Tiscali Lanceert een abbo met 30Gb voor 39.95 Euro/maand!

Nieuws omtrent telecom
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

Hallo !

Tiscali lanceert in de maand november een nieuw produkt, een abbo met de standaard snelheden maar met 30Gb per maand volume , dit alles voor 39.95 euro per maand !
Eindelijk een goed initiatief om stilletjes aan de beperkte limieten die Belgacom heeft ingevoerd(10 en 15Gb) te vergroten !
Het werd tijd, hopelijk volgen de andere Isp's ook deze trend (Scarlet enz..)
Dit is een mailtje die Tiscali aan een abbonee heeft gestuurd (in het frans sorry) , de officiciële mededling volgt later deze maand.
Par ailleurs, dans le courant du mois de Novembre, Tiscali lance une offre susceptible de vous intéresser… le Tiscali ADSL X-Large. Cette formule d'ADSL est intéressante pour les personnes qui, comme vous, font une utilisation plus intensive de leur connection internet. Le prix de l'ADSL X-Large est de 39,95 euros, soit 4 euros de plus seulement que votre formule actuelle, mais le volume de transfert mensuel inclus dans cet abonnement est de 30 GB.
En outre, comme offre de lancement, nous offrons les 6 premiers mois du Norton Security Pack qui vous garantit une protection de premier ordre contre les virus et les courriels - non désirés et qui agit également comme un fire-wall. Afin d'en savoir plus sur cette formule, rendez-vous sur www.tiscali.be/adsl .
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

linkje naar Nederlandstalige tekst.

Uw Tiscali ADSL X-Large bevat een maximum downloadvolume van 30 GB per maand.

Als dit maar klopt, die 30GB per maand :???:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 06 nov 2004, 12:41, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

En als we dit dan combineren met het artikel 'Scarlet neemt mogelijk Tiscali Belgie over', dan ziet het er voor de Scarletters ineens véél beter uit :-D
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27


Vreemd dat die pagina al is aangepast, maar er voor de rest niets over te vinden is op de Tiscali site.
xr2i
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 okt 2003, 15:39
Bedankt: 1 keer

khsw schreef:En als we dit dan combineren met het artikel 'Scarlet neemt mogelijk Tiscali Belgie over', dan ziet het er voor de Scarletters ineens véél beter uit :-D

Inderdaad, hoe groter Scarlet wordt hoe meer kracht ze hebben om strijd te kunnen voeren tegen Belgacom.
Een goede zet is al dat hun "Scarlet One Box" Adsl2 en 2+ aankan, dit is al een goeie zet !
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Scarlet One abbo heeft limiet van 20GB, graag voor de gewone abonnees ook aub :D
Gast

Adsl2fit is toch nogaltijd het beste vind ik persoonlijk prijs&kwaliteits verhouding. 40gb voor maar 36,50€

Nu alle problemen van de baan zijn kan ik over het product (dienst eigenlijk) niets kwaad over zeggen.

Wat betref de dienstverlening naar de klant toe, ja daar kan wel degelijk nog wat aan veranderen ;) :!:

Ondanks dat ik VEEL problemen heb gehad blijf ik nogaltijd klant, tot wanneer een isp op de proppen komt een snelheid boven de 1mbit en zonder limieten.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Hopelijk moge Skynet volgen :P
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

heeft er iemand eigenlijk al een e-mail gestuurd naar skynet voor de limieten
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

ja in mijn noobjaren :roll:
de pispaal <<
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Met zen allen naar Tiscali!! :-)

Een provider met zo'n initiatief verdient klanten!
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Het zou handig zijn dat je via de volumecontrole kan overschakelen naar de X-Large formule. Simpel en snel.

Stilaan begint er toch beweging te komen in die vastgeroeste limieten heb ik de indruk (SurfADSL zelfs tot 50 GB) en da's alleen een positieve evolutie voor de consument.
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Ik ben al klant bij Tiscali. Normaal gezien zal er wel een mailing komen naar de bestaande klanten. Als het zover is, zal ik deze hier posten.

Als ze een beetje opschieten tenminste...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik ben benieuwd dat deze lijnen nu op 3360/192 blijven zitten of dat scarlet ook op 4MBit / 384 kbit zou gaan.
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown
Contacteer:

Wright schreef:Met zen allen naar Tiscali!! :-)

Een provider met zo'n initiatief verdient klanten!


