Hoi,
De laatste weken krijgen we pakjes van China met andere track en trace code.
UGcijfersBE.
Bijkomend zijn sommige pakketten zelfs op een weekje thuis.
Er staat geen CN22 op en en eveneens een retour adres naar een postbus in Brussel.
Het vreemde is dat erbij staat verzonden met Belgian Post, maar die track en trace is niet te gebruiken op de website van bPost.
Weet iemand hoe ik dit wel kan traceren?
Nieuwe track & trace
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
met de app van bpost maar stel u er niet te veel bij voor
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- svermassen
- Elite Poster
Nope, werkt ook niet
Maar waar komt dat ineens vandaan?
Maar waar komt dat ineens vandaan?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
pas besteld ? dan moet je wat geduld hebben
17track zal ook wel werken
J.
17track zal ook wel werken
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Probeer hier eens, hier ook een track nummer bpost app / site herkend het maar krijgt traag updates.
https://global.cainiao.com/detail.htm?
Daar zie ik meer details, zit nu in Luik minder dan een week besteld, alieexpress, vervangonderdelen, motortje voor robot stofzuiger. Ik ben benieuwd wanneer het aan mijn deur gaat geraken.
https://global.cainiao.com/detail.htm?
Daar zie ik meer details, zit nu in Luik minder dan een week besteld, alieexpress, vervangonderdelen, motortje voor robot stofzuiger. Ik ben benieuwd wanneer het aan mijn deur gaat geraken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
UG = brievenpost onderhevig aan douanecontrolesvermassen schreef: UGcijfersBE.
Gezien het dus onder de brievenpost valt zal het mogelijks ofwel niet gescand worden of zal de tracker het gewoon niet willen tonen zelfs als het wel gescand wordt, afaik toont de tracker enkel bpack pakketten (evt met internationale origine), EMS, DHL Parcel en aangetekende zendingen en de rest wordt gecensureerd (incl bpost niet-aangetekende brievenpost die goederen bevat).
Dat het een "pakje" is maakt niet uit, voor het UPU-verdrag en dus voor bpost is een barcode die begint met UG brievenpost en geen bpack en punt uit, het wordt zo ook vergoed door (het land van) de afzender. Een pakje kan immers onder het stelsel van de brievenpost vallen, zeker als het een internationale origine heeft waar dat nog courant is. UPU is daarop dan ook van toepassing (in tegenstelling tot bpack).
Je kan eens proberen bij UPU zelf: http://globaltracktrace.ptc.post/gtt.web/
Ik snap deze vraag niet meteen.svermassen schreef: Maar waar komt dat ineens vandaan?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Vaak heb ik dit voor met Amazon tracking. Je hebt de bpost code al op voorhand, maar kan pas bij bpost gevonden worden als deze in het bpost depot is toegekomen door een externe vervoerder.svermassen schreef:.
Het vreemde is dat erbij staat verzonden met Belgian Post, maar die track en trace is niet te gebruiken op de website van bPost.
Weet iemand hoe ik dit wel kan traceren?
- svermassen
- Elite Poster
Ik snap deze vraag niet meteen.[/quote]svermassen schreef: Maar waar komt dat ineens vandaan?
Wij moeten toegeven dat wij dit nog nooit gezien hebben.
Altijd met zo een CN achter en altijd met een CN22 erop.
Zal wel aan ons liggen dan
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb dit ook onlangs gehad. Volgens mij komt dit omdat dit de barcodes zijn van de postdienst van aliexpress. Aliexpress heeft zelf een pakketjesdienst opgericht of opgekocht en zij gebruiken dit soort barcodes. Volgens mij voorzien zij ook de verzending tot aan bpost in België. Bpost neemt vervolgens de barcode over van de aliexpress pakketjesdienst.
Dit is toch wat ik mezelf wijsmaak.
Dit is toch wat ik mezelf wijsmaak.