ToMiKoN schreef:Bron is deze tweet: [tweet][/tweet]
Had het hier al bij gepost :-)
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=600
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

pfuhu schreef:
devilkin schreef:Piekuren zijn momenteel van 17h tot middernacht.
Bij telenet: ja

Bij Orange ook? Ik heb daar nooit iets van opgevangen ... Zeker van dat die gewoon Telenet volgen?
Alle info:
"Blijft de Fair Use Policy van kracht op het Telenet-netwerk?"
Ook voor onze klanten met vast internet (Love DUO/Love TRIO) hebben we goed nieuws.

Ook al blijft onze Fair Use Policy van kracht, zal er wel een positieve aanpassing te merken vallen. De klanten die tijdens deze toch wel speciale periode toch de 750GB overschrijden zullen niet op de standaard smallband (verminderde snelheid) terechtkomen, maar op een aangepaste versie die het dubbele van deze snelheid bedraagt (20Mbps download en 2Mbps upload in plaats van een snelheid van 10Mbps download en 1Mbps upload).

Deze aanpassing zal voorlopig tot 03/05/2020 van kracht zijn.

Enkele belangrijke nota’s:

- Klanten met Boost hebben dit voordeel al in hun profiel, en voor hen zal er niets veranderen.
- Deze snelheden zijn enkel tijdens de piekmomenten van kracht (van 17 uur tot middernacht), vanaf middernacht tot 17 uur kan de klant genieten van zijn volledige snelheid.
https://www.orange.be/nl/hulp-tijdens-coronacrisis
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

pfuhu schreef:
devilkin schreef:Piekuren zijn momenteel van 17h tot middernacht.
Bij telenet: ja

Bij Orange ook? Ik heb daar nooit iets van opgevangen ... Zeker van dat die gewoon Telenet volgen?
Nope, even opgevolgd en deze namiddag komt er data bij op 'piekuren'.
Lijkt me dus bij Orange nog steeds van 's middags tot middernacht te zijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dat is het mij lkijk ook al opgevallen. Dat ze de oude piek en daluren van telenet overnemen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Ik heb de vraag gesteld en krijg een heel algemeen antwoord

Dag Kurt!
Aangezien we merken dat er toch amper klanten aan de 750 GB komen is er daar geen nood aan.
Sinds het begin van Corona ben ik persoonlijk nog geen enkele klant tegen gekomen die erboven zat. :-D
-Gianni
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

Dan zullen we Gianni weten te vinden als het nodig mocht zijn :wink:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

proximusboyke schreef:Ik heb de vraag gesteld en krijg een heel algemeen antwoord

Dag Kurt!
Aangezien we merken dat er toch amper klanten aan de 750 GB komen is er daar geen nood aan.
Sinds het begin van Corona ben ik persoonlijk nog geen enkele klant tegen gekomen die erboven zat. :-D
-Gianni
Dat is ook niet moeilijk omdat mensen zich inhouden. :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

en niemand die buiten de lijntjes kleurt van 300.000? :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

allemaal bellen naar gianni :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

satsurfer schreef:en niemand die buiten de lijntjes kleurt van 300.000? :-)
Ik let er op, nu gaat het nog maar binnen x tal tijd vrees ik het ergste.

Stel je bent een netflix 4K kijker en je kijkt heel veel.
Hoeveel ist? 7GB per uur ofzo?
Ik zag een vader ook op orange dachtk het was reageren dat 750GB te weinig is : ze zitten der mee 5 man thuis, allen streamen, downloaden en gamen enz... dien zat ieder maand op smalband.
Games zijn vaak al 90GB groot.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”