Het gras aan de andere kant van de wei is altijd groener :wink:

Nooit dat spotje gezien van die telecomoperator over iemand die voor een keer veranderde van loodgieter en zijn huis stond onder water? "Soms is het beter om bij een huis van vertrouwen te blijven." Uw huis van vertrouwen zal wel meedrijven in de vernieuwingsstroom. Dat is kwestie van timing.

Wil je echt veranderen is er nogaltijd Expressnet van Telenet :-D
Nooit last gehad met Telenet op internetvlak.

Mr.Cide schreef:ja in mijn noobjaren :roll:

gast schreef:eergisteren dus ofzo ;-)


Niet overdrijven eh. Hij is donderdagochtend uit zijn Noob-schoenen gestapt :wink:
Gast

:eek: Naar Telenet gaan en nog harder gekl**t zijn met de limieten ?

dan geef me maar skynet. Beter nog, surfadsl als die 50gb geven.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Als ze wat aan die upload doen, bv 384 up zoals scarlet & vrtnieuws in breedband aanbieden. Dan is het zeker en vast een alternatief voor mij.
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Ik zit er niet op te wachten dat Scarlet Tiscali overneemt. Ik zit nu bij Tiscali en ik ben er zeer content van want ik heb geen Limiet :-D :-D
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Wright schreef:...want ik heb geen Limiet :-D :-D

Door een foutje? Of heb je een office abo?
sander

academic veronderstel ik?
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Ja
ISP: Edpnet
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Daar staat normaal toch ook een limiet op:
Maximaal datavolume per maand: 10 Gb
sander

zemme nog geen tellers dus wordt nog niet toegepast
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Ik heb geen limiet maar sommige abbo's hebben dan weer wel een limiet ik weet ook niet hoe het komt maar ik klaag niet.
ISP: Edpnet
Gast

:p ik ben abbo bij tiscali, ben al een paar keer bove limiet geweest (bv 24 gieg ipv 15) en nog altijd niks aangerekend :p Ma kheb wel een paar dage gelede een mailtje gehad als waarschuwing, en o.a. raadden ze mij aan om x-large te neme :d nu nog mn ouders overtuigen :-D
Jefke
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 apr 2004, 13:10

Mail gekregen van Tiscali met als onderwerp 'Maandtrafiek van 30 GB'

Ben al overgeschakeld. Weet alleen niet wanneer dit abbo begint. Deze maand (november) of volgende maand. Heb al gemaild naar Tiscali. Wacht vol spanning op antwoord.

Beste Tiscali ADSL gebruiker,

Zoals wij onlangs per brief en e-mail aankondigden, lanceert Tiscali de ADSL-Xlarge abonnementsformule.

Deze nieuwe formule is bestemd voor onze intensieve internetgebruikers zoals u.

Welke zijn de voordelen van deze formule?
Waarin schuilen de verschillen tussen
ADSL GO (uw huidige formule) en ADSL X-Large?
Kortom, ADSL X-Large biedt u een dubbele maandtrafiek, 6 maanden gratis Norton Internet Security Kit, 4 mailboxen van 50MB... voor nauwelijks 4€ per maand meer.

Klik hier om in drie klikken op ADSL X-large over te schakelen.

Veel surfplezier!

Het Tiscali Team

12/11/04
Tiscali heeft terug gemaild.
Het abbo begint op 15/11/04!
Laatst gewijzigd door Jefke 12 nov 2004, 21:41, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

bah 30 gigs is nog veel te weinig
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

brooklyn schreef:bah 30 gigs is nog veel te weinig
Linkje, voor users welke nooit genoeg hebben van het maandelijks volume.

Dat onbeperkt kost natuurlijk ook een pak geld, Installatie prijs 199 EUR en Maandelijks 189 EUR :-o
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Jefke schreef:Mail gekregen van Tiscali met als onderwerp 'Maandtrafiek van 30 GB'

Ik zit iedere maand net onder mijn limiet en toch krijg ik geen mail. Moet ik nu echt zelf actie ondernemen om eventueel over te schakelen naar X-Large? Dat is toch niet echt klantvriendelijk. Of willen ze het zachtjesaan invoeren om problemen te vermijden?
Gast

khsw schreef:En als we dit dan combineren met het artikel 'Scarlet neemt mogelijk Tiscali Belgie over', dan ziet het er voor de Scarletters ineens véél beter uit :-D


Niet dat ze bij bij Scarlet het volume forceren... ziet continue boven de officiele limiet ... een keer zelfs 600GB

F
Dorko

33,02 EUR voor 30gb.... beste deal die ik totnu gezien heb... niet?
Petrik

upload is wel maar 192...
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Momenteel heb ik een ADSL GO bij Tiscali en ik zou willen overschakelen naar ADSL XL-Large.

Op de ADSL GO van Tiscali gebruik ik momenteel ook een teleworking account van Belgacom die mij toegekend is door het bedrijf waar ik werk (aparte login: [email protected]). Voor alle duidelijkheid: het betreft GEEN VPN verbinding over internet, maar een 'trusted' bilan oplossing met een aparte login waarbij niet over internet gepasseerd wordt.

Met het huidige GO abonnement gaat dit prima, aangezien Tiscali de Belgacom infrastructuur gebruikt.

De hamvraag is nu: verandert door de overschakeling naar XL-Large iets aan het technisch gedeelte van de lijn langs de kant van Tiscali ? Ik bedoel echt op achterliggend infrastructuurniveau, dus niet op snelheid. Of is het enkel een puur administratieve omschakeling ?

Want 18 maanden vastzitten aan het nieuwe contract en mij niet meer kunnen connecteren met het werk is geen optie voor mij. Langs de andere kant ben ik zeer tevreden van Tiscali en zou ik er graag blijven. Maar op dat technisch vlak zou ik dus absolute zekerheid moeten hebben.

(Mocht een technisch onderlegde medewerker van Tiscali hier met zekerheid kunnen op antwoorden, mijn dank zou groot zijn!)
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Alle berichten wijzen erop dat het enkel om een verandering van de maandelijkse datalimiet gaat. Zelfs een snelheidswijziging zit er niet in.
Dus heel waarschijnlijk gaat er technisch niets veranderen, maar om zeker te zijn zal je dit toch bij Tiscali moeten navragen.
Plex

Kijk nog maar eens bij Tiscali....

3 maanden gratis + 2 dvd's ( wel oude rommel ) + 3 maanden gratis DVDpost...

niet slecht zou ik zeggen!!!
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Voor Tiscali klanten die willen overschakelen op X-Large is er een belangrijk detail om op te letten:
Door te kiezen om van product te veranderen verbindt de Gebruiker zich tot een nieuw contract van achttien ( 18 ) maanden voor het nieuwe product waarop hij zich abonneert.
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Krekkie schreef:Voor Tiscali klanten die willen overschakelen op X-Large is er een belangrijk detail om op te letten:
Door te kiezen om van product te veranderen verbindt de Gebruiker zich tot een nieuw contract van achttien ( 18 ) maanden voor het nieuwe product waarop hij zich abonneert.


Ik wou hier net hetzelfde ter sprake brengen: 18 maanden is wel erg lang, het komende anderhalf jaar gaat er volgens mij zeer veel veranderen bij de providers op het vlak van de limieten/prijzen. Het brengt mij eerlijk gezegd wel aan het twijfelen. Het is voordelig op korte termijn, maar op lange termijn ben ik er niet zo zeker van.

Ook het principe vind ik niet echt gezond: je bent bestaande klant (nu al 3 jaar, ex-wanadoo), je UPGRADE je produkt en als "dank" zit je weer anderhalf jaar vast. Blijf ik gewoon mijn huidig produkt behouden dan kan ik het contract stopzetten wanneer ik dat wens.

Stel dat je een verzekering hebt voor een 2 PK'tje en je besluit je een dikke BMW te kopen en dat je verzekering zegt: ah nieuwe zwaardere auto, we gaan extra aan je verdienen en we verlengen je contract bij ons meteen met anderhalf jaar extra :|
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Precies dezelfde gedachtegang hier als bij mm2. Ik vind dit niet netjes van Tiscali, om het zacht uit te drukken. Ik ben ook al jaren klant (eveneens ex-Wanadoo), maar door die verplichte 18 maanden bij X-Large voelt het aan alsof je achteruit gaat met je abonnement in plaats van vooruit. En nu er eindelijk wat begint te bewegen op de adsl-markt zou het spijtig zijn als je voor anderhalf jaar vastzit. Ik wacht voorlopig af...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”